مانده سپرده و تسهیلات بانکی اعلام شد


میزان سپرده‌ها و تسهیلات بانکی تا پایان مرداد ماه سال‌ جاری نسبت به مقطع مشابه در سال گذشته معادل ۳۵.۵ و ۳۴.۹ درصد افزایش یافته است.
به گزارش ایسنا، بر اساس گزارش بانک مرکزی از وضعیت کل مانده سپرده‌ها و تسهیلات ریالی و ارزی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری به تفکیک استان در پایان مرداد ماه سال‌ جاری، مانده کل سپرده‌ها به رقم ۶۱۵۱.۲ هزار میلیارد تومان رسیده است که نسبت به مقطع مشابه سال قبل و پایان سال گذشته معادل ۳۵.۵ و ۱۱.۲ درصد افزایش  نشان می‌دهد.همچنین، بالاترین مبلغ سپرده‌ها مربوط به استان تهران با مانده ۳۲۸۹ هزار میلیارد تومان و کم‌ترین مبلغ مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد معادل ۱۷.۱ هزار میلیارد تومان است.علاوه‌بر این، مانده کل تسهیلات در این زمان ۴۴۸۵ هزار میلیارد تومان است که نسبت به مقطع مشابه سال قبل و پایان سال گذشته معادل ۳۴.۹ و ۸.۳ درصد افزایش داشته است.
طبق این گزارش، بیشترین مبلغ تسهیلات نیز مربوط به استان تهران با مانده ۲۶۹۵.۳ هزار میلیارد تومان و کم‌ترین مبلغ مربوط به استان کهگیلویه و بویر احمد معادل ۱۶.۹ هزار میلیارد تومان است.
نسبت تسهیلات به سپرده‌ها بعد از کسر سپرده قانونی ۸۱.۱ درصد است که نسبت به مقطع مشابه سال قبل و پایان سال قبل، به ترتیب ۰.۱ و ۲.۱ واحد درصد کاهش را نشان می‌دهد که نسبت مذکور در استان تهران ۹۰.۱ درصد و استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۱۱.۲ درصد است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8008/7/627195/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها