دانیال شه‌بخش، بوکسور تاریخ‌ساز در گفت‌وگو با «ایران»:

دنبال کمربند قهرمانی و مدال المپیک هستم


 فائزه زمانی/ طلسم شکن بوکس ایران این روزها رؤیای جدیدی در سر می‌‌پروراند. دانیال شه‌بخش که با کسب مدال برنز جهان در صربستان به رؤیای دیرینه بوکس ایران جامه عمل پوشاند، حالا با ورود به بوکس حرفه‌ای دنبال کمربند قهرمانی است و می‌‌خواهد رینگ بوکس حرفه‌ای را برای ایران به آتش بکشد. شه‌بخش برخلاف شایعات اخیر نه تنها بوکس آماتور و تیم ملی ایران را رها نمی‌کند بلکه محکم‌تر از قبل در این مسیر گام برمی‌دارد تا در المپیک پاریس کلکسیون بوکس ایران را با مدالی ارزشمند تزیین کند.  
دانیال شه‌بخش در گفت‌وگو با خبرنگار«ایران» درباره شروع فعالیتش در بوکس حرفه‌ای صحبت کرد: «فعالیت در بوکس حرفه‌ای آرزوی هر بوکسوری است و من هم قدم اول را در این مسیر برداشتم. به من پیشنهاد قراردادی 10 ساله دادند اما  من بازی به بازی با آنها قرارداد بستم و حالا احتمالاً 15 اکتبر بازی دومم را انجام دهم. این را هم بگویم که  در قراردادم حضور در اردوهای تیم ملی قید شده است.» او فعالیت همزمان در بوکس حرفه‌ای و آماتور را مشکل ساز نمی‌داند: «متأسفانه در این مدت عده‌ای صحبت‌هایی راجع به عدم بازگشت من به ایران مطرح کردند اما من قراردادم را طوری تنظیم کردم که در اردوها حضور داشته و به مسابقات ملی برسم. حالا تمام هدفم این است که فقط برای ورزش ایران افتخارآفرینی کنم. فعالیت در هر دو بخش هیچ مشکلی برای مسابقات ملی من در بوکس آماتور به وجود نمی‌آورد.»
بوکسور تاریخ ‌از تیم ملی در واکنش به اینکه ممکن است فعالیتش در بوکس حرفه‌ای روی عملکردش در مسابقات آماتور تأثیر منفی بگذارد، گفت: «بوکس حرفه‌ای از 4 راند شروع می‌‌شود. یعنی الان من از 4 راند شروع کرده و در مرحله بعد وارد 6 راند می‌‌شوم و به  8، 10 و 12 راند می‌‌رسم. در بازی اول در بوکس 4 راند مبارزه کردم اما در بوکس آماتور 3 راند مبارزه داریم. این وسط فقط تعداد راندها تفاوت دارد. بعضی نگران هستند که حضورم در بوکس حرفه‌ای روی بوکس آماتور تأثیر می‌گذارد و حتی مرا از موفقیت در المپیک پاریس دور می‌‌کند. من هم مثل مردم عزیز کشورم به مدال المپیک پاریس امیدوارم و با دیدی مثبت چه در رینگ حرفه‌ای و چه در رینگ آماتور مبارزه می‌‌کنم و هدفم فقط شاد کردن دل مردم و به اهتزاز درآوردن پرچم ایران است.» بوکسور تیم ملی از اینکه اولین گامش را در بوکس حرفه‌ای با پیروزی برداشته، خوشحال است: «مبارزه با بوکسور اوگاندایی، اولین مبارزه‌ام در رینگ بوکس حرفه‌ای بود و خوشحالم که توانستم قدم اول را با برد، محکم بردارم.» 
المپین بوکس ایران  برخلاف شائبه‌های مطرح شده، تأکید کرد فقط برای تیم ملی ایران در رینگ مبارزه خواهد کرد: «من قراردادی طولانی در بوکس حرفه‌ای نبستم .زمانی که موفق به طلسم‌شکنی شدم و برنز جهانی را کسب کردم، پیشنهادات زیادی از کشورهای مختلف داشتم اما هیچ وقت این پیشنهادات را قبول نکردم. من  دوست دارم برای تیم ملی ایران بجنگم تا فقط پرچم ایران را بالا ببرم و هدفی غیر از این ندارم. اوضاع مالی قطعاً مهم است و هر کسی دنبال قرارداد و بهبود اوضاع مالی است اما دلیل اصلی من برای حضور در بوکس حرفه‌ای این بود که در این بخش هم قدمی بردارم بدون اینکه به بوکس آماتور و حضورم در تیم ملی لطمه‌ای وارد شود.» او از آرزوهایش در بوکس حرفه‌ای و آماتور می‌‌گوید: «بوکس حرفه‌ای راهی طولانی است. باید در این مسیر طولانی صبر داشت. همان طور که در بوکس آماتور می‌‌خواهم مدال المپیک روی سینه‌ام باشد، در بوکس حرفه‌ای هم به دنبال کمربند قهرمانی هستم. بنابراین همچنان در تیم ملی هستم تا کلکسیون بوکس ایران را که فقط مدال المپیک را کم دارد تکمیل کنم.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8011/13/627546/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها