خبردرخبر


ثبت جهانی ماسوله منوط به گزارش ارزیاب‌های یونسکو شد

ایسنا- نعمیه احمد بن‌کاری نماینده سازمان جهانی یونسکو در بازدید از ماسوله این سایت را دارای پتانسیل تبدیل شدن به سایت جهانی عنوان کرد. او گفت: کارهای بسیار خوبی توسط مردم و مسئولان در این زمینه انجام شده و ماسوله پتانسیل‌های زیادی برای پیوستن و تبدیل شدن به یک سایت جهانی را دارد.
وی با توصیف وضعیت ماسوله و اقدامات اثربخش برای ثبت جهانی این شهر تاریخی، گفت: زندگی مدرن در بافت معماری سنتی ماسوله تغییر خاصی ایجاد نکرده و تمدن آن حفظ شده است.
 احمد بن‌کاری برنامه‌های مسئولان در شهر تاریخی ماسوله برای جلوگیری از ورود خودروها و عبور و مرور گردشگران از طریق وسایل نقلیه عمومی در جهت کاهش ترافیک و حفظ شرایط آب و هوایی را بسیار مناسب ارزیابی کرد.
ولی جهانی، مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان نیز بازدید ارزیاب‌های یونسکو از ماسوله را رضایت‌بخش توصیف کرد، اما گفت: ثبت جهانی ماسوله به نتیجه نهایی گزارش ارزیاب‌های یونسکو منوط است.
ایرنا - عباس ظاهری، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کارون، ساماندهی پسماند در این شهرستان و تعیین تکلیف کانون‌های اصلی تخلیه زباله در مرز کارون و اهواز را خواستار شد.

مهر- رسول صنوبری، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گناباد گفت: طرح احداث باغ راه محور گردشگری قنات قصبه گناباد به عنوان نخستین باغ راه گردشگری شرق کشور در حال اجرا است.

ایسنا- مهدی غلامی، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کبودرآهنگ با بیان اینکه فسیل‌های فیل دریایی شیرین‌سو متعلق به دوران میوسین پیشین یعنی ۲۰ میلیون سال قبل است، گفت: این جاذبه گردشگری بی‌نظیر می‌تواند تأثیر زیادی در جذب گردشگر داشته باشد.

تسنیم- غلامرضا ابدالی، سرپرست دفتر حفاظت و مدیریت حیات‌ وحش سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در بودجه سال ۱۴۰۱، سازمان حفاظت محیط زیست ردیف بودجه ۱۰۰ میلیارد تومانی برای بیمه حیات وحش پیشنهاد شده بود اما این ردیف بودجه لابه‌لای تبصره‌های اضافی مجلس شورای اسلامی حذف شد.
​​​​​​​
ایرنا- محمد علی حیدری، مسئول کارگاه تاکسیدرمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در یک سال گذشته علاوه بر تعمیرات و تجهیز تأسیسات کارگاه تاکسیدرمی بیش از ۴۵۰ نمونه پوست و لاشه گونه‌های جانوری موجود که در ۱۵ سال گذشته در این کارگاه جمع‌آوری شده بود، ساماندهی و پس از کارشناسی دقیق ۱۰۰ نمونه تاکسیدرمی آماده‌سازی شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8019/11/628692/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها