امین تارخ در 69 سالگی درگذشت

بازیگری با وقار که یادش ماناست


امین تارخ، بازیگر باسابقه تئاتر، سینما و تلویزیون که از چند روز پیش به علت سکته قلبی در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری بود، دوم مهرماه و در ۶۹ سالگی از دنیا رفت. آن طور که فرزند تارخ به ایسنا گفته، مراسم خاکسپاری این بازیگر،‌ ساعت ۱۰ صبح امروز دوشنبه چهارم مهرماه در قطعه هنرمندان بهشت زهرا انجام خواهد شد. درگذشت این هنرمند مطرح کشورمان جامعه هنری و علاقه‌مندان به این بازیگر را در سوگ عمیقی فرو برد و اهالی سینما نیز با انتشار یادداشت‌هایی در فضای مجازی،‌ از تلخی این خبر نوشتند. علاوه بر اصناف مختلف سینمایی و محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی و چهره‌های سیاسی همچون وزیر امور خارجه،‌ رئیس مجلس شورای اسلامی و... محمدمهدی‌ اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما نیز  در پیام‌هایی جداگانه درگذشت امین تارخ را تسلیت گفتند. آنچه می‌خوانید برشی از پیام تسلیت آنهاست.
محمدمهدی اسماعیلی: مرحوم تارخ هنرمندی توانا و نجیب و بادانش در عرصه فرهنگ و هنر کشور بود که نقش‌آفرینی‌های او در آثار ماندگار و فاخر هنری هیچ گاه از یادها نخواهد رفت. بازیگری باوقار و صاحب سبک در حرفه خود و آموزگاری بزرگ که شاگردان بسیاری را برای هنرهای نمایشی این مرز و بوم تربیت کرد. 
پیمان جبلی: بازی‌های درخشان او در نقش ابوعلی سینا، شیخ حسن جوری در سریال سربداران، شوذب در سریال معصومیت از دست رفته و ده‌ها نقش ماندگار دیگر در آثاری مانند جراحت، خسته‌دلان، شیخ مفید، مادر، دلشدگان، پاییزان و سارا همیشه در ذهن نسل‌های مختلف باقی خواهد ماند. استاد تارخ نقاب در خاک کشید ولی یادش در دل‌ها ماناست.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8013/16/627693/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها