هنرمندان در فضای مجازی


چهره‌ها
 علی‌محمد مؤدب نویسنده و شاعر در صفحه خود خبر برپایی نشست نقد و بررسی تازه‌ترین سروده‌اش، کتاب «لالا لالا کبوتر بال داره» را استوری کرده است. این کتاب با همراهی انتشارات «به‌نشر» منتشر شده و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است. «به‌نشر» موسسه انتشاراتی زیرمجموعه آستان قدس رضوی است و نشست‌مذکور نیز به میزبانی کتابفروشی این انتشاراتی در خیابان انقلاب، روبروی در اصلی دانشگاه تهران برگزار می‌شود. عموم علاقه‌مندان، پنج‌شنبه همین هفته، ساعت 15 می‌توانند با مراجعه به نشانی یاد شده از مباحث مطرح شده در آن بهره‌مند شوند.
پرویز پرستویی بازیگر سینما کسب مدال طلای مسابقات جهانی بلگراد از سوی رحمان عموزاده، کشتی‌گیر کشورمان را تبریک گفته است و مطلبی مرتبط با خبر آن را با مخاطبان به اشتراک گذاشته است. پرستویی خودش نیز نوشته:« تبریک به تیم ملی کشتی آزاد و کشتی فرنگی ایران. تبریک به همه عزیزانی که مدال‌های رنگارنگ را به ارمغان آوردند و خدا قوت به عزیزانی که موفق به دریافت مدال نشدند.»
میــــرجـــلال‌الــــدیــن کـــزازی، شاهنامه‌پژوه و استاد دانشگاه با انتشار پوستری در صفحه خود خبر از برگزاری نشستی با عنوان« بود و نبود ما و  زبان پارسی» داده، نشستی که بنا به اطلاع مندرج در این اطلاعیه در بزرگداشت زبان فارسی برگزار خواهد شد. کزازی و عبدالجبار کاکایی دو سخنران این مراسم هستند و البته مرشد راویگر و اشکان جوادی هم به عنوان داستان‌گو در این برنامه حضور خواهند داشت. این نشست به میزبانی سرای فرهنگ و هنر مهرادمال در عظیمیه کرج برگزار می‌شود.
پردیس احمدیه، بازیگر سینما بخشی از تیزر سریال « پوست شیر» را استوری کرده، پوست شیر یک سریال اجتماعی، دراماتیک و جنایی به کارگردانی جمشید محمودی و تهیه کنندگی نوید محمودی در شبکه سینمای خانگی و محصول سال جاری است. او در ادامه نوشته که زمان بسیار کمی تا پخش قسمت نخست این سریال مانده، دو روز دیگر علاقه‌مندان شاهد آغاز پخش آن خواهند بود.
نعیمه نظام‌دوست، بازیگر تلویزیون پوستر تازه‌ترین کاری را که در آن به ایفای نقش پرداخته منتشر کرده و نوشته:« پوستر رسمی آنتن رونمایی شد. آنتن، جدیدترین سریال اختصاصی نماوا است که از این هفته، چهارشنبه‌ها ساعت 20 پخش می‌شود.» آن‌طور که در نوشته این بازیگر آمده، داستان آنتن درباره پیرزنی است که پس از فوت شوهرش، یک سال درس خوانده، در کنکور شرکت کرده و پزشکی پذیرفته شده که با نوه‌ا‌ش هم‌دانشکده‌ای می‌شود. این اتفاق ماجراهایی را در خانواده و دانشگاه به‌وجود می‌آورد که در این سریال خواهید دید. آنتن، به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سیدابراهیم عامریان ساخته شده و نویسندگی آن را حمزه صالحی برعهده داشته است.
یوسف علیخانی، نویسنده و مدیر انتشارات و کتابفروشی آموت تصویری از «بیوه‌کشی»، یکی از رمان‌های خود را در صفحه‌اش بازنشر کرده است. «بیوه کشی» نخستین رمانی است که به قلم وی در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت. داستان این رمان در روستای میلک رخ می‌دهد. نکته قابل توجه اینکه «بیوه‌کشی» فقط یک اثر داستانی محسوب نمی‌شود چراکه در خلال مطالعه آن می‌توان با بخشی از آداب و رسوم سرزمین‌مان نیز آشنا شد.

​​​​​​​دیگه چه خبر ...
گالری ثالث تا سی‌ام شهریورماه میزبانی برپایی نمایشگاهی با عنوان «رنگین کمانی از دود سیاه» را برعهده دارد. این نمایشگاه دربردارنده سفال‌های منصور اسکندری است، علاقه‌مندان مراجعه به این نمایشگاه و بازدید از آثار منصور اسکندری می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه این گالری مراجعه کنند.
صفحه مجمع ناشران انقلاب اسلامی از برگزاری مسابقه‌ای برای علاقه‌مندان کتاب و کتابخوانی خبر داده است. این مسابقه درباره کتاب« خداحافظ سالار» دربردارنده خاطرات همسر سردار شهید حسین همدانی برگزار می‌شود که حمید حسام آن را نوشته و انتشارات «27 بعثت» هم کار نشرش را بر عهده داشته است. نکته جالب درباره این جایزه، جوایزی است که برگزارکنندگانش برای نفرات برگزیده درنظر گرفته‌اند. آن‌طور که در اطلاعیه آن آمده، مسابقه بزرگ کتابخوانی، همراه با 394 میلیون تومان جایزه نقدی برای 408 نفر خواهد بود که شامل 5 جایزه 10 میلیون تومانی، 8 جایزه 5 میلیون تومانی، 16 جایزه 3 میلیون تومانی، 65 جایزه 1 میلیون تومانی و 114 جایزه 500 میلیون تومانی. اگر علاقه‌مند به شرکت در این جایزه هستید سری به صفحه مجمع ناشران انقلاب اسلامی در شبکه‌های اجتماعی بزنید.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8009/24/627331/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها