اخبـــار


التهاب در دانشگاه صنعتی شریف

روز گذشته حدود 200 نفر در دانشگاه شریف تجمع کرده و در ساعات اول شامگاهی با شعارهای تند و ساختارشکنانه قصد خروج از دانشگاه را داشتند که برای حفظ امنیت دانشجویان با حضور نیروهای انتظامی ورود و خروج از دانشگاه شریف متوقف شد. پس از دقایقی  دکتر زلفی‌گل وزیر علوم با حضور در دانشگاه شریف به گفت‌و‌گو با مسئولین دانشگاه، نیروهای انتظامی و دانشجویان پرداخت و در حدود ساعت 21، دانشجویان به صورت انفرادی از درهای دانشگاه خارج شدند. قابل ذکر است در اغتشاشات روز شنبه هفته گذشته دانشگاه شریف، خروج دانشجویان معترض منجر به درگیری خیابانی شد که در پی این درگیری‌ها تعدادی مجروح و حدود 10 نفر دستگیر که اغلب این دستگیر‌شده‌ها در روزهای گذشته آزاد شدند. 


ناکامی تروریست‌ها در حمله به پاسگاه قطار خنجک زاهدان

یک منبع آگاه روز گذشته خبر داد: شامگاه شنبه یک گروه تروریستی قصد تصرف پاسگاه قطار خنجک زاهدان را داشت که این حرکت آنها ناکام ماند. وی در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: این اشرار مسلح که قصد حمله به پاسگاه قطار خنجک زاهدان را داشتند به مدت نیم ساعت با نیروهای نظامی درگیر شدند. این منبع آگاه افزود: خوشبختانه این حمله ناکام ماند و اعضای گروهک از محل متواری شدند.


آزادی حاجی ایرانی از زندان آل‌ سعود

 آزادی حاجی ایرانی که در جریان مناسک حج امسال توسط مأموران عربستان سعودی بازداشت شده بود اعلام شد. به گزارش ایرنا، در تماس‌های تلفنی جداگانه فؤاد حسین وزیر امور خارجه عراق و السید بدر البوسعیدی وزیر امور خارجه عمان با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران خبر آزادی حاجی بازداشت شده ایرانی در سعودی به امیرعبداللهیان اعلام شد. وزیر امور خارجه کشورمان عصر جمعه گذشته در تماس تلفنی با همتای عمانی خود از تلاش‌های انجام شده توسط وزرای خارجه عراق و عمان در این باره قدردانی و اظهار امیدواری کرده بود که بزودی شاهد بازگشت وی به ایران باشیم.


خوشحالی صهیونیست‌ها از اغتشاشات در ایران

«آی دی کوهن» خبرنگار امنیتی وابسته به رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر توئیتی ضدایرانی منتشر کرد. کاربران ایرانی اما در واکنش به توئیت «ایران بای بای» او بشدت علیه رژیم صهیونیستی واکنش نشان دادند. وی رسماً با این توئیت نشان داده است که آنچه آشوبگران در حال پیاده‌سازی آن در ایران هستند، اهداف بشدت ضدایرانی را دنبال می‌کند و موجودیت ایران را نشانه رفته است. گرچه ذوق‌زدگی کوهن ناشی از توهمات او و نشناختن مردم ایران است اما توئیت وی بخوبی نشان می‌دهد که صهیونیست‌ها نه تنها از نظام جمهوری اسلامی که در اصل از کشوری به نام ایران و مردم آن کینه تاریخی دارند.


استفاده از سلاح‌های ممنوعه علیه پلیس

صحنه اغتشاشات در روزهای گذشته شاهد اتفاقات تلخ و نگران کننده از سوی آشوبگران بود اما یک اتفاق عجیب در جریان اغتشاشات در یکی از شهرهای کشور نگرانی‌ها درخصوص جنایت‌بارتر شدن اقدامات در یکی از تجمعات، با استفاده از فسفر سفید علیه نیروی انتظامی را نشان می‌دهد. فسفر سفید از جمله سلاح‌های ممنوعه در دنیاست که حتی در برابر آب و دیگر خنثی کننده‌ها اثر عکس می‌دهد. در 20 سال گذشته فقط صهیونیست‌ها از این سلاح ممنوعه آن هم علیه مردم فلسطین و لبنان استفاده کرده‌اند.


بازداشت ضدانقلاب آشوبگر، این‌بار در سوئیس

 پلیس سوئیس روز یکشنبه با شماری از آشوبگران مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در شهر «برن» پایتخت این کشور برخورد و ۲ نفر را دستگیر کرد. 
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، شماری از آشوبگران از حصار مقابل سفارت ایران بالا رفتند و به پرچم ایران بی‌احترامی کردند. به دنبال این حادثه، پلیس سوئیس برای متفرق کردن معترضان از گلوله‌های پلاستیکی استفاده کرد. پلیس سوئیس اعلام کرده  در این حادثه هیچ‌کس آسیب ندیده و آشوبگران پس از شلیک گلوله‌های پلاستیکی متفرق شدند. به گفته پلیس سوئیس، ۲آشوبگر که وارد محوطه سفارت ایران شده بودند، بازداشت شدند.

دوتابعیتی بودن زاهدی‌وفا تکذیب شد
کمیسیون اجتماعی مجلس درباره شایعات مطرح شده پیرامون دوتابعیتی بودن گزینه پیشنهادی وزارت تعاون و فرزندانش از وزارت خارجه استعلام مکتوب گرفته که این وزارتخانه آن را تکذیب کرده است. عباس گودرزی نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به جلسه عصر دیروز (یکشنبه، 10 مهر) کمیسیون متبوعش، گفت: در جلسه امروز برنامه‌ها و عملکرد محمدهادی زاهدی‌وفا وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دستور کار کمیسیون قرار داشت. وی با اشاره به مسائل مطرح شده درباره دو تابعیتی بودن زاهدی وفا و فرزندان وی، اظهار داشت: ما در این باره از وزارت امور خارجه به صورت مکتوب استعلام گرفتیم و وزارت امور خارجه دو تابعیتی بودن زاهدی‌وفا و فرزندانش را تکذیب کرد. گودرزی خاطرنشان کرد: در نهایت اعضای کمیسیون با رأی اکثریت، موافقت خود با تصدی وزارت زاهدی‌وفا بر وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی را اعلام کردند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8018/2/628668/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها