اخبار


معافیت مالیاتی واردات طلا، پلاتین و نقره خام تا پایان شهریور ۱۴۰۲

واردات طلا، پلاتین و نقره به‌ صورت خام از طریق مبادی رسمی گمرکی کشور از پرداخت عوارض گمرکی و هرگونه مالیات از قبیل مالیات عملکرد و ارزش افزوده معاف است و از نظر منشأ ارز، مورد بررسی قرار نمی‌گیرد. داوود منظور، رئیس کل سازمان امور مالیاتی در ابلاغیه‌ای اعلام کرد: با توجه به مصوبه اخیر مراجع قانونی، واردات طلا، پلاتین و نقره به‌ صورت خام از طریق مبادی رسمی گمرکی کشور مجاز بوده و از پرداخت عوارض گمرکی و هرگونه مالیات از قبیل مالیات عملکرد و ارزش افزوده معاف است و از نظر منشأ ارز، مورد بررسی قرار نمی‌گیرد. اعتبار این مصوبه از تاریخ ابلاغ (دوم شهریور امسال) تا پایان شهریورماه سال ۱۴۰۲ است.

ترخیص بیش از ۲۴۰ هزار سرم از گمرکات کشور

سخنگوی گمرک از ترخیص بیش از ۲۴۰ هزار سرم از گمرکات کشور خبر داد. روح‌الله لطیفی گفت: هفته گذشته 5/141 تن سرم به تعداد ۲۴۰ هزار و ۸۴۰ عدد ترخیص شده است. علاوه‌ بر آن کار‌های مربوط به ترخیص حدود ۴۷ تن و ۲۰۰ کیلوگرم سرم به تعداد ۸۰ هزار و ۳۸۰ عدد نیز در گمرک تهران انجام شده، همچنین هیچ نوع از اقلام دارویی به سمت عراق برای اربعین صادر نشده است. بر اساس اعلام مسئولان مرتبط، کشورعراق ملزومات مراسم پرشور اربعین را از کشور‌های دیگر تأمین کرده است. سخنگوی گمرک در ادامه گفت: براساس نتیجه این رصد، خرید خارجی یا تولید داخلی انجام می‌شود. ثبت سفارش و تأیید اقلام پزشکی بر عهده سازمان غذا و دارو است؛ اینکه موج بیماری وارد کشور شده یا واردکننده‌ای دیرتر به تعهد واردات خود عمل کرده است و آیا کمبود یا انبار مناسبی از دارو وجود دارد یا هر اتفاق دیگر، خارج از حیطه گمرک محسوب می‌شود و حتماً مسئولان مرتبط در خصوص آن پاسخگو هستند.

جزئیات مزایده ۱۰۶۲ خودروی لوکس

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره تعیین قیمت پایه خودروهای مزایده‌ای گفت: یک هیأت سه نفره کارشناسی قیمت‌ها را مشخص کردند که بزودی قیمت‌ها در سایت سازمان امور تملیکی درج خواهد شد. به گزارش ایلنا، عبدالمجید اجتهادی درباره جزئیات مزایده 1062 خودروی متوقف شده در سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اظهار داشت: این خودروها با ظن قاچاق و با اتهام جعل ثبت سفارش از سال 96 توقیف شده‌اند و از آنجایی که شرایط نگهداری آنها مناسب نبوده و در حال فرسودگی بودند، با دستور قوه‌قضائیه نسبت به فروش این تعداد خودرو از طریق مزایده الکترونیکی اقدام می‌کنیم. وی با اشاره به نوع و مدل 1062 خودروی توقیف شده اظهار داشت: 62 دستگاه لکسوز مدل RX، ان ایکس 200 و ان ایکس 300، 40 دستگاه پورشه ماکان، 82 دستگاه کیا، سراتو، سورنتو و اپتیما، 52 دستگاه بی‌ام‌و با مدل 730، 530 و ایکس 4، 8 دستگاه مرسدس بنز مدل ای 200، 459 دستگاه انواع هیوندا از جمله توسان، سانتافه، سوناتا، 154 دستگاه تویوتا انواع کمری، رافور و کمری هیبریدی، یک دستگاه ولوو، سه دستگاه پورشه باکس پر و یک دستگاه خودروی بی‌نام مزایده می‌شود که تمام این خودروها کمتر از 2500 سی سی هستند.

۲۵ میلیارد تومان کالای تملیکی فروخته شد

۲۵ میلیارد تومان کالا در پنجمین مرحله از حراج حضوری سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی فروخته شد. به گزارش سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، پنجمین مرحله از حراج حضوری کالا توسط سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی به شماره ۱۴۰۱۰۵ برگزار شد. این حراج که در سالن آمفی‌تئاتر دانشکده تربیت‌بدنی دانشگاه تهران و با رعایت تمهیدات و شیوه‌نامه‌های بهداشتی و حاکم بر این نوع حراج برگزار شد، از ۱۹۵ گروه کالایی، بالغ بر ۹۳ گروه شامل ابزار و ماشین‌آلات صنعتی، تجهیزات الکترونیکی، لوازم پزشکی و خانگی، تلفن همراه، ظروف شیشه‌ای، کالاهای سریع‌الفساد و لوازم آرایشی و بهداشتی به فروش رسید که ارزش آن حدود ۲۵ میلیارد تومان بود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8009/8/627249/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها