دیگه چه خبر؟


سکوت مخالفان دولت  
درخصوص موفقیت‌های ایران در شانگهای

 خبر اول اینکه، درحالی که یکی از موفقیت‌های بزرگ دیپلماتیک برای کشورمان رقم خورده است، بسیاری از رسانه‌های مخالف دولت تصمیم به بایکوت آن گرفتند. سفر چند روزه آیت‌الله رئیسی به سمرقند و امضای ده‌ها سند همکاری با ازبکستان در حالی صورت گرفت که ایران در جریان این سفر توانست به سرعت تبدیل به یکی از اعضای رسمی سازمان بین‌المللی شانگهای شود. استقبال کشورهای عضو این سازمان از ایران و اعلام آمادگی 10 تن از سران کشورهای مهم جهان در دیدار با آیت‌الله رئیسی برای گسترش روابط و مبادلات اقتصادی پیامی مهم برای چند کشور غربی دارد که سال‌ها تلاش کرده‌اند تا پروژه انزوای ایران را پیش ببرند. این موفقیت دیپلماتیک اما از سوی رسانه‌های حامی دولت سابق به صورت کاملاً غیرحرفه ای نادیده گرفته شد. گفتنی است عضویت ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای و گسترش روابط با کشورهای آسیایی در حالی رقم خورد که دولت سابق توجه چندانی به همکاری با همسایگان و کشورهای آسیایی و نهادهای منطقه‌ای نداشت.

شهادت مظلومانه دو سرباز وطن

 خبر دیگر اینکه، در روزهای اخیر یکی از کارکنان مرزبانی گروهان مرزی بانه استان کردستان و همچنین یک نیروی درجه‌دار در استان گلستان حین انجام مأموریت به شهادت رسیدند.  استوار یکم علی سراوانی که در پی درگیری و تیراندازی عده‌ای در یکی از روستا‌های شهرستان رامیان استان گلستان به محل اعزام شده بود مورد اصابت گلوله قرار گرفت و بر اثر شدت جراحات وارده به شهادت رسید. همچنین استواریکم شهید «رضا شریفی» از کارکنان مرزبانی گروهان مرزی بانه استان کردستان حین اجرای مأموریت گشت و کمین، کنترل و پایش نوار مرزی و تأمین امنیت منطقه مرزی به درجه رفیع شهادت نائل شد. این اتفاقات تلخ در حالی است که رسانه های مختلف کمتر به آن پرداختند.

کاهش زائران فوت شده ایرانی در راهپیمایی اربعین امسال در عراق

 شنیدیم که، محمدکاظم آل‌صادق سفیر ایران در عراق در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه بر اساس آخرین آمار بیش از ۹۰ درصد از زائران ایرانی به کشور بازگشته‌اند، اظهار کرد: زائرانی که اکنون در عراق هستند، در سلامت کامل به‌سر می‌برند و مشکل خاصی ندارند. وی با بیان اینکه در راهپیمایی اربعین امسال برخی از زائرین به خاطر حوادث جاده‌ای، داشتن بیماری زمینه‌ای یا کهنسال بودن جان خود را از دست داده‌اند، خاطرنشان کرد: تعداد این افراد حدود ۱۰۰ نفر است، البته نسبت به آخرین اربعینی که در سال ۱۳۹۸ برگزار شد این رقم کاهش پیدا کرده است. سفیر ایران همچنین با بیان اینکه تعدادی از زائران نیز در این سفر اسناد هویتی خود را گم کرده‌اند، گفت: تعداد بسیار کمی زائر مفقود شده‌اند یا خانواده خود را گم کرده‌اند.‌ گفتنی است امسال تعداد زائران ایرانی اربعین به طور چشمگیری افزایش داشته است.

کنایه مرندی به عملکرد مغرضانه رسانه‌های غربی
​​​​​​​
 دست آخر اینکه،  مشاور تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران ادعای اخیر روزنامه نیویورک تایمز درباره وضعیت سلامت رهبر انقلاب را نمونه‌ای از عملکرد مغرضانه رسانه‌های غربی درخصوص مسائل مرتبط با ایران توصیف کرد و در کنایه به غرض ورزی ناشیانه نیویورک تایمز که تنها یک روز پیش از ایراد سخنرانی توسط رهبر انقلاب به قلمفرسایی درباره ادعای خود پرداخته بود، نوشت: آنها ادعا کردند که از چهار نفر مطلع با وضعیت سلامتی ایشان (رهبر انقلاب) اطلاعات کسب کرده‌اند. تصور کنید که نیویورک تایمز و سایر رسانه‌های غربی در مورد دیگر موضوعات مرتبط با ایران چقدر وحشتناک و مغرضانه عمل می‌کنند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8008/5/627222/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها