اخبـــــار


وزیر آموزش و پرورش:
دانش‌آموزان می‌توانند راهنمایان گردشگری شوند

وزیر آموزش و پرورش با اعلام آمادگی برای راه‌اندازی هنرستان‌های گردشگری گفت: اگر دانش‌آموزان راهنمایان گردشگری شوند خلاقیت و ابتکار در این صنعت شکل خواهد گرفت.
یوسف نوری در ششمین روز هفته گردشگری در دومین رویداد سراسری ایران و گردشگری خوراک در سده نو در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما اظهار داشت: صنعت گردشگری هنوز برای کودکان جا باز نکرده است، فضاهای بازی و بروز خلاقیت در بسیاری از تأسیسات گردشگری کشور ما خالی است. گردشگری برای کودکان اعجاب انگیز است. ما آماده هستیم مانند همه هنرستان‌های در جوار صنعت، هنرستان‌های گردشگری را با همکاری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی راه‌اندازی کنیم. مربی و راهنمای سفر کودکان نداریم یا محدود هستند، دانش‌آموزان حتی می‌توانند راهنمای گردشگری شوند. نوری افزود: گردشگری محرک تمام هنرها است و هنرهای دستی، تجسمی، نمایشی و معماری شامل اینها می‌شود. اگر بخواهیم این هنرها در جامعه نشر یابند بهترین زمینه آن گردشگری است. نوری با بیان اینکه اگر با نگاه هنری به گردشگری نگاه کنیم باعث رشد آن می‌شویم، گفت: در آموزش و پرورش تعدادی واقعیت و تعدادی انگاره وجود دارد. واقعیت‌های ما این است که از تولد تا پایان کودکی در نظام آموزش و پرورش قرار داریم. حدود ۲۴ میلیون نفر دانش‌آموز و نوآموز داریم که در ایران ۳۰ درصد و در دنیا ۲۵ درصد هستند. ۱۰۵ هنرستان گردشگری داریم که در حال گسترش هستند. همچنین ۳۵۰ اردوگاه که یکی در نیشابور، شهید باهنر و... قرار دارد.
وی با بیان اینکه صنعت گردشگری هیچ جایی برای کودکان باز نکرده است، افزود: جای بازی در برخی مکان‌ها برای کودکان است در صورتی‌که کودکان جایی برای بروز خلاقیت می‌خواهند و این فضا وجود ندارد.

توزیع نوشت‌افزار بین دانش‌آموزان کم برخوردار تا پایان مهرماه

مشاور وزیر آموزش و پرورش و مسئول قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی به تشریح فعالیت‌های انجام شده در پویش «همه حاضر» برای کمک به دانش‌آموزان کم برخوردار پرداخت.
به گزارش ایسنا، پویش «همه حاضر» برای کمک به دانش‌آموزان کم برخوردار در آستانه سال تحصیلی جدید راه‌اندازی شد. پویش «همه حاضر» با هدف تأمین نوشت افزار برای کودکان مناطق محروم راه‌اندازی شد و علاقه‌مندان برای مشارکت در این پویش می‌توانند با مراجعه به سایت دیجی کانون، تعداد بسته‌های خود را انتخاب و سپس با کلیک روی گزینه پرداخت و اتصال به درگاه بانک در این پویش شرکت کنند.
خان محمدی ادامه داد: تأمین مایحتاج نوشت افزار دانش آموزان مناطق کم برخوردار موضوعی نیست که فقط به ابتدای مهرماه محدود شود. مرحله اول توزیع نوشت افزار تا پایان مهر اجرایی خواهد شد و در طول سال نیز این توزیع به صورت برنامه ریزی شده ادامه خواهد داشت.
مشاور وزیر آموزش و پرورش و مسئول قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی با بیان اینکه بسته‌های لوازم‌التحریر برای یک میلیون دانش‌آموز پیش‌بینی شده است، افزود: این بسته‌ها با قیمت حدوداً 300 هزار تومان تهیه و در اختیار دانش آموزان مناطق محروم قرار می‌گیرد که البته تهیه این بسته‌‎ها در بیرون حدود 500 تا 600 هزار تومان هزینه خواهد داشت. مهم‎ترین ویژگی بسته‌های لوازم التحریر پیش‌بینی شده این است که این بسته‌ها از کالاهای تولید داخل با نشان‌ها و علائم ایرانی- اسلامی که هم جنبه حمایت از تولید ملی و هم جنبه آموزشی و فرهنگی دارد، تهیه شده است. وی گفت: مدارس مناطق محروم، روستایی، عشایر و مرزی  مشخص شده‌اند و دانش آموزان مشغول به تحصیل در این مدارس با کد ملی شناسایی شده‌اند و توزیع لوازم‌التحریر هم با حفظ کرامت و عزت نفس دانش آموزان توسط مسئولان مدرسه صورت می‌گیرد. در این دوره سعی شده توزیع اقلام توسط خیریه‌ها و افراد دیگر برای دانش آموزان محروم به صورت هماهنگ صورت گیرد تا کسی از دریافت بسته اهدایی باز نماند و کسی هم لوازم‌التحریر را دو مرتبه دریافت نکند. این بسته‎‌ها در برخی مناطق محروم به صورت تشویقی در قالب برگزیدگان درسی یا اخلاقی در مدرسه اهدا ‎می‌شود تا عزت نفس دانش آموزان بیشتر حفظ شود.

۱۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان خسارت 
به اموال شهر تهران در اغتشاشات

سخنگوی شهرداری تهران گفت: در جریان اغتشاشات اخیر، ۲۵ دستگاه خودروی سبک و سنگین متعلق به سازمان آتش‌نشانی، دچار حریق و تخریب شد که خسارت ناشی از تخریب این تجهیزات ۶ میلیارد تومان برآورد می‌شود.
عبدالمطهر محمدخانی درباره تصاویر منتشر شده از آسیب‌های آشو‌بگران به تجهیزات آتش‌نشانی پایتخت به ایسنا گفت: متأسفانه در جریان اغتشاشات اخیر ۲۵ دستگاه خودروی سبک و سنگین و یک دستگاه تویوتا با تجهیزات کامل و متعلق به سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران دچار حریق و تخریب شد. خسارت ناشی از تخریب این تجهیزات بالغ بر ۶ میلیارد تومان برآورد می‌شود؛ البته این تنها بخشی از ۱۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان خسارتی است که طی روزهای ۲۸ شهریورماه تا ۵ مهرماه به تجهیزات شهر تهران وارد شده است.
وی افزود: در کنار آسیب به اموال شهر، ۲۱ نفر از کارکنان خدوم شهرداری تهران شامل نیروهای شرکت واحد اتوبوسرانی، نیروهای خدمات شهری و سازمان آتش‌نشانی نیز در پی آشوب‌های افرادی معدود، دچار صدمه و آسیب‌دیدگی شدند که یک نفر از کارکنان اتوبوسرانی در بیمارستان بستری شد. همچنین ۱۷ نفر درمان سرپایی  و ۳ تن از کارکنان سازمان آتش‌نشانی نیز مصدوم شدند.

۱۰ فوتی و شناسایی ۴۰۰ بیمار جدید کرونا در کشور

بنابر اعلام وزارت بهداشت، در شبانه روز منتهی به روز گذشته ۴۰۰ بیمار کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند و متأسفانه در این بازه زمانی ۱۰ نفر نیز جان خود را از دست دادند. در این بازه زمانی ۱۳۹ نفر از مبتلایان جدید بستری شدند. ۱۴۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.
همچنین تا کنون ۶۵ میلیون و ۸۷ هزار و ۶۶۷ نفر دوز اول، ۵۸ میلیون و ۴۸۸ هزار و ۶۹۰ نفر دوز دوم و ۳۱ میلیون و ۲۳۰ هزار و ۷۰۸ نفر، دوز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند. مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۴ میلیون و ۸۰۷ هزار و ۶۵ دوز رسید.
همچنین در حال حاضر هیچ شهرستانی در وضعیت قرمز نیست و ۱۶ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۰۰ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۳۲ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.
از سوی دیگر در حالیکه آمار کرونا در کشور روی روند نزولی است و از پیک هفتم مدت‌هاست عبور کرده‌ایم، طبق اعلام وزارت بهداشت، میانگین میزان رعایت بهداشت فردی در اماکن عمومی استان‌های کشور تا هفته منتهی به ششم مهر ماه، ۴۳ درصد بوده و میانگین استفاده از ماسک نیز در کشور به حدود ۲۱ درصد رسیده است. در عین حال براساس اعلام معاونت بهداشت وزارت بهداشت، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور در هفته منتهی به ۹ مهر ماه ۱۴۰۱، به بالغ بر ۳۳.۰۲ درصد رسیده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8018/18/628626/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها