معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور:

هیچ دانشجویی به خاطر عدم پرداخت شهریه از تحصیل بازنمی‌ماند


27 شهریورماه در گزارشی تحت عنوان روند نامشخص پرداخت شهریه دانشجویان تحت پوشش بهزیستی، در روزنامه ایران از گلایه‌ها و صحبت‌های دانشجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی گفتیم که شهریه‌شان از سوی سازمان بهزیستی کشور پرداخت نشده بود و همین امر مشکلاتی را برای این افراد به وجود آورده بود. در همین رابطه سید مرتضی حسینی، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور از پرداخت ۳۸۰ میلیارد ریال «شهریه دانشجویی» به حساب دانشجویان تحت پوشش در شهریورماه خبر داد و به ایسنا، گفت: یکی از چالش‌های دانشجویان تحت پوشش برای دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه از صندوق‌های رفاه دانشجویی «اخذ ضمانت این صندوق» است که در این راستا درخواست سازمان بهزیستی از صندوق‌های رفاه دانشجویی این بوده که بدون اخذ ضمانت مسأله را برطرف کنند. 
وی با اشاره به وضعیت پرداخت شهریه ۲۴ هزار مددجوی دانشجوی شهریه‌بگیر (دانشگاه غیردولتی) تحت پوشش سازمان بهزیستی برای سال‌جاری، اظهار کرد: در شهریورماه ۳۸۰ میلیارد ریال شهریه دانشجویی به حساب مددجویان واریز شد. افراد جامعه هدف سازمان بهزیستی که دارای معلولیت متوسط، شدید و خیلی شدید و در ۷ دهک پایین درآمدی هستند، بر اساس بودجه‌ تخصیص‌یافته به سازمان بهزیستی مشمول قانون تحصیل رایگان می‌شوند. از طرفی در بند «ر» ماده ۶۴ قانون برنامه ششم اشاره شده که براساس بودجه کمیته امداد و بهزیستی، این نهادها باید بخشی از شهریه دانشجویی مددجویان خود را پرداخت کنند و مابه‌التفاوت آن از طریق صندوق‌های رفاه دانشجویی به صورت تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت شود که بازپرداخت این تسهیلات بعد از اشتغال به کار مددجویان، آغاز می‌شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور گفت: سال گذشته به هر دانشجو میانگین حدود ۵ میلیون تومان (برای دو ترم) شهریه دانشجویی پرداخت شد که البته این رقم براساس مقطع تحصیلی متفاوت است. 

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8011/14/627577/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها