اخبار


مرغ‌های ۴۲ روزه وارد بازار می‌‌شود

معاون وزیر جهاد کشاورزی با ارسال نامه به رؤسای جهاد کشاورزی برخی استان‌ها دستور تخلیه مرغداری‌های گوشتی دارای مرغ ۴۲ روزه داد و گفت: تولیدکنندگان طیور حداکثر تا ۴۲ روزگی می‌‌توانند از خدمات دولتی استفاده کنند. به گزارش تسنیم ، حسن دماوندی‌نژاد معاون وزیر جهاد کشاورزی با ارسال نامه‌ای به رؤسای جهاد کشاورزی برخی از استان‌ها درباره عرضه مرغ زنده نوشت: با توجه به شرایط حاکم بر بازار گوشت مرغ و ضوابط حاکم بر عرضه حداقل 90 درصد مرغ زنده  ابلاغی لازم‌الاجرا است. همچنین باتوجه به برخورداری از خدمات دولت تا سن 42 روزگی طیور گوشتی قابلیت استفاده دارد، لازم است به نحوی مدیریت صورت گیرد که این طیور حداکثر تا سن 42 روزگی  به صورت کامل از مرغداری‌ها تخلیه و مرغ زنده در بازار عرضه شود.

 
فائو اعلام کرد
ضربه سخت هوای داغ و خشکسالی به کشاورزی اروپا

سازمان جهانی خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) پیش‌بینی افت ۱،۴ درصدی تولید غلات دنیا در سال جاری را اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سازمان جهانی خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) در جدیدترین گزارش خود از سلسله گزارش‌های دورنمای محصولات و وضعیت غذایی که هر سه ماه یکبار منتشر می‌شود، پیش‌بینی کرد تولید غلات دنیا در سال جاری میلادی ۱،۴ درصد نسبت به سال قبل کاهش یابد و به ۲۷۷۴ میلیون تن برسد. بر این اساس امسال ۳۸،۹ میلیون تن غله کمتری در دنیا نسبت به سال ۲۰۲۱ تولید می‌شود.
پیش‌بینی این نهاد بین‌المللی از تولید غلات دنیا در سال ۲۰۲۲ نسبت به گزارش سه ماه قبل ۱۷،۲ میلیون تن کاهش داشته است. تداوم خشکسالی‌ها در نیمکره شمالی باعث کاهش پیش‌بینی فائو از تولید غلات دنیا در سال جاری میلادی شده است.
بر اساس این گزارش، کشاورزی اروپا بیشترین ضربه را از خشکسالی در مقایسه با مناطق بزرگ دیگر تولیدکننده غلات در سال ۲۰۲۲ متحمل شده است به طوری که انتظار می‌رود تولید غلات این منطقه در سال جاری ۷،۷ درصد نسبت به سال قبل کاهش یابد و به ۵۰۷ میلیون تن برسد. هوای داغ و خشک به ویژه آسیب زیادی به مزارع ذرت در اروپا زده و باعث کاهش ۱۶ درصد برداشت محصول ذرت در این منطقه نسبت به سال قبل شده است.
تولید غلات در آفریقا نیز امسال ۴،۴ درصد، در امریکای شمالی ۰،۳ درصد و در آسیا ۰،۱ درصد کاهش پیدا می‌کند. اما در امریکای جنوبی شاهد افزایش ۱۰،۷ درصدی تولید غلات خواهیم بود. تولید غلات این منطقه از ۲۲۷ میلیون تن در سال ۲۰۲۱ به ۲۵۲ میلیون تن در سال ۲۰۲۲ خواهد رسید. گندم به عنوان مهم‌ترین غله تولیدی در دنیا با افت تولید چندانی در سال جاری مواجه نخواهد شد. فائو انتظار دارد تولید جهانی گندم امسال تنها ۰،۱ درصد نسبت به سال قبل کاهش یابد و به ۷۷۷ میلیون تن برسد. در سال ۲۰۲۱ بالغ بر ۷۷۸ میلیون تن گندم در دنیا تولید شده بود. این گزارش همچنین انتظار دارد تجارت جهانی غلات در سال جاری میلادی با افت ۱،۹ درصدی نسبت به سال قبل مواجه شود و به ۴۶۹ میلیون تن برسد. مصرف جهانی غلات نیز ۰،۱ درصد کاهش یافته و به ۲۷۹۲ میلیون تن خواهد رسید.
بر اساس پیش‌بینی فائو تولید غلات دنیا در سال ۲۰۲۲ پاسخگوی کل نیاز مردم در این سال نخواهد بود و کشورها مجبورند بخشی از این نیاز را با برداشتن از ذخایر غله خود تأمین کنند. بر این اساس انتظار می‌رود ذخایر غلات دنیا در سال جاری ۲،۱ درصد نسبت به سال قبل کاهش پیدا کند و به ۸۴۵ میلیون تن برسد.
بر اساس پیش‌بینی فائو تولید غلات کشور امریکا در سال جاری میلادی نیز با کاهش ۴،۲ درصدی نسبت به سال قبل مواجه می‌شود و به ۴۳۳ میلیون تن می‌رسد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8018/9/628576/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها