بارگیری ۵ قطار باری از مبدأ روسیه برای عبور از مسیر ایران


مدیرعامل شرکت راه‌آهن با اشاره به ورود دو قطار باری فله‌بر از مبدأ روسیه به ایران گفت:‌ حدود ۵ قطار دیگر نیز از روسیه بارگیری شده و در مسیر ایران در حال سیر است که این موضوع نویدبخش ترانزیتی پیوسته برای کشورمان خواهد بود.
سید میعاد صالحی، معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: دولت سیزدهم در ادامه دیپلماسی حمل‌ونقل فعال که در پیش گرفته، موضوع ترانزیت را در اولویت نخست خود در حوزه حمل‌ونقل ریلی قرار داده است. وی عنوان کرد: تاکنون با کشورهای همسایه که امکان همکاری ریلی و ترانزیتی وجود دارد، جلسات مختلفی  برگزار کردیم که یکی از این کشورها، کشور روسیه است. رئیس هیأت مدیره راه‌آهن تأکید کرد: حدود ۵ قطار از روسیه و از ایستگاه سولین کامز بارگیری شده و در مسیر ایران در حال سیر است که این موضوع نویدبخش ترانزیتی پیوسته برای کشورمان به حساب می‌آید. صالحی با اشاره به برنامه‌های دولت سیزدهم جهت گسترش مسیرهای ترانزیتی ریلی در کشور، اظهار کرد: با توجه به موقعیت ارزشمندی که کشورمان در کریدور شمال – جنوب و شرق – غرب دارد، ما با کشورهایی نظیر روسیه، قزاقستان، ترکمنستان، ازبکستان و قرقیزستان مذاکرات زیادی داشتیم و در طول فعالیت دولت سیزدهم در یکسال و نیم گذشته، تفاهمات خوبی انجام شده است.
مدیرعامل راه‌آهن یادآوری کرد: با توجه به نوع کالاهایی که آنها دارند، مسیر شمال – جنوب می‌تواند تماماً به‌صورت ریلی از مسیر ایران عبور کند. در مسیر کریدور شرق به غرب نیز، هم از طرف قزاقستان و هم  از طرف چین مذاکرات خوبی انجام شده تا بار از مبدأ چین به قزاقستان سیر کند و با عبور از کریدور شرقی – غربی ایران، به اروپا برود.
وی با بیان اینکه اکنون سه کریدور در مسیر کریدور شمال به جنوب فعال است، افزود: هم اکنون کریدور شرقی کریدور شمال به جنوب، از سرخس تا بندرعباس کاملاً فعال است و در مسیر کریدور میانی و غربی کریدور شمال به جنوب نیز در حال برطرف شدن قسمت‌هایی از نواقص آن هستیم.  صالحی تأکید کرد: هم اکنون مسیر شرقی کریدور شمال به جنوب کاملاً فعال است و با ظرفیت کامل در خدمت ترانزیت کشور است و هم آورده ارزی نقدی برای کشورمان دارد و هم می‌تواند موجب سیادت سیاسی و اقتصادی برای کشورمان شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8018/7/628591/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها