سردار آزمون به اردوی تیم ملی در اتریش اضافه شد

برخورد گرم کی‌روش با حامی اسکوچیچ


گروه ورزشی/ اردوی تیم ملی فوتبال در اتریش در حال برگزاری است و ملی‌پوشان کشورمان برای رویارویی با تیم‌های اروگوئه و سنگال تمرینات خود را برگزار می‌‌کنند. بازیکنان شاغل در لیگ برتر که از سوی کارلوس کی‌روش به این اردو فرا خوانده شدند، عصر روز یکشنبه در یک جلسه تمرینی سبک حضور یافته و زیر نظر کی‌روش و دستیارانش کار کردند. در این تمرین شور و نشاط خاصی بین بازیکنان و اعضای کادر فنی وجود داشت. نفرات لیگ برتری در جریان این تمرین کارهای تاکتیکی برگزار کردند که نکته مهم این بود که وحید امیری، پس از جراحی کمر خود نسبت به گذشته حضور فعال‌تری در کارهای گروهی داشت تا کی‌روش امید بیشتری برای حضور او در جام جهانی به دست بیاورد. در این تمرین کم فشار، بازیکنان تمریناتی مانند گل کوچک انجام دادند تا خستگی سفر به اتریش را از تن خارج کرده و برای برگزاری 2 دیدار تدارکاتی، آماده شوند. در این تمرین، بازیکنان تیم ملی با قضاوت کی‌روش، مشغول مسابقه گل کوچک شدند که اتفاقاً با کری سنگین و رقابت جدی میان آنها پیگیری شد و بازیکنان در 2 تیم سه نفره تقسیم شدند. از سویی نیازمند و حسینی در کنار بیرانوند مشغول انجام تمرینات مخصوص خود بودند و 6 بازیکن لیگ برتری یعنی صالح حردانی، ابوالفضل جلالی و وحید امیری در یک سو و میلاد سرلک، مرتضی پورعلی گنجی و مهدی ترابی در سمت دیگر مقابل یکدیگر قرار گرفتند. علاوه بر این لژیونرهایی مثل علی قلی‌زاده، سیدمجید حسینی، میلاد محمدی، احسان حاج صفی، شجاع خلیل‌زاده، امید ابراهیمی و محمد حسین کنعانی‌زادگان که یکشنبه به جمع ملی‌پوشان اضافه شدند، در کارهای تاکتیکی شرکت نکردند و به بدنسازی پرداختند. علاوه بر این عصر دیروز سامان قدوس و صادق محرمی هم به جمع دیگر بازیکنان تیم ملی اضافه شدند. نکته مهم اینکه سردار آزمون نیز یکشنبه شب به اردوی تیم ملی اضافه شد. مهاجم تیم بایرلورکوزن که اواخر حضور دراگان اسکوچیچ در تیم ملی به بزرگ‌ترین حامی سرمربی کروات تبدیل شده بود، پس از حضور در هتل پارامیدس با برخورد بسیار گرم کی‌روش مواجه شد تا ثابت شود همچنان رابطه بسیار خوبی بین سرمربی پرتغالی تیم ملی با او وجود دارد. از موارد جالب توجه اینکه کی‌روش مانند دوره قبلی حضورش در تیم ملی بار دیگر از مچ‌بندی به رنگ پرچم ایران استفاده می‌‌کند. تیم ملی در اولین بازی دوستانه خود اول مهر به مصاف اروگوئه می‌رود و سپس 5 مهر نیز برابر سنگال قرار می‌گیرد. پیش‌بینی می‌‌شود هر دو دیدار تیم ملی در شرایط آب و هوایی خوب برگزار شود و ملی‌پوشان در هر دو بازی با توان بالا به میدان بیایند چون تصاویر مخابره شده از اتریش نشان می‌‌دهد با اینکه در روزهای پایانی تابستان بسر می‌‌بریم هوا گرم نیست تا جایی که اعضای تیم ملی برای تمرین از لباس‌های گرم استفاده می‌‌کنند. این درست برخلاف اردوی قبلی تیم ملی است. اردوی قبلی تیم ملی خرداد در هوای گرم دوحه برگزار شد. اگرچه تیم ملی در اردوی دوحه به مصاف الجزایر رفت اما به باور ملی‌پوشان چون تمرینات در هوای گرم و شرجی برگزار شد بازدهی نداشت. همان زمانی که تیم ملی در دوحه اردو زده بود تیم ملی قطر اردوی خود را در یک کشور اروپایی برپا کرده بود. به هر صورت تیم ملی در هوای مطبوع و حتی می‌‌توان گفت پاییزی مهیای دو دیدار تدارکاتی در برابر اروگوئه و سنگال می‌‌شود و این می‌‌تواند نوید بازی‌های خوب از سوی شاگردان کارلوس کی‌روش را بدهد.
 
غایبان اروگوئه برابر ایران
نخستین بازی تیم ملی در اتریش با اروگوئه است که از اردوی این تیم خبر می‌‌رسد که چند بازیکن این تیم در بازی با ایران غایب خواهند بود که یکی از این بازیکنان ادینسون کاوانی است. مهاجم اروگوئه‌ای این هفته برای اولین بار در ترکیب اصلی والنسیا به میدان رفت و در جریان پیروزی 0-3 این تیم برابر سلتاویگو توانست 70 دقیقه برای این تیم بازی کند. او پس از پایان بازی در جمع خبرنگاران با اشاره به غیبتش در اردوی تیم ملی اروگوئه برای بازی برابر ایران و کانادا گفت: «این مسائلی است که رخ می‌دهد. من با سرمربی تیم ملی حرف زدم. گاهی باید بعضی از مسائل را درک کرد. همه چیز به همان شکلی که باید پیش رفت. حالا باید عملکرد بهتری داشته باشیم.» علاوه بر این لوئیز سوارز و سرخیو روچت، 2 بازیکن دیگر اروگوئه هستند که هنوز موفق نشده‌اند به اردوی این تیم اضافه شوند. این در حالی است که آنها قرار بود ظهر روز یکشنبه به سمت اروپا پرواز کنند اما نقص فنی در موتور هواپیما باعث شد که این پرواز لغو شود. این دو بازیکن مجبور شدند نزدیک به 7 ساعت در فرودگاه مونته ویدئو منتظر بمانند و به گفته منابع نزدیک به فدراسیون فوتبال اروگوئه، قرار بود این پرواز بالاخره یکشنبه شب از مونته ویدئو به اتریش انجام شود. این در حالی است که تعدادی از بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی اروگوئه از جمله داروین نونیز، رودریگو بنتانکور، رونالد آرائوخو، فرناندو موزلرا و لوکاس توریرا از روز یکشنبه وارد اتریش شدند و خودشان را به کادر فنی معرفی و تمرینات را آغاز کردند.

برش
3 بازیکن تیم ملی 
کماکان منتظر ویزای اتریش
​​​​​​​3 بازیکن تیم ملی به نام‌های احمد نوراللهی، رامین رضاییان و امید نورافکن به دلیل مشکلات ویزا موفق نشدند همراه باقی ملی پوشان به اردوی اتریش بروند. در این بین شنیده می‌شود که ویزای رامین رضاییان تا پنجشنبه صادر خواهد شد و ویزای امید نورافکن هم قرار است امروز صادر شود، اما مشکل احمد نوراللهی همچنان پابرجاست و او موفق نشده ویزا بگیرد. مدیران فدراسیون فوتبال در تلاش هستند نوراللهی را حداکثر تا پنجشنبه به اتریش برسانند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8009/20/627318/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها