اخبار




افزایش میزان ترافیک و ترانزیت کالا در بنادر انزلی و امیرآباد

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان گفت: شاهد افزایش میزان ترافیک و ترانزیت کالا در بنادر انزلی و امیرآباد پس از راه‌اندازی هستیم.
حسین یونسی افزود: معافیت‌های تعرفه‌ای برای شرکت کشتیرانی دریای خزر در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با اشاره به اینکه یکی از عوامل موفقیت فعالیت خطوط کشتیرانی منظم کانتینری در دریای خزر، استمرار آن است، گفت: خطوط کشتیرانی منظم کانتینری در بنادر انزلی و امیرآباد به صورت مرتب، هفتگی و طبق برنامه در تردد هستند و در این مورد فعالیت‌ها نتیجه‌بخش بوده است.
یونسی با بیان اینکه فعالیت خطوط کشتیرانی منظم کانتینری در دریای خزر، موجب افزایش میزان ترافیک و ترانزیت کالا می‌شود، گفت: با فعالیت منظم خطوط، صاحبان کالا طبق برنامه اقدام به جابه جایی کالای خود می‌کنند و می‌توانند با شرایط بهتری فعالیت تجاری خود را پیش ببرند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با بیان اینکه شرکت کشتیرانی دریای خزر در بندرانزلی اقدام به تهیه کانتینر خالی کرده، افزود: مقوله ترانزیت کالا به وجود کانتینر گره خورده و بر همین اساس شرایط بندرانزلی مطلوب است.
یونسی افزود: شرایط بندر انزلی در ۶ ماه نخست سال‌جاری مطلوب است و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد ۷۷ درصدی فعالیت کانتینری آن هستیم و علاوه بر این حدود ۲۷۷ درصد افزایش ترانزیت کالا را پشت سر گذاشته‌ایم. فعالیت خطوط لاینر کانتینری در ابتدای کار از ۳ بندر اصلی شامل بنادر انزلی، نوشهر و امیرآباد آغاز شده است و در صورت وجود کانتینر، ۲ بندر آستارا و فریدونکنار نیز به عنوان مبدأ تردد اضافه می‌شوند و بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته ۹ کشتی از بنادر انزلی، نوشهر و امیرآباد به بنادر آستراخان، آکتائو و ماخاچ‌کالا تردد خواهند کرد.

۴ هزار میلیارد تومان ودیعه مسکن به مستأجران پرداخت شد

مستأجران تا ۲۴ شهریورماه امسال، حدود ۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات کمک ودیعه مسکن دریافت کرده‌اند.
به گزارش ایسنا، وام کمک ودیعه مسکن از سال ۱۳۹۹ وارد شبکه بانکی کشور شد و برای امسال نیز بانک‌ها مکلف به پرداخت این تسهیلات شده‌اند. البته، سقف این تسهیلات برای سال‌جاری در تهران، مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و سایر شهرها به ترتیب ۱۰۰، ۷۰ و ۴۰ میلیون تومان است.
مبلغ این تسهیلات در سال ۱۳۹۹ در تهران ۵۰ میلیون تومان، در شهرهای بزرگ ۳۰ میلیون تومان و در سایر شهرها ۱۵ میلیون تومان بود. در سال گذشته نیز، سقف وام ودیعه مسکن در تهران با افزایش نسبت به سال ۱۳۹۹ معادل ۷۰ میلیون تومان و در دیگر کلانشهرها و سایر شهرها نیز به ترتیب ۴۰ و ۲۵ میلیون تومان شد.
همچنین، دوره بازپرداخت این تسهیلات که اعطای آن از محل منابع بانکی موضوع ماده (۴) قانون جهش تولید مسکن (در سقف کلی ۴۰ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱) انجام خواهد شد، حداکثر پنج ساله و نرخ سود آن نیز ۱۸ درصد است.
در این بین، بررسی‌ها نشان می‌دهد که تا تاریخ ۲۴ شهریور ماه سال‌جاری معادل ۷۱ هزار فقره تسهیلات در قالب ودیعه مسکن به مستأجران پرداخت شده است. بنابراین، مستأجران حدود ۴ هزار میلیارد تومان وام دریافت کرده‌اند. لازم به ذکر است که اگر بانک‌ها بدون دلیل موجه بانکی از پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن امتناع کنند، مشمول جریمه مالیاتی خواهند شد.

تملک بخشی از اراضی پیرامون حرم شاهچراغ(ع) در حال انجام است

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات عمومی و دولتی از تکمیل و بهره‌برداری صحن و شبستان حرم حضرت معصومه(س) در سال‌جاری در صورت تأمین اعتبار خبر داد.
علی نبیان در خصوص توسعه ضلع جنوبی و شرقی حرم حضرت معصومه(س) توضیح داد: پروژه توسعه ضلع شرقی حرم حضرت معصومه(س) در سه فاز برنامه‌ریزی شد. فاز نخست این پروژه شامل تکمیل کتابخانه بود که این بخش از پروژه انجام و تحویل شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: فاز دوم در ضلع شرقی برنامه‌ریزی شده که شامل صحن‌ها و شبستان است که این فاز از پروژه بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و جزو مصوبات سفر ریاست‌جمهوری نیز بوده است که در سال گذشته اعتباراتی به اجرای این فاز تخصیص یافت. در سال‌ جاری نیز چنانچه اعتبارات موردنیاز تخصیص یابد، صحن و شبستان نیز تکمیل و تحویل خواهد شد.
نبیان افزود: فاز ۳ توسعه ضلع شرقی حرم حضرت معصومه(س) یک بخش توسعه‌ای بوده که در صورت موافقت سازمان برنامه و بودجه و تصویب و تخصیص اعتبار، عملیاتی و اجرایی می‌شود.
مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات عمومی و دولتی در خصوص توسعه پیرامونی حرم حضرت احمدابن موسی کاظم شاهچراغ(ع) نیز با اعلام اینکه نظارت عالیه بر ساخت برعهده سازمان مجری است و اجرای آن را اداره کل راه و شهرسازی برعهده دارد، گفت: مطالعات انجام این طرح در سازمان مجری توسط شرکت مهندسین مشاور در حال انجام است. همزمان اداره کل راه و شهرسازی استان در همکاری با سازمان مجری، تملک‌ها را نیز انجام می‌دهد.

اجرای ۴ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی در شهر قم

مدیرکل بنیاد مسکن قم گفت: از حدود ۴ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی که در شهر قم در دست ساخت است تا پایان سال ۵۰۰ واحد بهره‌برداری و تحویل مالکان می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مدیرکل بنیاد مسکن قم گفت: از حدود ۴ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی که در شهر قم در دست ساخت است تا پایان سال ۵۰۰ واحد بهره‌برداری و تحویل مالکان می‌شود. به گفته داریوش بلدی، عمده این واحد‌ها در شهر قم ساخته خواهند شد.
مدیرکل بنیاد مسکن قم، اجرای طرح نهضت ملی مسکن، صدور سند برای واحد‌های مسکونی فاقد سند در روستا‌ها و شهر‌های کوچک و همچنین اجرای طرح بهسازی و نوسازی واحد‌های مسکونی روستایی را از جمله طرح‌های در دست اجرا در بخش مسکن در استان قم اعلام کرد. بلدی در خصوص صدور سند به واحد‌های مسکونی فاقد سند در روستا‌ها و شهر‌های کوچک هم گفت: در حدود ۲۰ هزار جلد سند روستایی و شهری کوچک تاکنون در استان صادر شده و صدور ۲ هزار جلد سند دیگر هم در دست بررسی است.
وی در خصوص اجرای طرح بهسازی و نوسازی واحد‌های مسکونی روستایی نیز گفت: تاکنون ۹ هزار و ۵۰۰ واحد در روستا‌ها مقاوم‌سازی شده و همین تعداد هم باقی مانده است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8008/11/627126/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها