بهترین گلزنان فصل گذشته لیگ پرتغال دوباره به هم رسیدند

دوئل طارمی نونیز این بار در پیراهن ملی


تیم ملی فوتبال ایران که خود را برای حضور در جام جهانی 2022 قطر آماده می‌کند، اردوی آماده‌سازی‌اش را در اتریش آغاز کرده و جمعه پیش‌رو در اولین بازی دوستانه‌اش زیر نظر کارلوس کی‌روش به مصاف اروگوئه می‌رود؛ تیمی با ستاره‌های فراوان مانند رونالد آرائوخو (بارسلونا)، فده والورده (رئال مادرید) و لوئیس سوارز(ناسیونال). اما یکی از بازیکنانی که حضورش در این مسابقه در ترکیب اروگوئه می‌تواند جالب توجه باشد، داروین نونیز است. ستاره سابق بنفیکا و مهاجم کنونی لیورپول که فصل گذشته رقابت تنگاتنگی برای کسب آقای گلی لیگ پرتغال با مهدی طارمی ستاره کشورمان داشت.
​​​​​​​حامد جیرودی/ تیم ملی فوتبال ایران که خود را برای حضور در جام جهانی 2022 قطر آماده می‌کند، اردوی آماده‌سازی‌اش را در اتریش آغاز کرده و جمعه پیش‌رو در اولین بازی دوستانه‌اش زیر نظر کارلوس کی‌روش به مصاف اروگوئه می‌رود. تیمی با ستاره‌های فراوان مانند رونالد آرائوخو (بارسلونا)، فده والورده (رئال مادرید) و لوئیس سوارز(ناسیونال). اما یکی از بازیکنانی که حضورش در این مسابقه در ترکیب اروگوئه می‌تواند جالب توجه باشد، داروین نونیز است. ستاره سابق بنفیکا و مهاجم کنونی لیورپول که فصل گذشته رقابت تنگاتنگی برای کسب آقای گلی لیگ پرتغال با مهدی طارمی ستاره کشورمان داشت. نونیز بار دیگر مقابل طارمی قرار می‌گیرد ولی این بار به جای پیراهن بنفیکا پیراهن تیم کشورش را بر تن دارد و تقابل این دو بازیکن در بازی جمعه جذاب خواهد بود.
نونیز 7 سال جوان‌تر از طارمی
نونیز که نام کاملش داروین گابریل نونیز ریبیرو است، متولد ۲۴ ژوئن ۱۹۹۹ است و 23 سال دارد. او که 7 سال از طارمی جوان‌تر است، فوتبالش در رده بزرگسالان را از تیم مطرح پنیارول در لیگ دسته اول فوتبال اروگوئه آغاز کرد و در ادامه به آلمریا در لیگ دسته دوم اسپانیا پیوست. نونیز در فصل 21-2020 راهی پرتغال شد تا پیراهن بنفیکا را بر تن کند. این در حالی است که طارمی که فصل قبل آن در ریوآوه درخشیده بود، همزمان با نونیز به پورتو پیوست.

رقابت در پرتغال
نونیز در فصل اول حضورش در بنفیکا در 29 بازی 6 گل در لیگ پرتغال به ثمر رساند و در مجموع آن فصل 14 گل برای این تیم زد اما طارمی در لیگ 16 گل زد و در مجموع هم 23 بار دروازه حریفان پورتو در رقابت‌های مختلف را باز کرد. اما در فصل دوم شرایط برای مهاجم اروگوئه‌ای بهتر شد و او با زدن 26 گل در لیگ برتر پرتغال برای بنفیکا، در رقابت بر سر عنوان آقای گلی، از طارمی که 20 گل برای پورتو در این رقابت‌ها به ثمر رسانده بود، پیش افتاد و در کل 34 گل برای بنفیکا زد. این در حالی بود که طارمی 26 گل در رقابت‌های مختلف برای پورتو به ثمر رساند. البته طارمی قهرمانی لیگ، جام حذفی و سوپرکاپ پرتغال را هم به همراه تیمش به دست آورد تا در کسب جام و افتخارات تیمی، گوی سبقت را از مهاجم اروگوئه‌ای برباید.

نونیز لیورپولی شد
با این حال، نونیز در اول ژوئیه ۲۰۲۲ در انتقالی به ارزش صد میلیون یورو به لیورپول پیوست تا به گران‌ترین خرید تاریخ سرخپوشان آنفیلد تبدیل شود. اما طارمی با وجود آنکه مشتریان زیادی از جمله میلان داشت، با مخالفت پورتو، در این تیم ماندنی شد. مهاجم بوشهری فوتبال ایران در فصل نقل و انتقالات تابستانی مورد توجه چلسی هم قرار گرفت اما این پیشنهاد هم توسط پورتو رد شد تا طارمی رقابت با نونیز در لیگ برتر انگلیس را از دست بدهد. البته اینکه نونیز 7 سال از طارمی جوان‌تر است در اینکه راهی تیمی مطرح‌تر آن هم در لیگ برتر انگلیس شده، بی‌تأثیر نبوده است.

آمار فصل جاری
نونیز در این فصل از لیگ جزیره، در 3 بازی یک گل برای شاگردان یورگن کلوپ مقابل منچسترسیتی به ثمر رسانده و در مجموع 6 بازی، 2 گل برای این تیم زده است. اما طارمی در 7 بازی لیگ برتر پرتغال، 5 گل زده و در مجموع 9 بازی هم 7 گل برای پورتو به ثمر رسانده است.

تجربه ملی به سود طارمی
در رده ملی هم تاکنون آمارها به سود طارمی است. او که از سال 2015 در تیم ملی ایران عضویت دارد، در 58 بازی، 27 گل به ثمر رسانده و در آستانه تجربه بازی در دومین جام جهانی‌اش است. اما نونیز که از سال 2019 برای اروگوئه بازی می‌کند، در 11 بازی ملی 2 گل به ثمر رسانده و در جام جهانی 2022 اولین حضورش در این رقابت‌ها را تجربه خواهد کرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8009/1/627352/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها