رونمایی از آلبوم‌های‌‌ «آوای سرخ هامون» و «شهادت‌نامه عشاق»




گروه‌فرهنگی/ به مناسبت اربعین حسینی و در دیدار اعضای هیأت امنای انجمن موسیقی ایران با محمود سالاری معاون اموری هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آلبوم «آوای سرخ هامون» و نماهنگ اربعینی «با تو می‌مونیم» رونمایی و همچنین آلبوم «شهادت‌نامه عشاق» بازنشر شد.
باز‌نشر شهادت‌نامه عشاق
آن‌طور که در گزارش ایرنا آمده،  امیرعباس ستایشگر، مدیرعامل انجمن موسیقی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته، به جزئیات تولید این آلبوم‌ها اشاره کرد و گفت: «شهادت‌نامه عشاق، آلبومی است که در اوایل دهه ۹۰ در انجمن موسیقی منتشر شد ولی با این حال ما در انجمن موسیقی بواسطه کیفیت‌های آن دوره تصمیم گرفتیم آن را با یک پالایش کیفیت صوتی، به مناسبت این ایام بازنشر کنیم.»
او ادامه داد: «اجرای این آلبوم که به مناسبت اربعین حسینی منتشر شده، توسط ارکستر سمفونیک تهران به رهبری نادر مرتضی‌پور، دکلمه و شعرخوانی علی معلم دامغانی، خوانندگی محمد عبدالحسینی و آهنگسازی غلامرضا حقیقی‌فرد صورت گرفته است.»
مدیرعامل انجمن موسیقی ایران افزود: «آوای سرخ هامون، آلبوم تصویری دیگری است که آیین‌های سوگ مناطق مختلف ایران را به تصویر می‌کشد. در این آلبوم ۵ اجرا از ۴ استان تهران، خوزستان، گیلان و گلستان آمده که طراحی آن سال گذشته توسط محمد الله‌یاری صورت گرفت. همچنین نماهنگ اربعینی «با تو می‌مونیم» اولین تولید گروه سرود دفتر موسیقی است که منتشر شده است.»
ادای دین به سیدالشهدا(ع)
محمد الله‌یاری، مدیرکل دفتر موسیقی نیز گفت: «با توجه به تأکیدی که وزارتخانه و معاون محترم امور هنری نسبت به این ایام داشتند و معتقد بودند که باید ادای دینی نسبت به این دریای بی‌کران عشق و علاقه مردم به سیدالشهدا(ع) شود، از ابتدای ماه محرم در انجمن موسیقی برنامه‌های مختلفی برنامه‌ریزی شد. از میان برنامه‌هایی که درنظر گرفته شد، در این مراسم شاهد رونمایی آلبوم‌های مذکور بودیم.»
محمود سالاری، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم با قدردانی از زحمات تولیدکنندگان این آثار گفت: «چه هنری بالاتر از اینکه یک مداح چندین ساعت یک مجلس را اداره می‌کند و در هر لحظه آن نیز یک نغمه می‌خواند. مداحی مانند استاد حاج علی انسانی، کدام غزل را خوانده که خارج از گام‌های موسیقی و دستگاه‌های آوازی بوده است. امیدوارم سایه این استادان بر سر ما مستدام باشد و ما بتوانیم قدردان این بزرگان باشیم.»


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8008/23/627136/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها