اروپــــا


تشدید اعتراضات ضدصهیونیستی در انگلیس

ده‌ها نفر از اعضای گروه‌های مدنی ضدجنگ و حامی فلسطین انگلیس در تجمعی اعتراضی در شهرهای برایتون و بلفاست، با سردادن شعارهایی علیه رژیم صهیونیستی، خواستار آزادی فلسطین شدند. 
به گزارش ایرنا، در این گردهمایی اعتراضی، تظاهرکنندگان پلاکاردهایی در دست داشتند که در آنها بر لزوم اعمال فشار دولت انگلیس برای توقف اقدامات غیرقانونی رژیم اشغالگر قدس تأکید شده بود. اعتراض‌ها در شهرهای مختلف انگلیس در ماه‌های اخیر با تشدید حملات صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین و ترور خبرنگار الجزیره در سرزمین‌های اشغالی بیشتر شده است.   


انتقاد لوپن از سیاست‌های ضد روسی مکرون

رهبر جناح راست افراطی فرانسه با انتقاد از سیاست‌های دولت امانوئل مکرون در اعمال تحریم‌ها علیه روسیه، موضع‌گیری کشورش را نامناسب و بی‌ملاحظه خواند.
به گزارش فارس ،به نقل از اسپوتنیک، مارین لوپن گفت: «دولت فرانسه تحت تأثیر تشنج‌آفرینی اتحادیه اروپا در مورد جنگ اوکراین قرار گرفته و اقدام به اعمال تحریم‌های نامناسب علیه روسیه کرده است. بنابراین، بحران فعلی مربوط به قیمت‌های برق در فرانسه نتیجه مستقیم تصمیم دولت پاریس برای کنار گذاشتن برق هسته‌ای بعد از وقوع فاجعه هسته‌ای فوکوشیما در ژاپن است.» این اظهارات پس از آن مطرح شد که پاریس به سیاست اتحادیه اروپا در اعمال تحریم‌های شدیدتر علیه روسیه به دلیل عملیات نظامی ویژه آن در اوکراین پیوست، اما این تحریم‌ها بویژه با توقف صادرات خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا، قاره سبز را با بحران انرژی فزاینده زمینگیر کرده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8009/6/627311/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها