«ایران» از آخرین اخبار اغتشاشات به بهانه درگذشت مهسا امینی گزارش می‌دهد

خرابکاری سازماندهی شده سابقه‌دارها در پروژه نا امنی


گروه سیاسی/ در پی خرابکاری روزهای گذشته، محسن منصوری استاندار تهران خبر داد: «رصدهای اطلاعاتی و بررسی‌های فنی حاکی از آن است که حدود هزار و 800 نفر از افرادی که در تجمعات دوشنبه شب تهران حاضر بودند، سابقه‌ حضور در تجمعات و بعضاً اغتشاشات قبلی را دارند.» استاندار تهران در صفحه توئیتر خود نوشت: «از این تعداد حدود ۷۰۰ نفر دارای سابقه قابل توجه و پرونده در دستگاه‌های مختلف انتظامی، امنیتی و قضایی هستند.» شواهد میدانی نیز نشان می‌دهد که آشوبگران با حرکت‌های مخرب سازماندهی شده تلاش دارند تا ضمن تحمیل هزینه به کشور، پروژه‌های کشته‌سازی برای براندازی را پیگیری کنند.
تحرکات منافقین در مشهد
ویدئویی از قرار گرفتن یک زن روی خودروهای آتش گرفته پلیس در مشهد که فریاد می‌زند «خواهرم بگو جمهوری اسلامی نمی‌خواهیم» در فضای مجازی مورد توجه قرار گرفت. حرف‌ها و کنش‌هایی که شباهت بالایی به فعالیت لیدرهای منافقین سازماندهی شده دارد که پس از حمایت مریم رجوی محل تحلیل‌های زیادی قرار گرفت.
آتش زدن مسجد و درخت
درحالی که شامگاه سه‌شنبه در‌ مشهد یک مأمور نیروی انتظامی توسط آشوبگران به آتش کشیده شد، خبرگزاری تسنیم با انتشار تصاویری از به آتش کشیده شدن یک مسجد در رشت و درختان مقابل یک امامزاده در همدان خبر داد. این رسانه همچنین گزارش داد: در مناطق متعددی نیز چندین پلیس به نحو ناجوانمردانه‌ای با ضرب و شتم‌های سنگین مواجه شده‌اند که حال جسمی برخی از آنها مناسب گزارش نشده است. جسارت غم‌انگیز‌ به پرچم ایران، حمله عجیب و آشوبگرانه به برخی آمبولانس‌های بیمارستان‌ها و تعرض به خانم‌های محجبه از موضوعات دیگری است که غیرمردمی بودن این تحرکات و بی‌ربط بودن آنها به سوگواری برای مهسا امینی را روشن‌تر می‌کند.
 خسارت به ۱۲ آمبولانس در حوادث شب‌های گذشته
روز گذشته سایت خبری مشرق نیز خبر داد در جریان ناآرامی‌های دو شب گذشته تعدادی از خودروهای امدادی اورژانس دچار خسارت شدند. یک منبع آگاه در همین خصوص اعلام کرده که به ۱۲ دستگاه آمبولانس در سراسر کشور خساراتی وارد شده که در این میان یکی از آمبولانس‌ها به طور کامل تخریب شده و قابل استفاده در ناوگان امدادی نیست. 
جزئیات کشته شدن مشکوک ۴ نفر در کردستان
در خبری دیگر، سردار علی آزادی رئیس پلیس استان کردستان  از کشته ‌شدن 4 نفر از شهروندان کردستانی در تجمعات اخیر خبر داد و اظهار داشت: گروهک‌های ضد انقلاب دو روز قبل در سقز به یک نفر به اسم «محمودی» تیراندازی کرده و سپس آن فرد را در داخل یک پژو 405 بدون پلاک با سرنشینان ماسک‌زده سوار کرده و به بیمارستان سقز برده‌اند که یک ربع بعد از رسیدن فوت می‌کند و بلافاصله بعد از آن، رسانه‌های معاند چندین کلیپ از او پخش می‌کنند.
فرمانده انتظامی استان کردستان با بیان اینکه فیلم منتشرشده، مربوط به تیرخوردن این فرد سقزی در جای خلوت بوده، گفت: طوری از او فیلمبرداری شده است که صورت فرد مشخص نیست و روند صحنه‌سازی مشخص است ،چراکه هیچ‌کس غیر از خودشان در کنار او نیست و نیروهای انتظامی ، تنها در خیابان‌های اصلی سطح شهر حضور داشتند.
سردار آزادی ، روز گذشته اخبار گفته شده از جانب استاندار کردستان مبنی بر درگذشت سه نفر در روزهای گذشته در شهرستان‌های این استان را تأیید کرد و گفت: متأسفانه امروز نیز یک نفر دیگر با مشخصات «فؤاد قدیمی» کشته شده است که شباهت نوع کشته شدن آنها نشان می‌دهد که این افراد در جریان یک برنامه‌ریزی مشخص هدف ترور قرار گرفته‌اند. فرمانده انتظامی استان کردستان ادامه داد: گروهک‌های معاند در قالب پروژه کشته‌سازی این جنایت‌ها را مرتکب شده‌اند و حتی  یکی از این افراد قبل از فوتش در فیلم اذعان کرده که با یکی از دوست‌های دیگرش بوده و گفته که از پشت و بالا به آنها شلیک شده و تیر خورده‌اند و به اذعان خودشان در منطقه‌ای حضور داشتند که پلیس آنجا نبوده است.
شهادت یک همیار پلیس در تجمع غیرقانونی شیراز
به دنبال تجمع غیرقانونی در شیراز نیز، سه نفر از مأموران انتظامی مصدوم شدند و یک نیروی همیار پلیس به دلیل شدت جراحات وارده، به شهادت رسید.
به گزارش ایسنا، یک مسئول امنیتی در استان فارس ضمن تأیید این خبر اعلام کرد که در تجمع غیرقانونی سه‌شنبه ۲۹ شهریور در شیراز، سه مأمور انتظامی زخمی و به بیمارستان منتقل شدند و یک همیار پلیس بر اثر شدت جراحات وارده جان باخت.
این مسئول امنیتی اعلام کرد که شامگاه سه‌شنبه و در پی فراخوان گروه‌های ضدانقلاب، تجمعی در محدوده خیابان معالی‌آباد شیراز شکل گرفت که به مصدومیت سه مأمور انتظامی و جان باختن یک نیروی همیار پلیس انجامید. 
شهادت مأمور فراجا در آمل
تصاویر منتشر شده در فضای مجازی نشان می‌دهد، اغتشاشگران به یک بانوی محجبه حمله کرده و چادر از سر وی کشیده‌اند. آشوبگران که ادعای عزاداری برای مرحومه امینی را دارند با شعار «زن، زندگی، آزادی» دست به این اقدام شنیع و بی‌سابقه زده و احساسات مردم را بیش از پیش جریحه‌دار کردند؛ اقدامی که باعث شده مردم برخورد قاطعانه‌تر با آشوبگران را مطرح کنند.
اطلاعات منتشر شده در فضای مجازی نشان می‌دهد، شهرهایی چون سیرجان، اصفهان، بابل و آمل برخی ناآرامی‌ها را به خود دیده است.
اغتشاشگران در اقدامی ضدامنیتی قصد ورود به فرمانداری آمل را داشتند که نیروی انتظامی مانع آنها شد. در جریان این آشوبگری یک مأمور نیروی انتظامی نیز به شهادت رسید.

بــــرش
رودررویی دانشجویان با آشوبگران
دانشجویان دانشگاه تهران که در روزهای اخیر شاهد آشوبگری‌ها و شعارهای هنجارشکنانه دانشجونماها بودند، روز گذشته در تجمعی بزرگ در صحن اصلی دانشگاه تهران اغتشاشات اخیر را محکوم کردند. دانشجویان با محکوم کردن آتش زدن پرچم کشورمان شعار «ای پرچمت ما را کفن، جانم وطن جانم وطن» سر دادند. دانشجویان بسیجی همچنین در کنار سردر دانشگاه تهران سوء‌استفاده از فوت مهسا امینی را با شعار «فکر نکنید که مهسا از ما جداست؛ امینی هم دختر ایران ماست!» محکوم کردند. با وجود این آشوبگران با ایجاد هیاهو و تنش و همچنین پرتاب لگد و ناسزا سعی داشتند برای دقایقی محیط را متشنج کنند. دانشگاه علوم و تحقیقات و علامه طباطبایی در تهران نیز شاهد شعارهای هنجارشکنانه بود. در دانشگاه الزهرا(س) تعدادی از دانشجویان، شعارهای ساختارشکنانه سردادند که با حضور دیگر دانشجویان، تجمع این افراد پایان یافت.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8011/5/627580/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها