اعتراض استقلال به تصمیم داور؛ کمیته انضباطی هفته بعد تشکیل جلسه می‌دهد

محرومیت تعلیقی ساپینتو فعال می‌شود


گروه ورزشی/  ریکاردو ساپینتو سرمربی پرتغالی استقلال در دقایق پایانی مسابقه با گل‌گهر از داور کارت قرمز گرفت و از روی نیمکت تیمش اخراج شد. بعد از این اتفاق او با رفتاری زشت و زننده به سمت داور حمله کرد. به طوری که نیمکت‌نشینان استقلال سعی در آرام کردن این مربی داشتند. اما پس از این موضوع، محمدحسین زرندی مدیر رسانه‌ای تیم فوتبال استقلال در نشست خبری پس از این مسابقه اعلام کرد: «در مورد صحنه کارت قرمز به ساپینتو، همه ما اطراف صحنه آن اتفاق بودیم. هیچ برخوردی بین سرمربی ما و مربی گل‌گهر پیش نیامد.  یک اخراج خیلی عجیب بود. استحقاق کارت زرد هم نداشت چه برسد به کارت قرمز! واقعاً اشتباه داور بود. باشگاه استقلال حتماً به این کارت قرمز اعتراض می‌کند و پیگیر این موضوع خواهد بود.» 
با این حال، با توجه به کارت قرمزی که سرمربی استقلال گرفت، ساپینتو در بازی با فولاد از هفته هشتم لیگ برتر محروم است. از سویی دیگر پس از رفتار ساپینتو و لگد زدن به برانکارد امدادگران کنار زمین در بازی استقلال و ملوان کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال رأیی را صادر کرد که در آن آمده بود: «ضمن تذکر به باشگاه ملوان به جهت مشخص نمودن جایگاه مناسب برای خدمتگزاران عرصه فوتبال، این حرکت سرمربی استقلال تخلف و مصداق رفتار غیرورزشی و نقض اصول کلی رفتار و مشمول مواد ۵۱ و ۶۴ مقررات انضباطی محسوب می‌شود. لذا اعضای کمیته انضباطی ساپینتو را طبق مواد ۹۳ و ۹۴ و به جهت عذرخواهی ایشان پس از بازی، به مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی و یک جلسه محرومیت تعلیقی از مسابقات رسمی به فوتبال و به مدت یک سال محکوم کرد و در صورتی که در مدت زمان تعلیق مرتکب هرگونه تخلف دیگری شود محرومیت تعلیقی وی به اجرا درخواهد آمد.» 
به این ترتیب به نظر می‌رسد یک جلسه محرومیت تعلیقی سرمربی استقلال هم اجرا خواهد شد و او در هفته نهم مقابل ذوب آهن هم نمی‌تواند روی نیمکت تیمش حاضر باشد. حسین عبداللهی عضو کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در این باره به فارس گفت: «تا زمانی که جلسه کمیته انضباطی تشکیل نشود و گزارش ناظر بازی و فیلم آن صحنه‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ببینیم نمی‌توانیم مطابق قانون اظهارنظری داشته باشیم اما تا جایی که اطلاع دارم پیش از این برای ساپینتو یک محرومیت تعلیقی در نظر گرفته شده بود. ویژگی چنین محرومیتی این است که وقتی در زمانی مشخص فردی تخلف دیگری انجام بدهد، محرومیت قبلی نیز اعمال خواهد شد. 
در غیر این صورت با گذشت مدت زمانی مشخص و انجام نشدن تخلف اثر محرومیت قبلی نیز از بین می‌رود.» گفتنی است به گزارش سایت فدراسیون فوتبال و با اعلام کمیته انضباطی، در پی گزارش داور و نماینده دیدار دو تیم گل گهر و استقلال مبنی بر بروز تخلفات صورت گرفته از سوی ریکاردو ساپینتو، سرمربی استقلال (رفتار غیرورزشی و بدرفتاری با مقام رسمی مسابقه) قرار است تا جلسه‌ای روز دوشنبه 18 مهرماه در محل کمیته انضباطی برگزار و به تخلفات وی رسیدگی شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8018/16/628634/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها