وزیر آموزش و پرورش خبر داد

پایان مهلت ثبت نام رتبه‌بندی فرهنگیان تا امروز


گروه اجتماعی/ سامانه رتبه‌بندی معلمان از تاریخ ۲۶ مردادماه آغاز به کار کرد و طبق دستورالعمل‌های رتبه‌بندی جهت ارزیابی، فرهنگیان شروع به بارگذاری مدارک خود در این سامانه کردند. طرح رتبه‌بندی پس از گذشت حدود ۱۰ سال به مرحله درج مدارک فرهنگیان رسیده است، رتبه‌بندی معلمان از اقداماتی است که در وهله اول برای ارتقای کیفیت آموزشی و سپس در راستای بهبود وضعیت معیشت معلمان در نظر گرفته شده است.
در همین راستا یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش صبح روز گذشته در حاشیه مراسم جشن غنچه‌ها درباره رتبه‌بندی معلمان اظهار کرد: فرهنگیان در حال بارگذاری مدارک هستند و چندبار از ما مهلت خواستند. روز ۳۱ شهریور مهلت تمام می‌شود اما اگر افرادی جامانده باشند و دلیل هم داشته باشند برای آنها فرصتی را ایجاد می‌کنیم. بعد از اینکه مدارک را بارگذاری و ثبت کردند، ارزیابان نظر می‌دهند و به هیأت ممیزه ارسال می‌کنند تا احکام صادر شود.
نوری افزود: انتظار داشتیم مدارک زودتر بارگذاری شود اما به هر دلیلی از جمله تابستان و سفر همکاران، این امر قدری با تأخیر مواجه شد و توقع ما این است که همکاران کار را تمام کنند تا ارزیابان نظر خود را بدهند و رتبه افراد مشخص شود. یوسف نوری همچنین روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیأت دولت و در جمع خبرنگاران افزود: از اول سال آینده تقویمی، به صورت استحقاقی هر فرد در هر رتبه وارد می‌شود. نوری درباره پیوستن وزارت آموزش و پرورش به پنجره ملی گفت: سامانه اصلی آموزش و پرورش مدت‌هاست که به پنجره واحد خدمات الکترونیک دولت پیوسته است و زیرمجموعه‌ها را هم مکلف کردیم هر چه زودتر این اقدام را انجام دهند. وی ادامه داد: اگر احیاناً زیرساخت‌ها آماده نباشد باید همکاران ما با منطق مستدل دلیل تأخیر احتمالی‌شان را در این ارتباط اعلام کنند.
وزیر آموزش و پرورش همچنین در پاسخ به این سؤال که فکر می‌کنید آیا کل آموزش و پرورش به این پنجره واحد می‌پیوندد، اظهار کرد: آنچه که برای ما تکلیف شده چهار سامانه است که اولین و مهم‌ترین آن را وصل کرده‌ایم و سه سامانه زیرمجموعه نیز باید وصل شود.یکسری از مدارک هستند که در سامانه ما قرار دارند و همکاران ما باید یکسری مدارک تکمیلی را هم بارگذاری کنند که این مدارک مربوط به صلاحیت یا شایستگی عمومی و شایستگی تخصصی و حرفه‌ای است و ما این مدارک را نداریم.
وی خاطرنشان کرد: باید یکبار برای همیشه در راستای اجرای این طرح، مدارک مورد نیاز در سامانه مشخص شده قرار بگیرد و از همکارانمان درخواست می‌کنیم که این کار را هرچه زودتر انجام دهند. به گفته وزیر آموزش و پرورش، بارگذاری مدارک تا فردا (سی و یکم شهریورماه) تمدید شده است و معلمان هرچه زودتر باید این مدارک را جمع‌آوری و ثبت کنند تا وزارت آموزش و پرورش هم بتواند رتبه‌بندی معلمان را سریع‌تر انجام دهد. رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ماهانه یک میلیون تومان علی‌الحساب به حساب معلمان بابت رتبه‌بندی واریز می‌شود، گفت: این مبلغ تا زمان صدور احکام جدید از سوی وزارت آموزش و پرورش ادامه دارد و پس از آن با معلمان تسویه می‌شود.
اگر خزانه‌داری منابع مورد نیاز را تأمین کند، برخی از این پرداختی‌ها انجام می‌شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8011/14/627575/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها