میلیون‌ها نفر در هشتمین سالگرد انقلاب علیه دیکتاتوری منصور‌هادی به خیابان‌ها آمدند

حماسه یمنی‌ها در سالروز انقلاب 21 سپتامبر


گروه جهان/ میلیون‌ها نفر از یمنی‌ها در استان صعده، هشتمین سالگرد انقلاب 21 سپتامبر را در تجمعی گسترده و با توزیع شیرینی و هدایا جشن گرفتند و صحنه‌ای متفاوت از موفقیت نیروهای انقلابی را در سرنگونی ظلم، استقلال حاکمیتی این کشور و تغییر معادله نظامی به نفع صنعا  به تصویر کشیدند.
به گزارش شبکه خبری العالم، در این راهپیمایی که صبح دیروز جمعیت گسترده‌ای را به خیابان‌های صعده کشانده بود، حاضران علاوه بر پرچم‌های یمنی و پلاکاردهایی که شعار جنبش انصارالله یمن روی آنها بود، پلاکاردهایی از حسین بدرالدین الحوثی، رهبر پیشین جنبش الحوثی و تصاویر عبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر کنونی آن را در دست داشتند. در بیانیه این راهپیمایی با بیان اینکه انقلاب 21 سپتامبر جنبش اصیل یمنی است و از سوی مردم این کشور حمایت می‌‌شود، بر ضرورت تداوم مقابله با حمله وحشیانه به یمن تأکید و همچنین از رژه‌های نهادهای نظامی، امنیتی و استواری رزمندگان در تمام جبهه‌ها تمجید شد و به ائتلاف متجاوز توصیه شد تجاوزات و محاصره یمن را پایان دهند.
سید عبدالملک الحوثی، رهبر جنبش انصارالله یمن نیز در سخنانی به مناسبت سالگرد انقلاب 21 سپتامبر با عنوان آزادی و استقلال گفت: «طرح امریکا، فروپاشی یمن از داخل و حمایت از تجزیه آن بود. آنها برای اجرای این طرح، ترورها را افزایش دادند و امریکایی‌ها در آن زمان تلاش کردند اوضاع را در یمن در اختیار بگیرند و از درگیری‌های داخلی در این کشور آنگونه که روش آنها است، برای رسیدن به منافع خود استفاده کنند. کشورهای ده‌گانه بشدت درصدد اعمال سیاست تخریبی، کشور ما را در همه زمینه‌ها به حالت فروپاشی درونی بردند و سیاست فروپاشی، زمینه را برای سیطره امریکا برای اشغال کامل یمن فراهم می‌کند. بنابراین انقلاب 21 سپتامبر به همین دلایل از نظر دینی، اخلاقی و ملی ضروری و به نفع ملت ما بود.»
مردم یمن در 21 سپتامبر 2014 علیه سلطه غرب بر کشورشان انقلاب کردند و توانستند تمامی توطئه‌ها علیه استقلال و حاکمیت خود را خنثی کنند. در سال 2014 میلادی مردم یمن در اعتراض به بی‌کفایتی‌های دولت عبدربه منصور‌ هادی، در عرصه‌های داخلی و خارجی و برخوردار نشدن از ثروت منابع گاز و نفت کشورشان، تظاهرات گسترده‌ای در مناطق مختلف برگزار کردند که با به ثمر نشستن آنها در همان سال و تسلط جنبش مردمی انصارالله بر صنعا، منصور‌هادی از کار برکنار شد و به عربستان گریخت. این شرایط انقلاب 21 سپتامبر را به عنوان یک دستاورد بزرگ و راهبردی در تاریخ یمن ثبت کرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8011/4/627506/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها