اخبار


وصول بیش از ۹۰ درصد چک‌ها در مرداد ۱۴۰۱

بررسی آخرین آمارها حاکی از آن است که در مردادماه امسال حدود ۷.۱ میلیون فقره چک مبادله‌ شد که ۹۰.۹ درصد این چک‌ها وصول شده است.
به گزارش بانک مرکزی، در مردادماه امسال در سامانه چکاوک حدود ۷.۱ میلیون فقره چک به ارزش بیش از سه هزار و ۴۶۹ هزار میلیارد ریال مبادله شد که نسبت به ماه قبل، از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب ۱۲ درصد و ۴.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد. از کل تعداد چک‌های مبادله شده در سامانه چکاوک ۹۰.۹ درصد و از تمام مبلغ چک‌های صادر شده ۸۸.۶ درصد وصول شده است. درصد تعداد و مبلغ چک‌های وصول‌ شده در ماه قبل، به ترتیب معادل ۹۰.۷ درصد و ۸۹.۶ درصد بوده است. همچنین این نسبت در ماه مشابه سال قبل به ترتیب برابر ۸۹.۳ درصد و ۸۵.۲ درصد بوده است.

 
آماده شدن لایحه بودجه تا ۲ ماه آینده
افزایش حقوق‌ها در دستور کار بودجه 1402

ساختار و مبانی اقتصادی بخشنامه بودجه ۱۴۰۲ و جهت‌گیری‌های اصلی منابع و مصارف بودجه سال آینده در نشستی با حضور جمعی از معاونان و مدیران ستادی و استانی سازمان برنامه و بودجه کشور، تشریح و بررسی شد.
طبق اعلام سازمان برنامه و بودجه کشور در این نشست ساختار و مبانی اقتصادی بخشنامه بودجه افزایش حقوق در سال ۱۴۰۲؛ جهت‌گیری‌های اصلی منابع و مصارف بودجه و تبصره‌های لایحه بودجه سال ۱۴۰۲، از سوی معاون امور اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه و رؤسای امور این معاونت، برای حاضران در نشست تشریح شد. مطابق برنامه زمان‌بندی اعلام‌ شده در این نشست، پس از تصویب خط‌‌ مشی‌ها و سیاست‌های بخشنامه بودجه در شورای اقتصاد، بخشنامه بودجه توسط رئیس‌جمهور ابلاغ می‌شود و در ادامه با اعلام بودجه پیشنهادی دستگاه‌ها به سازمان برنامه و بودجه کشور تا پایان مهرماه و جمع‌بندی این پیشنهادها تا ۲۵ آبان‌ماه، لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ تا ۱۰ آذرماه در دولت نهایی شده و لایحه تا ۱۵ آذرماه به مجلس شورای اسلامی تقدیم خواهد شد.

 
پرداخت ٢٧ هزار میلیارد تومان وام آسان

مدیرکل دفتر امور بانکی وزارت اقتصاد گفت: از ابتدای اجرای طرح پرداخت وام خرد آسان (دی‌ماه۱۴۰۰) تا پایان ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ جمعاً به بیش از ۷۹۳ هزار نفر بالغ بر ۲۷ هزار میلیارد تومان پرداخت شد.
به گزارش ایلنا، پرداخت وام آسان با هدف تسهیل فرایند پرداخت یا به عبارتی هدف کاهش وثایق متعدد از اواخر سال گذشته مطرح و آغاز شد و قرار بر این بود که افراد با اعتبارسنجی بانکی و واجد شرایط بدون ضامن، بتوانند با سفته و فیش حقوقی و بدون سپرده‌گذاری به وام بانکی تا سقف ١٠٠ میلیون تومان دسترسی داشته باشند. از دیگر اهداف پرداخت وام آسان، دسترسی سریع متقاضیان واجد شرایط به آن و تقویت پرداخت‌های خرد بود تا نیازهای عمومی جامعه تأمین شود. اجرای این خواسته رئیس‌جمهور و طرح دولتی بر عهده بانک‌های دولتی است اما در همان ابتدای اجرای این طرح، بانک‌ها به‌ دلیل کمبود منابع تمایلی به پرداخت وام‌های خرد آسان نداشتند، از این‌رو عدم تمکین بانک‌ها از این دستور، با اعتراض و شکایت مردمی مواجه شد. همین شکایت مردمی و پیگیری‌های وزارت امور اقتصادی و دارایی منجر به برخورد با مدیران بانک‌های متخلف شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8018/8/628551/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها