هنرمندان در فضای مجازی


چهره‌ها
مهران احمدی کارگردان و بازیگر سینما در صفحه خود با انتشار آنونسی از «بی‌گناه» مخاطبان این سریال را دعوت کرده به دیدن این تجربه کارگردانی‌اش. او نوشته: «که با شکستن پیمان و برگرفتن دل/هنوز دیده به دیدارت آرزومند است... دیدار فروغ و بهمن در قسمت چهارم؟
یکتا ناصر بازیگر سینما در صفحه خود با انتشار عکسی از خودش نوشته: «گاهی دشوارترین کارها را به تنهایی انجام می‌دهیم ولی در یک بطری را نمی‌توانیم تنهایی باز کنیم و تمام تلاش‌های خودمان را نادیده می‌گیریم.»
مرضیه برومند نویسنده، بازیگر و عروسک‌گردان در صفحه خود با انتشار اپیزود اول از فصل دوم رادیوکااوس بخشی از حکایت حیوانات پاره یکم از کلیله تا دمنه را منتشر کرده و نوشته:«بیشتر ما در دوران مدرسه تجربه سروکله زدن با متن سنگین کلیله و دمنه را داشته‌ایم. آیا براستی کلیله و دمنه متنی است نخواندنی؟ در این اپیزود از رادیوکااوس به جست‌وجوی ریشه‌های این متن نامدار و پردردسر تا هند و ایران باستان و دربار خسرو انوشیروان رفته‌ایم و نمونه‌هایش را در فرهنگ‌های دیگر سراغ گرفته‌ایم. دقیقه‌هایی هم‌ میهمان سخنان شیرین مرضیه برومند بوده‌ایم تا از آشنایی‌‌اش با کلیله و دمنه و تجربه‌اش در ساخت شهرک کلیله و دمنه بگوید.»
احسان جوانمرد فیلمنامه نویس در صفحه خود با انتشار پوستر سریال جیران درباره رفع توقیف این سریال از شبکه نمایشی فیلیمو نوشته: «خَلَّص وَ تَمَّت رفقا؛ جیران آزاد شد؛ پیروزی در جنگ «راستی و درستی» با «دروغ و بهتان و گروکشی» مبارک مخاطبان چشم‌انتظارمان باشد. جیران آزاد شد بدون پرداخت حتی یک ریال به افرادی که می‌خواستند شما را مقابل ما قرار دهند تا از نمد توقیف، کلاه بسازند. تکرار می‌کنم بدون پرداخت حتی یک ریال از پولی که نام مؤدبانه‌اش را خسارت گذاشته بودند. شرح آنچه را بر این پرونده حیرت‌انگیز گذشت در روزهای آتی با شما در میان خواهیم گذاشت فعلاً وقت دلجویی از مخاطبانی است که بی‌دلیل گرفتار این دعوای حقوقی شدند، مثل خود ما و حتی مثل خود دستگاه قضا! جیران رفع توقیف شد و من خوشحالم که صبر ما و شما باعث شد بدعتی اشتباه در فضای سینمای مملکت باب نشود. 
اگر پلتفرم زیر فشار توقیف تسلیم می‌شد و شاکیان به پول مدنظرشان می‌رسیدند، دیگر در این صنعت سنگ روی سنگ بند نمی‌شد. حالا وقت آن است که به آنچه این مدت کردند در دادگاه‌هایی پاسخ دهند که ما شاکی آنیم‌ و از آن جمله تقلب‌ وحشتناکی که در ارائه طرح کرده بودند و داوران را به اشتباه انداخته بودند و حالا اسناد و شهادت مکتوب درباره‌اش وجود دارد.
​​​​​​​ دیگه چه خبر
مؤسسه فرهنگی هنری صبا در صفحه خود با انتشار نقاشی جدید حسن روح الامین با عنوان هوالغنی درباره هنرآفرینی هنرمندان با موضوع عاشورا و اربعین نوشته:«عاشورا و حماسه حسینی و اربعین همچنان دستمایه هنرمندان برای خلق آثار هنری قرار دارد. روز شنبه ۲۶ شهریور ماه به مناسبت اربعین حسینی مروری بر نمایشگاه‌های تجسمی و رویدادهایی داشتیم که بدین مناسبت برگزار شده‌اند.موزه هنرهای معاصر فلسطینِ فرهنگستان هنر نمایشگاه عکس «پیاده تا خورشید» را برگزار کرده است.در این نمایشگاه، 50 قطعه عکس از آثار منتخب جایزه جهانی اربعین به نمایش درآمده است.نمایشگاه نقاشی‌های حسن روح‌الامین به نام «نقش راستان» و پرده‌های قدیمی عاشورایی تا پنجم مهرماه در کوشک باغ هنر برپا است. مؤسسه‌ هنرمندان پیشکسوت نیز به مناسبت اربعین حسینی و به منظور ثبت و انعکاس پیاده‌روی اربعین اقدام به برگزاری مسابقه عکس «رهروان حبیب در قاب اربعین» کرده است.آژانس عکس «ایران» به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی و همراه با راهپیمایی زائران کربلا، نمایشگاه عکسی در مرز‌های ایران و عراق برگزار کرده است.موزه هنرهای معاصر تهران نیز سلسله نشست‌های تخصصی «زیبایی‌شناسی حماسه واقعه کربلا به روایت گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران» را با حضور کارشناسان و منتقدان هنری برگزار کرده است.
مرکز دایرةالمعارف بزرگ اسلامی در صفحه خود به مناسبت اربعین حسینی نوشته: در بیستم صفرالمظفر، اربعین حسینی، چهلمین روز شهادت حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع)، بخشی از مدخل «اَرْبَعین» در دایرةالمعارف بزرگ اسلامی نگاشته فرامرز حاج‌منوچهری را می‌خوانیم که در بخش ذیل قرار دارد و برای نخستین‌بار منتشر می‌شود.اندیشه‌ای که در آن، مفهوم به‌کمال‌رسیدن و آماده‌شدن برای گذر از این جهان به نوعی در روایات بازتاب یافته، در واقعه شهادت امام حسین(ع)، با موضوع الحاق سر آن بزرگوار به بدن وی در چهلمین روز شهادت ایشان قابل‌انطباق است. ابوریحان بیرونی آشکارا بیان داشته است که ۲۰ صفر، روزی است که سر آن امام به بدن ایشان ملحق و همراه با آن به خاک سپرده شد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8007/24/627054/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها