دیگه چه خبر؟


تکذیب یک دروغ از سوی پدر مهسا امینی

 خبر اول اینکه،سایت خبری «رویداد24» که از سوی عوامل وابسته به دفتر رئیس جمهور سابق اداره می‌شود، با انتشار گفت‌و‌گویی کذب، تلاش کرد بهانه جدیدی برای حمله به دولت بسازد. با این حال «امجد امینی»، پدر مرحومه مهسا امینی، ضمن تکذیب اظهارات منتسب به وی که نوشته بودند «رئیس جمهور از خانواده ما دلجویی نکرده است» به ایرنا گفت که رئیس جمهور در تماس با من، ضمن «احوالپرسی و دلجویی از بنده و خانواده» تأکید کرد که «دستور پیگیری سریع پرونده» را صادر کرده است. سایت خبری رویداد24 وابسته به برخی افراد دفتر رئیس جمهور سابق مدعی این خبر کذب شده بود.
پدر مرحومه امینی که همچنان خواستار پیگیری پرونده دخترش از سوی رئیس جمهور است، در گفت و گو با ایرنا ضمن تکرار مطالبه اصلی خود که «معرفی مقصران» حادثه توسط مراجع رسمی و قضایی است، یادآوری کرد که در چند روز گذشته در مورد آنچه در مکالمه تلفنی بین او و رئیس جمهور گذشته است، با هیچ رسانه و خبرنگاری صحبت نکرده است.
وی از اینکه چگونه چنین اظهاراتی به نقل از وی منتشر شده، اظهار بی اطلاعی کرد و به ایرنا افزود: شاید در مورد کلیت مسأله با رسانه‌ها صحبت کرده باشم اما اصلاً در مورد ماهیت تماس تلفنی رئیس جمهور و یا دلجویی وی با هیچ رسانه‌ای صحبت نکرده‌ام. امجد امینی با تأکید بر اینکه در چند روز گذشته این نخستین بار است که با رسانه‌ها صحبت می‌کنم، افزود: هرآنچه در این مورد به نقل از من منتشر شده است، واقعیت ندارد.

اول حرف را بشنوید بعد تحریف کنید!

 خبر دیگر اینکه، سعید زیباکلام، استاد بازنشسته دانشگاه تهران در یادداشتی تلگرامی که نشان‌دهنده برداشت‌های غیردقیق و دور از واقعیت او از سخنان رئیس جمهور است، تلاش کرد مفهوم اعتراض در دیدگاه رئیس جمهور را زیر سؤال ببرد. 
زیباکلام در این یادداشت تلگرامی با انتخاب گزیده‌ای نارسا از گفت‌و‌گوی تلویزیونی اخیر رئیس جمهور با مردم، از اظهارات رئیس جمهور این طور برداشت کرده که «از نظر آقای رئیس‌جمهور، بستر اعتراض همان دانشگاه و حوزه و مراکز فرهنگی و علمی است. اما ایشان مدعی‌اند که از قانون اساسی الهام گرفته‌اند که کرسی‌های آزاداندیشی محل شنیدن اعتراضات است.» وی سپس براساس همین تکه از صحبت‌های رئیس جمهور، نتیجه گرفته که آیت‌الله رئیسی سایر بسترهای اعتراضی را نادیده گرفته یا اینکه اساساً اصل 27 قانون اساسی را بالکل منتفی و بلاموضوع کرده است. این داوری‌های یکسویه بر این اساس صورت گرفته است که اساساً این استاد پیشین فلسفه علم، اولاً گفت‌و‌گوی تلویزیونی رئیس جمهور با مردم را ندیده و احیاناً در مراجعه به خبر، همه متن را ندیده است؛ زیرا در این صورت باید حتماً می‌دید که آیت‌الله رئیسی نه تنها حق اعتراض و نقد را تأیید کرد، بلکه بر تعیین مراکز اعتراض در استان‌ها و حتی مراکز اجرایی هم تأکید کرد. اکنون این سؤال مطرح است که این استاد پیشین دانشگاه، چگونه بدون مراجعه به اصل و متن خبر، دست به داوری زده و براساس داوری‌های خود، تحلیل‌هایی را نیز برای مخاطبان آگاه خود منتشر می‌کند؟

درگذشت تلخ مهسا امینى 
فرصتى براى تجزیه سرزمینی

 شنیدیم که،عطاءالله مهاجرانی، وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوره اصلاحات که در خارج از کشور زندگی می‌کند، با برشمردن اقدامات قدرت‌های استکباری برای تجزیه سرزمینی ایران از ابتدای انقلاب اسلامی تا امروز، ضمن تمایز قائل شدن برای اعتراض مردمى و سناریوى آشوب، حادثه درگذشت تلخ مهسا امینى را نیز فرصتى براى تحقق سناریوی تجزیه ایران ارزیابی کرد.  
وی در «توئیتر» با اشاره به اینکه حمله ارتش عراق به ایران در واقع حمله ورشو و ناتو و کشورهاى عربى منطقه، به ایران بود و گمان مى کردند انقلاب اسلامى را متوقف، نظام جمهورى اسلامى را سرنگون و ایران را تجزیه ملى و سرزمینى مى کنند، شکست خوردند؛ اظهارکرد: مسعود رجوى در گفت‌و‌گو با پروژه تاریخ شفاهى ایران، دانشگاه هاروارد در ٨ خرداد ١٣٦٣ از سرنگونى جمهورى اسلامى سخن گفته است. البته ابوالحسن بنى‌صدر هم در رؤیاى سرنگونى جمهورى اسلامى بوده است.  مهاجرانی با بیان اینکه صدام و رجوى و بنى‌صدر رفته‌اند، اما رؤیاى سرنگونى جمهورى اسلامى همچنان برجاست، اضافه کرد: در آشوب آبان ١٣٩٨، وزارت خارجه امریکا و شخص پمپئو اتاق فرمان براندازى بود. جان بولتون صراحت بیشترى به خرج داد و در کارناوال سازمان مجاهدین خلق در پاریس گفت: سال آینده در تهران خواهیم بود! این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه حادثه درگذشت تلخ مهسا امینى، فرصتى براى تحقق همان سناریوست، تأکید کرد: اعتراض که حق طبیعى مردم است، تبدیل به محملى براى آشوب و براندازى مى شود. مهاجرانى بیانیه بسیار مهم وزارت اطلاعات را تبیین همان سناریو دانست و گفت: یورش به کلانترى‌ها در زاهدان یا طرح اشنویه در آذربایجان غربى، نشانه هاى همان سناریو است که اتاق فرمان ظاهرى‌اش شبکه هاى تلویزیونى فارسى زبان است.

العربیه‌ فارسی و تبلیغ فراخوان پان ترک ها!
​​​​​​​
 دست آخر اینکه، رسانه دولتی سعودی به زبان فارسی تبلیغات فراخوان‌های آشوب گروهک‌های تجزیه‌طلب آذری‌زبان را منتشر کرد که با واکنش تمسخرآمیز کاربران ایرانی مواجه شد.  یک کاربر آذری‌زبان در توئیتر با کنایه به این اقدام العربیه و انتشار تصویری از شهیدان باکری به رسانه آل‌سعود و گروهک‌های تجزیه‌طلب یادآور شد که فرزندان آذربایجان همواره در خط مقدم حفاظت از تمامیت ارضی ایران حضور داشته‌اند و تعداد شهدای آذری زبان انقلاب اسلامی فرصتی برای عرض اندام گروهک‌ها باقی نمی‌گذارد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8018/5/628664/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها