دیگه چه خبر؟


دبیر سیاسی روزنامه ایران توسط اغتشاشگران مجروح شد
​​​​​​​
 خبر اول اینکه، در جریان اغتشاشات اخیر، مصطفی عیوضی دبیر سیاسی روزنامه ایران مورد حمله آشوبگران قرار گرفت. پنجشنبه شب در منطقه نازی آباد تهران عده‌ای با ایجاد اغتشاش و آشوب به ناامن سازی محله‌های تهران پرداختند.  آشوبگران با پرتاب قلوه سنگ‌های بتنی به سمت مردم و نیروهای بسیجی به خشونت‌های چند روز اخیر دامن ‌زدند. در جریان این اغتشاشات دبیرسیاسی روزنامه ایران دچار ترومای دست چپ شد. وی پس از بستری در بیمارستان روز گذشته تحت عمل جراحی قرار گرفت که اکنون حال عمومی او مساعد است.

امید دادن آذری‌جهرمی به اغتشاشگران؟

 خبر دیگر اینکه، محدودیت‌های اینترنتی که پس از اغتشاشات اخیر صورت گرفته، باعث شده آشوبگران کمتر بتوانند به فضاسازی رسانه‌ای دست بزنند. همین امر سبب شده اینترنت ماهواره‌ای استارلینک که ایلان ماسک از آن سخن می‌گوید، سر زبان‌ها بیفتد. گرچه این مسأله از منظر کارشناسی در کوتاه‌مدت به دلیل مسائل فنی اساساً امکان‌پذیر نیست اما آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت روحانی با دامن زدن به این مسأله مدعی شده است دسترسی به این اینترنت حتی نیازی به آنتن‌های استارلینک هم ندارد. وی گفته است: «برای حضور در شبکه فیلتر‌گریز نیازی به نصب آنتن‌های استارلینک در همه جا نیست، گوشی هر فرد احتمالاً میکرو بی‌تی‌اس یک شبکه فیلترگریز خواهد بود.» همین گمانه‌ها باعث شده عده‌ای با نصب نرم‌افزارهای جعلی استارلینک تلفن‌های همراه خود را آلوده به بدافزارها نمایند، اما از منظری دیگر آذری‌جهرمی که سابقه امنیتی نیز در کارنامه خود دارد احتمالاً می‌داند سخنان او خواسته یا ناخواسته می‌تواند پالسی به اغتشاشگران برای ادامه تحرکات آشوبگرانه به امید دسترسی زودهنگام به اینترنت ماهواره‌ای باشد.

با علی کریمی مانند «هاکان شوکور» برخورد کنید

 دست آخر اینکه، حجت‌الاسلام رسایی فعال سیاسی با اشاره به اقدام دولت ترکیه در توقیف اموال «هاکان شوکور» فوتبالیست معروف ترکیه‌ای به اتهام دست داشتن در کودتای نافرجام سال ۲۰۱۵، خواستار اقدامی مشابه و توقیف اموال علی کریمی در کشور شد. حمید رسایی فعال سیاسی اصولگرا در مصاحبه با برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه خبر با اشاره به مواضع علی کریمی در حمایت و جهت‌دهی به اغتشاشات اخیر در کشور، خواستار توقیف اموال او شد. او همچنین با اشاره به مواضع مهران مدیری، خواستار قطع همکاری صدا‌وسیما با سلبریتی‌هایی شد که در جریان وقایع اخیر کشور، از آشوب‌طلبان اعلام حمایت کرده‌اند.  

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8013/5/627700/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها