ایران در ایران


مخزن شماره ۲ اَبَرپروژه آبرسانی به همدان آبگیری شد

همدان- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان گفت: با تکمیل عملیات اجرایی اَبَرپروژه آبرسانی به همدان و آزمایش موفقیت‌آمیز مخزن شماره یک، مخزن شماره ۲ این طرح نیز آبگیری شد.
«محمد ضروری» با اشاره به اینکه عملیات لوله‌گذاری طرح آبرسانی بلندمدت به همدان، پایان یافته است، افزود: مخزن شماره یک این طرح با گنجایش 5هزار متر مکعب هفته پیش به بهره‌برداری رسید و شامگاه روز یکشنبه نیز مخزن شماره ۲ این اَبَرپروژه مورد آزمایش قرار گرفت. وی با بیان اینکه فاصله این ۲ مخزن حدود 5کیلومتر و اختلاف ارتفاع آن ۲۲۰ متر است، اظهار داشت: خط انتقال این طرح دارای 3 ایستگاه پمپاژ با ارتفاع ۵۷۶ متر، ۱۵۰ هزار متر مکعب مخزن تعادلی و ۱۴۵ کیلومتر لوله فولادی با قطر یک هزار و ۲۰۰ تا یک هزار و ۶۰۰ میلیمتر، آب را به همدان منتقل می‌کند.
ضروری تصریح کرد: طرح آبرسانی بلند مدت به همدان به طول ۱۴۵ کیلومتر از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال ۱۳۸۳ به استان همدان است که عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۸۶ آغاز شده است. مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان گفت: این طرح یک تصفیه‌خانه پیشرفته با ظرفیت 3هزار و ۶۰۰ لیتر در ثانیه دارد که پیش‌بینی می‌شود بر اساس زمانبندی مقرر شده بهره‌برداری شود. وی گفت: به تعبیر وزیر نیرو این یک اَبَرپروژه است که سال‌های سال بلاتکلیف مانده بود که با روی کار آمدن دولت سیزدهم و پیگیری‌های استاندار همدان عملیات اجرایی آن شتاب گرفت و در طول 4تا 5 ماه گذشته پیشرفت بسیار خوبی داشته است. ضروری ادامه داد: اکنون کل مسیر خط انتقال این طرح به طول ۱۴۵ کیلومتر لوله‌گذاری شده، عملیات ساخت 3مخزن آن تکمیل شده و برق‌رسانی آن به طول ۷۰ کیلومتر با خط ۶۳ کیلو ولت مراحل پایانی را می‌گذراند. وی با اشاره به اینکه با بهره‌برداری از فاز نخست این طرح، ۶۰۰ لیتر آب در ثانیه وارد شبکه آبرسانی همدان می‌شود، افزود: خط انتقال بای‌پس این طرح نیز به طول ۱۶,۲ کیلومتر از یک ماه پیش طراحی و اجرا شد و اکنون در مرحله آزمایش قرار دارد.

بهره‌مندی ۱۰۹ هزار خانوار شهری سیستان و بلوچستان از گاز شهری

زاهدان- مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان گفت: ۱۰۸ هزار و ۹۵۲ خانوار شهری و یک‌هزار و ۶۴۸ خانوار روستایی در این استان زیرپوشش شبکه گازرسانی قرار دارند.
محمدرضا میرشکاری اظهارداشت: تا کنون سه هزار و ۹۲۶ کیلومتر شبکه گازرسانی در سیستان و بلوچستان اجرا و ۲ هزار و ۲۸۸ کیلومتر شبکه  در استان گازدار شده است. وی بیان کرد: هم اینک بیش‌ از ۱۱۳ هزار و ۶۷۰ مشترک در سیستان و بلوچستان از گاز شهری بهره‌مند هستند. مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان گفت: ۹۰۰ روستا در این استان قابلیت گازرسانی دارند که هم اکنون ۲۵ روستا گازدار شده و پنج شهر استان نیز به شبکه گازرسانی متصل است. وی اظهار داشت: طرح جامع گازرسانی سیستان و بلوچستان در شورای اقتصاد با هدف گازرسانی به ۷۰۰ هزار خانوار شهری تصویب شده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8009/16/627261/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها