توضیحات سعید زارعی درباره حذف سکانس‌های عاشقانه «بی‌نشان» در گفت‌وگو با «ایران»:

بخشی از حذفیات را نمی‌توان سانسور تلقی کرد


فرهنگی- «بی‌نشان» به کارگردانی راما قویدل که این شب‌ها از شبکه 3 سیما در حال پخش است با وجود مطرح کردن انتقادهای اجتماعی، سیاسی و اقتصادی بواسطه حذف خط‌های عاشقانه شخصیت‌های متین و بهار با گلایه‌هایی همراه بوده است. سعید زارعی بازیگر سینما و تئاتر که این روزها شاهد نقش‌آفرینی او در قالب کاراکتر«متین» هستیم، درباره بخشی از سکانس‌های مربوط به رابطه «متین» و «بهار» با بیان اینکه رابطه این دو کاراکتر نیاز به ویرایش و اصلاحیه داشت، توضیح داد: «به دلیل اینکه قدری اصلاحیات صورت گرفته بود، توازن و همخوانی در بخش‌های دیگر داستان از جمله سکانس‌های مرتبط و دیالو‌گ‌ها از بین رفته بود ، بنابراین بخشی از قسمت‌ها و سکانس‌هایی که میان «متین» و «بهار» بود، حذف شد. به همین دلیل در واقع نمی‌توان این اتفاق را سانسور تلقی کرد و من نیز فکر نمی‌کنم که این جریانات آسیبی به کلیت داستان وارد کرده باشد. همچنین بیشتر حذفیات سریال همان‌طور که قبل‌تر گفتم به‌صورت بسیار نامحسوس و از بین سکانس‌های من و خانم هلن نقی‌لو بود که در ادامه داستان، این کم و کاستی‌هایی که صورت گرفت، جبران خواهد شد.»
او در ادامه از انگیزه‌های حضورش در این سریال گفت: «همکاری و همراهی در کنار افراد بزرگی همچون آقایان مرتضی رزاق‌کریمی و راما قویدل برای من بسیار هیجان‌انگیز و افتخار بزرگ است. همچنین چیزی که از همان ابتدای کار مرا بسیار جذب کرد، فیلمنامه‌ای بود که توسط آقای مهدی حمزه و خانم آزیتا ایرایی به نگارش درآمده بود. از این‌رو زمانی که چند قسمت اول این داستان را مطالعه کردم، احساسم بر این بود پروژه جاذبه‌ها و چالش‌های درستی را داراست و فکر می‌کردم که قابلیت این را دارم که بتوانم بخشی از این کار باشم.»
زارعی همچنین راجع به بازخوردها و خروجی این سریال روی آنتن شبکه 3 سیما اظهار کرد: «بنده شخصاً از نتیجه کار بسیار راضی هستم، چراکه در حال حاضر می‌بینم توسط هموطنان و مخاطبان عزیز دیده و پیگیری می‌شود و نیز بازخورد بسیار خوبی از دیگران دریافت کرده ام.»
او در بخش پایانی صحبت‌هایش درباره پروژه‌های جدید خود هم توضیح داد: «فیلم ‌کوتاهی به نام «شافل»  کارگردانی کرده‌ام که در حال حاضر در مرحله تدوین است و فکر می‌کنم حدود دو الی سه ماه دیگر برای نمایش آماده شود و امیدوارم پس از پشت ‌سر گذاشتن تدوین بتواند در جشنواره‌های بین‌المللی حضور یابد. همچنین اخیراً در یک پروژه تئاتر در تماشاخانه ایرانشهر به‌عنوان مشاور کارگردان مشغول به کار بودم که آخرین اجرای آن ۱۱ شهریورماه ۱۴۰۱ بود.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8009/23/627296/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها