اخبــــار


صدور کیفرخواست برای ۱۴ نفر 
در پرونده ترور شهید فخری‌زاده

دادستان عمومی و انقلاب تهران از صدور «قرار مجرمیت» و کیفرخواست برای ۱۴ نفر در پرونده ترور دانشمند هسته‌ای کشورمان شهید محسن فخری‌زاده خبر داد. به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، علی صالحی اظهار کرد: اتهام این ۱۴ نفر در پرونده ترور شهید فخری‌زاده، «مشارکت در افساد فی‌الارض»، «مشارکت در همکاری اطلاعاتی و جاسوسی به نفع رژیم صهیونیستی»، «تبانی با هدف برهم زدن امنیت کشور» و «اقدام علیه امنیت ملی» است. 
«محسن فخــــی‌زاده» دانشمند هسته‌ای و رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع بود که در تاریخ هفتم آذر سال ۱۳۹۹ توسط عناصر تروریست مسلح وابسته به استکبار جهانی در شهر آبسرد ترور شد و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

واکنش وزارت امور خارجه به اقدام اوکراین مبنی بر کاهش سطح روابط دیپلماتیک:
اقدام متناسب انجام می دهیم

​​​​​​​سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن ابراز تأسف از تصمیم دولت اوکراین در کاهش سطح روابط دیپلماتیک با جمهوری اسلامی، از اقدام متناسب ایران در این زمینه خبر داد.
در پی انتشار اخباری مبنی بر تصمیم دولت اوکراین برای کاهش سطح روابط دیپلماتیک با جمهوری اسلامی ایران و باطل کردن استوارنامه سفیر ایران در این کشور، ناصر کنعانی ضمن ابراز تأسف از اقدام دولت اوکراین در مورد روابط دیپلماتیک با جمهوری اسلامی ایران، این تصمیم را براساس گزارش‌های تأیید نشده و ناشی از فضاسازی رسانه‌ای طرف‌های خارجی خواند. «اولگ نیکولنکو»، سخنگوی وزارت خارجه اوکراین دو روز پیش در موضعی مدعی شد که کشورش در واکنش به اقدام ایران در عرضه سلاح به روسیه در جنگ علیه اوکراین، ابطال اعتبارنامه سفیر ایران در کی‌یف و کاهش قابل‌توجه پرسنل دیپلماتیک سفارت ایران را اعلام می‌کند.
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش با اشاره به سیاست روشن بیطرفی فعال جمهوری اسلامی ایران در منازعه اوکراین و روسیه، بر مخالفت جمهوری اسلامی ایران با جنگ و لزوم حل و فصل سیاسی اختلافات به دور از خشونت تأکید کرده و دیدارها و تماس‌های متعدد حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با همتایان روس و اوکراینی طی ماه‌های گذشته را در راستای کمک به حل بحران برشمرد.
کنعانی در پایان انجام اقدام متناسب از سوی جمهوری اسلامی ایران در واکنش به تصمیم دولت اوکراین را مورد تأکید قرارداد و به دولت این کشور توصیه کرد از تاثیر پذیری از طرف‌های ثالث که به دنبال تخریب روابط دو کشور هستند، اجتناب کند. 


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8013/2/627704/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها