اتلتیکو در مصاف با رئال بازنده‌ای تمام‌عیار نام گرفت

دربی مادرید زیر سایه نژادپرستی


گروه ورزشی/ دربی شهر مادرید که یکشنبه شب از سری رقابت‌های هفته ششم لیگ اسپانیا در زمین اتلتیکو و ورزشگاه واندا متروپولیتانو برگزار شد، با پیروزی 2 بر یک رئال مادرید به پایان رسید تا شاگردان کارلو آنچلوتی به روند صد درصد پیروزی خود ادامه دهند و همچنان صدرنشین لالیگا باشند. اما این بازی بیش از هر چیزی تحت تأثیر توهین‌های نژادپرستانه قرار داشت. هواداران اتلتیکومادرید پیش از آغاز دربی مادرید بارها شعارهایی توهین‌آمیز علیه وینیسیوس جونیور، مهاجم رئال مادرید سر دادند. وینیسیوس جونیور ستاره رئال مادرید که در مرکز این جنجال‌ها قرار داشت، بعد از گلزنی رودریگو هم تیمی‌اش که هموطنش نیز هست، رقص و شادی خاصش را با او انجام داد و در واقع کسانی که رنگ پوستش را مورد تمسخر قرار داده بودند، به سکوت دعوت کرد.
رئال مادرید با ارائه یک بازی تیمی عالی که رکورد صد درصدی‌شان در آغاز فصل 2023-2022 لالیگا را حفظ کرد، به حمایت از ستاره وینگر خود پرداخت. رئال 6 برد در لالیگا و 2 پیروزی در لیگ قهرمانان به دست آورده و قهرمان سوپرجام اروپا نیز شده است. اتحاد این تیم که باعث قهرمانی فصل قبل اروپا و لالیگا شد، این بار هم قوی‌ترشان کرده؛ کارلو آنچلوتی در رئال مادرید یک خانواده درست کرده است. از سویی فدریکو والورده برتری سفیدپوشان را در همان نیمه اول دوبرابر کرد و گل دقیقه 83 ماریو هرموسو تنها از سنگینی شکست اتلتیکو کم کرد. این درحالی است که رفتارهای ناشایست و صدای میمون قبل از شروع مسابقه و در اواخر بازی صحنه‌های زشتی به وجود آورد. هواداران اتلتیکومادرید حتی عروسک میمونی را به همراه آورده بودند که پیراهن رئال مادرید به تن داشت و شعارهایی چون «وینیسیوس، تو میمون هستی!» از بیرون این ورزشگاه به گوش می‌رسید. در طول بازی نیز هرگاه این بازیکن صاحب توپ می‌شد بخش زیادی از جمعیت حاضر در ورزشگاه صدای میمون ایجاد می‌کردند، اما انرژی مثبت وینیسیوس و هم‌تیمی‌هایش رئال را به پیروزی رساند. او بلافاصله بعد از بازی توئیت زد: «هر جا دلت می‌خواهد، برقص». اشاره او به رقص برزیلی است که تبدیل به شادی گلش شده است. البته وینی گاهی اوقات نتوانسته از احساسات خود نتیجه خوبی در زمین بگیرد، اما این بار با قدرت ذهنی بالا 90 دقیقه در جو خصمانه واندا متروپولیتانو مبارزه کرد و تیمش حتی بدون کریم بنزمای مصدوم به روند خوب خود ادامه داد. وینیسیوس حالا باید این حس خوب همدلی را در تیم ملی برزیل تداوم بخشد.
همکاری مؤثر رودریگو
رودریگو همکاری خوبی با اورلین شوامنی داشت قبل از اینکه خودش را به محوطه جریمه حریف برساند و با پاس عالی او و ضربه تمام‌کننده‌اش یک گل زیبا را بسازد. او بازیکن کلیدی رئال مادرید در این بازی بود به خاطر حرکات مؤثر و توانایی همکاری با آنها که اطرافش بودند.
هواداران بازنده
گروهی از هواداران اتلتیکومادرید قبل از شروع بازی و در بیرون استادیوم نسبت به وینیسیوس جونیور رفتارهای نژادپرستانه از خود بروز دادند. این کارها در استادیوم و در جریان بازی هم ادامه داشت و در نیمه اول یکی باید به آنها هشدار می‌داد که چیزی را به زمین نیندازند. اگرچه تعداد کسانی که این کارها را انجام می‌دادند، خیلی کم بود اما همان‌ها چهره میزبان را مخدوش کردند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8009/21/627288/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها