وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین آغاز سال تحصیلی جدید در هنرستان موسیقی پسران:

اهل فرهنگ، مردم را به آرامش دعوت کنند


گروه فرهنگی/ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در آیین آغاز سال تحصیلی جدید در هنرستان موسیقی پسران، بر حمایت از هنرهای اصیل ایرانی تأکید کرد و گسترش هنرستان‌ها را یکی از برنامه‌های جدی این وزارتخانه خواند. او در ادامه با توجه به همزمانی این ایام با هفته‌دفاع مقدس نیز گفت: «نعمت بزرگ امنیت و آرامش جامعه را مدیون شجاعت و شهامت رزمندگان و شهدای دفاع مقدس هستیم.»
     سیاست‌مان گسترش هنرستان‌ها است
آن‌طور که در بخشی از گزارش ایرنا آمده، محمدمهدی اسماعیلی شنبه، دوم مهرماه در آیین نواختن زنگ آغاز تحصیلی (۱۴۰۲ -۱۴۰۱) در هنرستان موسیقی تهران، گفت: «چند سالی به دلیل همه‌گیری کرونا این مراسم به این با شکوهی برگزار نمی‌شد، اما با اقدامات مناسب در یکسال اخیر در مهار حداکثری بیماری کرونا، امروز آرامش به صحنه علم و فرهنگ و هنر کشور برگشته و دانش آموزان سر کلاس درس حضور پیدا کردند. سال گذشته با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، آغاز سال تحصیلی را در هنرستان دخترانه تهران گرامی داشتیم و امروز هم این آیین را در هنرستان پسرانه برگزار می‌‌کنیم.»اسماعیلی تأکید کرد: «سیاست ما در وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی گسترش هنرستان‌ها است. در یک سال اخیر بیش از ۹ هنرستان را افتتاح کردیم، برنامه تکمیل و بهره‌برداری بیش از ۲۰ هنرستان در کشور را در دستور کار داریم. هر استان باید در پایان ۴ سال دولت سیزدهم حداقل یک هنرستان دخترانه و یک هنرستان پسرانه داشته باشد.»اسماعیلی با بیان اینکه آموزش هنر به عنوان یکی از سرفصل‌های عدالت فرهنگی و آموزشی در دستور کار وزارت فرهنگ قرار دارد بر حمایت از هنرهای اصیل ایرانی تأکید کرده و گفت: «برخی با تبلیغات به دنبال بزرگنمایی مشکلات هستند، ما مبرا از اشکال‌و  نقطه‌ضعف نیستیم. حتماً در کار اجرایی با ابعاد بزرگ مشکلاتی وجود دارد کسی هم منکر نیست. اما نقاط قوت درخشانی هم وجود دارد. کسی که می‌‌خواهد امید را در جامعه ایجاد کند، نقاط شوق‌انگیز و افتخارات را بیان می‌کند و به مردم می‌گوید، اما آنهایی که دنبال سیاه‌نمایی هستند صبح تا شب می‌‌گردند و می‌‌چرخند نقطه تاریکی پیدا کنند و برجسته کنند تا روح و جان مردم را خسته کنند.»
 اجازه ندهیم ایران عزیزمان درگیر التهاب شود
وی خاطرنشان کرد: «امروز در حوزه عمومی کشور با یک نبرد روایت رو به رو هستیم، عده‌ای می‌خواهند فضا را سیاه و  تیره و تار نشان دهند، اما واقعیت کشور ما پر شور و نشاط است، افتخارات بسیاری را در حال تجربه هستیم. ما ملت یکپارچه‌ای هستیم و در شادی‌ها در کنار هم هستیم. هفته گذشته کشتی‌گیر جوان ایرانی افتخار آفرید همه با هم شادی کردیم، شامگاه جمعه نیز تیم ملی فوتبال یکی از قدرت‌های فوتبال (اروگوئه) را شکست داد همه  خوشحال شدیم و در مقابل نقطه ناراحت کننده‌ای به وجود می‌‌آید، دختر عزیزی (مهسا امینی) از دست می‌‌رود همه ما ناراحت هستیم.»وی گفت: «آقای رئیس جمهور در تماس تلفنی با پدر مرحومه مهسا امینی گفت: «گویی یکی از اعضای خانواده خودم را از دست دادم.» 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: «بدخواهان کشور یک نقطه ناراحتی را به یک نقطه امنیتی، اغتشاش و آشوب تبدیل می‌کنند، تا امنیت و آرامش را از جامعه بگیرند. اهالی فرهنگ و هنر باید پیشتاز امیدبخشی به جامعه باشند. هنرمندان باید در همین زمانی که جامعه دچار التهاب شده، جامعه و مردم را آرام کنند. شاید در مواقع دیگر سال نیاز نباشد، اما اکنون که دچار مشکل هستیم آن هنرمندی که محل مراجعه مردم است باید آرامش و امید به مردم و جامعه ببخشد و توقع مردم همین است.» اسماعیلی با تأکید بر پرهیز از دو قطبی کردن جامعه گفت: «جامعه ایران با همه تنوع در سنت‌ها و فرهنگ‌ها و قومیت‌ها، جامعه‌ای متحد و یکپارچه است. همه ما زیر چتر ایران یکپارچه و زیبا هستیم. آنهایی که به دنبال قطبی‌سازی و واگرایی در کشور هستند، نزد ملت ایران مطرود هستند، «بر سر شاخه نشستند و بن می برند». ما اهالی فرهنگ نباید دچار هیجان و احساسات شویم. نباید مطالبی را بنویسیم و بگوییم و برخلاف توقع مردم که به آرامش نیاز دارند، جامعه را متشنج کنیم و جوانان را دچار اشتباه در تحلیل کنیم.» 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان گفت: «باید قدر آرامش کشور را بدانیم، آنجایی که دچار اشکال است همان اشکال را برطرف کنیم، نقد و گفت‌وگو و اعتراض پذیرفته است. در رسانه‌های مکتوب نقد شود اما اگر التهابات طوری جلو برده شود که امنیت شهروندان دچار خطر شود حتماً خط قرمز است و همه با آن مخالف هستند. نباید اجازه بدهیم ایران عزیز ما دچار التهابات ناخواسته شود، از همه اهالی فرهنگ و هنر در آغاز ماه مهر که ماه مهربانی و محبت است، می‌خواهم که آرامش را به جامعه تزریق کنند و مردم  را دعوت به آرامش کنند و از التهابات و احساسات و بیاناتی که شاید حق هم باشد پرهیز کنند.» گفتنی است در این مراسم پس از نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی جدید، با اهدای لوح توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از ۴ استاد پیشکسوت هنرستان موسیقی و 14 هنرجوی برگزیده در کنکور ورودی ۱۴۰۱ قدردانی شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8013/16/627692/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها