سازوکار تنبیهی برای بانک‌هایی که وام مسکن ندهند



مدیرعامل بانک تخصصی بخش مسکن گفت: بانک مرکزی می‌تواند سپرده قانونی بانک‌هایی را که وام ساخت مسکن ندهند  به نهضت ملی مسکن اختصاص دهد.
به گزارش مهر، محمود شایان در خصوص عدم همراهی سیستم بانکی با طرح مسکن‌سازی دولت (نهضت ملی مسکن)، اظهار کرد: به‌عنوان یک کارشناس بانکی می‌گویم اگر بخواهیم به‌صورت بخشی فقط یک بانک (مسکن) را ببینیم، این بانک قطعاً بیشتر از تکالیف خودش عمل کرده است.
مدیرعامل بانک تخصصی بخش مسکن ادامه داد: این مسأله نشان می‌دهد وقتی اراده برای این کار وجود داشته باشد، به‌طور قطع به آن خواهیم رسید.
وی گفت: بانک‌های داخلی چالش‌هایی از جمله ناترازی مالی دارند. این یک بُعد است، یک بُعد دیگر تکلیفی است که قانونگذار بر عهده بانک‌ها گذاشته است، اگر می‌خواهیم به قانون توجه کنیم باید آن را رعایت کنیم. ما مسئولیم به قانون پایبند باشیم. 
شایان یادآور شد: قانون ۲۷ بانک و مؤسسه مالی و اعتباری را مکلف کرده در نهضت ملی مسکن مشارکت داشته باشند. این اولین بار است که در قانون از بانک‌های دولتی و خصوصی و مؤسسات نام برده می‌شود. همه اینها در نهضت ملی مسکن سهمیه دارند و باید برای تولید سالانه یک میلیون مسکن ۳۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات  پرداخت کنند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8008/7/627196/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها