حتی یک هزار تومان هم حقوق نمی‌گیریم

موسوی: تفاوت ما با رقبا، تنها دغدغه مالی است


فائزه زمانی/ ملی‌پوش بوکس بعد از اردوی مشترک با تیم قدرتمند هند، تأکید کرد بوکسورهای ایرانی چیزی از قدرت‌های دنیا کم ندارند. شاهین موسوی بوکسور ایران در المپیک توکیو، مثل همیشه اوضاع معیشتی بوکسورها را خوب نمی‌داند و از عدم دریافت حقوق گلایه دارد. او در گفت‌وگو با خبرنگار «ایران» به اردوی مشترک با تیم ملی هند اشاره کرد و گفت: «اردوی مشترک با هندوستان بسیار خوب بود. هند تیمی بسیار خوب با بوکسورهایی باتجربه است که رنکینگ 6 دنیا و 3 آسیا را دارد. تیم‌های قدرتمند ترکیب اصلی و فرعی ندارند. آنها بوکسورهای زیادی دارند و در هر تورنمنت ترکیب متفاوتی را به مسابقات اعزام می‌‌کنند تا بوکسورهای خود را برای مسابقات رسمی محک بزنند. بنابراین مهم نیست که تیم هند با کدام ترکیبش به ایران آمده چون تمام بوکسورهای هندی قوی هستند.» موسوی معتقد است تفاوت بوکسورهای ایرانی و هندی تنها دغدغه مالی است: «در مسابقه‌ای که با تیم هندوستان داشتیم به تساوی رسیدیم. ما نه تنها از بوکسورهای هندی که از بوکسورهای خوب دنیا هم چیز زیادی کم نداشته و فقط از لحاظ مالی و رسیدگی، نسبت به رقبا کم داریم. اگر حمایت‌های لازم انجام شود و دغدغه‌ای نداشته باشیم ما هم 6 دانگ حواس‌مان را روی بوکس می‌‌گذاریم و نتایج بهتری می‌‌گیریم.» ملی‌پوش بوکس از برگشت دانیال شه‌بخش به ایران خبر ندارد: «درتمام دنیا ملی‌پوشان‌شان همزمان با بوکس آماتور در بوکس نیمه حرفه‌ای هم فعالیت می‌‌کنند. از برگشت دانیال شه بخش به ایران خبر ندارم اما خیلی برای او خوشحالم و امیدوارم که در بوکس نیمه حرفه‌ای هم مثل بوکس آماتور موفق باشد. وقتی پول نباشد همین می‌‌شود و ورزشکار دنبال پول می‌‌رود. اگر شرایط برای من هم پیش بیاید به دنبال بوکس نیمه حرفه‌ای می‌‌روم.»
موسوی به اوضاع معیشتی ورزشکاران انتقاد کرد: «دود حاشیه‌های ایجاد شده برای تیم ملی فقط در چشم ملی‌پوشان رفت و باعث شد طلسم‌شکنی و مدال جهانی بوکس دیده نشود، حاشیه‌ها باعث شد تا فقط درجا بزنیم. الان شرایط بهتر نشده و همان اوضاع معمولی را پشت سر می‌‌گذاریم. 
قبل از من هم یکی از ملی‌پوشان مصاحبه کرد و گفت ان شاءالله حقوق‌ها را بدهند. ما از 12 ماه 10 ماه در اردو هستیم اما هزار تومان هم حقوق نمی‌گیریم و حتی بیمه نداریم.33 سال سن دارم اما بیمه ندارم.» المپین بوکس برای درخشش در ‌هانگژو برنامه‌ریزی می‌‌کند: «8 آبان مسابقات قهرمانی آسیا را در پیش داریم. به رغم اینکه هنوز پاداش مدال قبلی را نگرفته‌ام اما تلاش می‌‌کنم تا بهترین مدال را در این مسابقات بگیرم. »

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8009/21/627287/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها