دیگه چه خبر؟


گاف بزرگ گروه هکری انانیموس

 خبر اول اینــــــکه، گروه هکری ناشناس معروف به «انانیموس» که همزمان با اغتشاشات اخیر تلاش داشته با هک کردن رسانه‌های دولتی به آشوبگران کمک کند در گافی عجیب، رسانه‌های فارسی‌زبان ضدایرانی را هک کرد. این گروه هکری که تلاش داشته رسانه‌های مرتبط با صدا‌وسیما را هک کند در اشتباهی جالب رسانه‌های فارسی‌زبان بیگانه مانند من‌وتو، بی‌بی‌سی، صدای امریکا، ایران اینترنشنال و... را هک کرد. گفته می‌شود این گروه پس از متوجه شدن به گاف داده شده از این رسانه‌ها عذرخواهی کرده است.

دوربین در برابر دوربین!

 خبر دیگر اینکه، تیم رسانه‌ای ضدانقلاب که تلاش داشت در جریان سفر آیت‌الله رئیسی به نیویورک علیه رئیس‌جمهور و تیم همراه فضاسازی رسانه‌ای ایجاد کند، غافلگیر شد. ماجرا از جایی آغاز شد که چند نفر از افرادی که برای حاشیه‌سازی در خیابان‌ها و هتل محل اقامت تیم ایرانی دوربین به دست به دنبال سوژه می‌گشتند با دو نفر از نیروهای رسانه‌ای ایرانی روبه رو شدند. آنها تلاش کردند تا با عصبانیت، همراهان رئیس‌جمهور را عصبانی کرده و خوراک رسانه‌ای به‌دست آورند. علی نادری، مدیرعامل ایرنا که یکی از این افراد بود در کنار یکی دیگر از افراد تیم با دیدن آنها و دوربین‌هایشان دوربین‌های تلفن همراه خود را روشن کردند. این اقدام در کنار گفت‌وگوی همراه با لبخند آنها را شوکه کرده بود. یکی از آنها که در حال پرخاشگری بود با عصبانیت گفت ما سینه خود را جلوی دوربین شما سپر می‌کنیم که از علی نادری جواب شنید: سینه را جلوی گلوله سپر می‌کنند نه جلوی دوربین! اوضاع حتی به جایی رسید که آنها می‌گفتند شما بچه‌های خوبی هستید و یک روز می‌فهمید که جمهوری اسلامی را باید رها کنید. در مقابل اما جواب می‌شنید ما جانمان را فدای این نظام می‌کنیم چون ایران را آزاد کرد. این رفتارها نه تنها آنها را در عملیات رسانه‌ای علیه ایران ناکام گذاشت که حتی پس از مدتی باعث شد آنها در مسیر شانتاژگری خلع سلاح شوند.  

تحریم‌های جدید واشنگتن به بهانه جدید

 شنیدیم که، امریکا در اقدامی مداخله‌جویانه تحریم‌هایی را به بهانه وقوع اغتشاشات در ایران تصویب کرد. «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه امریکا در توئیتی تأیید کرد که وزارت‌ خزانه‌داری ایالات متحده یک نهاد و هفت مقام امنیتی ایرانی را در لیست تحریم‌‎های خود قرار داده است. به گزارش ایسنا، «بلینکن» در توئیتی نوشت: «ما پلیس امنیت اخلاقی  به همراه هفت مقام امنیتی ایرانی دیگر را در لیست تحریم‌ها قرار دادیم.» وزارت خزانه‌داری امریکا پنجشنبه گذشته مدعی شد پلیس امنیت ملی و برخی مقامات امنیتی تهران را در لیست تحریم‌های خود قرار داده است. این وزارتخانه همچنین اسماعیل خطیب، سالار آبنوش، قاسم رضایی، منوچهر امان‌اللهی و کیومرث حیدری را هدف تحریم‌های خود قرار داده است.

احضار کاردار سوئد در تهران به وزارت خارجه

 دست آخر اینکه، در پی تعرض روز گذشته تعدادی از عناصر معاند به سفارت جمهوری ایران در استکهلم، کاردار سوئد در تهران در غیاب سفیر این کشور، به وزارت خارجه احضار شد. به گزارش ایرنا در این ملاقات مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به دولت سوئد در قبال این تهاجم وحشیانه و قصور پلیس این کشور در اتخاذ اقدامات تأمینی بموقع و کامل، وفق کنوانسیون وین، به کاردار سوئد ابلاغ شد. کاردار سوئد ضمن اظهار تأسف بیان داشت مراتب را به دولت این کشور منتقل خواهد کرد. همچنین در پی تعرض مشابه به سفارت کشورمان در بروکسل توسط تعدادی از عناصر معاند، مراتب اعتراض شدید کشورمان به وزارت خارجه بلژیک توسط وزارت امور خارجه کشورمان در تهران و نیز سفارت کشورمان در بروکسل انجام شد و بر مسؤلیت دولت این کشور در حفاظت از اماکن دیپلماتیک وفق کنوانسیون وین تأکید گردید.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8012/5/627654/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها