اخبار


 توسعه همکاری استاندارد ایران و کره‌جنوبی

رؤسای سازمان‌های استاندارد ایران و کره‌‌جنوبی بر توسعه همکاری‌ها در چهارچوب امضای برنامه اجرایی و یادداشت تفاهم همکاری‌های دوجانبه تأکید کردند. به گزارش ایرنا، مهدی اسلام‌پناه رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در اجلاس سالیانه ایزو، با رئیس استاندارد کره‌جنوبی دیدار و گفت‌وگو کرد. رئیس ایزو، روح همکاری موجود در ایزو و خانواده استاندارد را تمرکز بر همکاری دانست و اظهار داشت: دستیابی به عدم انتشار گاز کربن بزرگ‌ترین چالشی است که سیاره ما را تهدید می‌کند که رفع آن نیازمند همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی است. سرجیو موجیکا دبیرکل ایزو نیز، انتشار گازهای کربن، رشد جوامع سالمند، کمبود آب و غیره را به عنوان بزرگ‌ترین چالش‌های جهان برشمرد و گفت: با استفاده از تجربیات یکدیگر این چالش‌ها را بررسی و برای رفع آن برنامه‌هایی پیش‌بینی می‌کنیم. مجمع عمومی ایزو، روز گذشته در امارات متحده عربی و با حضور کشورهای عضو سازمان بین‌المللی استاندارد (ایزو) به‌طور رسمی آغاز به کار کرد و تا جمعه اول مهر ادامه خواهد داشت.

بزرگ‌ترین پروژه اکتشاف معدنی در منطقه شمال باختری

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌ غربی از آغاز طرح تحول زمین‌شناسی در این استان با هدف بالا بردن میزان ذخایر معدنی استان و گشودن کسب و کارهای معدنی جدید خبر داد. به گزارش ایرنا از سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات ‌معدنی کشور، «عبدالحمید سرتیپی» اظهار داشت: طرح تحول از ابتدای مردادماه در جنوب استان آذربایجان ‌غربی برای تهیه ۱۲ ورقه در سه لایه مطالعاتی زمین‌شناسی، زمین‌شناسی اقتصادی و ژئوشیمی در مساحتی بیش از ۱۸هزار کیلومتر مربع آغاز شد. وی با بیان اینکه این مطالعات مبنای توسعه اقتصاد معدنی استان را رقم خواهد زد، گفت: این طرح بزرگ‌ترین پروژه اکتشاف معدنی در منطقه شمال باختری کشور محسوب می‌شود و بالا بردن میزان ذخایر معدنی استان و گشودن کسب و کارهای معدنی از عمده اهداف مهم این پروژه است. این مسئول خاطرنشان‌کرد: مطالعات ژئوفیزیک در آذربایجان‌غربی نیز انجام خواهد شد و در این عملیات ۱۵۰ کارشناس زمین‌شناسی به‌ منظور انجام مطالعات ژئوفیزیک هوایی و تهیه نقشه‌های زمین‌شناسی در لایه‌های اطلاعاتی مختلف حضور خواهند داشت. سرتیپی ادامه داد: تعاملات و سرمایه‌گذاری خوبی از سوی سازمان توسعه و نوسازی معادن در آذربایجان‌ غربی انجام خواهد شد و طرح تحول یک طرح مشارکتی حاصل از توافقنامه سه‌جانبه میان سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور، ایمیدرو و معاونت معدنی و فرآوری وزارت صمت است.

 ضرب‌الاجل رفع تعهد ارزی

صادرکنندگانی که تاکنون تعهد ارزی خود را ایفا نکرده‌اند فقط تا پایان شهریور مهلت داشته و در حال حاضر برنامه‌ای برای تمدید این زمان وجود ندارد.  محمد لاهوتی رئیس کنفدراسیون صادرات ایران در توئیتی در فضای مجازی از تمدید مهلت رفع تعهد ارزی صادرات از محل ورود موقت خبر داد. در این توئیت آمده است: با مصوبه کمیته اقدام ارزی مهلت رفع تعهد ارزی صادرات از محل ورود موقت تا پایان آذرماه تمدید شده و سایر صادرکنندگان کالا تنها تا پایان شهریور ماه سال‌جاری برای ایفای تعهدات ارزی سال ۱۳۹۸ و ۱۴۰۰ فرصت دارند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8009/12/627282/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها