ایران در ایران


بیش از ۹۰درصد مصوبات سفر رئیس جمهور در کهگیلویه و بویراحمد اجرایی شد

یاسوج - معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: بیش از ۹۰درصد مصوبات سفر مهرماه ۱۴۰۰ رئیس جمهور به‌کهگیلویه و بویراحمد، اجرایی و به سرانجام رسیده است. 
سید صولت مرتضوی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از پروژه در حال اجرای پارک آبی یاسوج افزود: مصوبات سفر رئیس جمهور واو به واو در حال پیگیری هستند و تعهدات از محل منابع عمومی بالغ بر ۱۲۵ درصد اجرایی شده و از سایر محل‌ها  تأمین منابع می‌شود و تسهیلاتی که برای ازدواج دیده شد بیشتر از ۱۵۰ درصد پرداخت شده است. 
وی به اقدامات جهادی و جهشی در خصوص تکمیل طرح‌های نیمه تمام در استان کهگیلویه و بویراحمد که سال‌ها راکد مانده بود اشاره  و اظهار کرد: از جمله این طرح ها کارخانه قند یاسوج بوده که توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) طبق مصوبه دولت با ۶۵درصدپیشرفت فیزیکی در حال آماده‌سازی است. به گفته مرتضوی،کارخانه قند یاسوج که سال‌ها با مشکل مواجه شده بود  با سفر رئیس‌جمهور به استان گره گشایی صورت گرفت و رو به پیشرفت است.

کشاورزان چهار محال و بختیاری سویا بکارند

شهرکرد - مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال برای نخستین بار دو مزرعه «سویا» با مساحت چهار هکتار در شهرستان‌های لردگان و کیار به زیر کشت رفت که بررسی محصول تولیدی آنها نشان‌دهنده کیفیت محصول و سازگاری بالای این گیاه با شرایط دمایی استان است. 
روح‌الله سعیدی افزود: بررسی محصول تولیدی در دو مزرعه سویا نشان می‌دهد محصول کشت شده از مرغوبیت قابل قبولی برخوردار است.  مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با پیش‌بینی برداشت ۲ تا 2.5 تن دانه سویا از هر هکتار، گفت: نظر به موفقیت‌آمیز بودن اجرای این طرح آزمایشی و با توجه  به‌آنکه نیازهای آبی این گیاه با دشت‌های استان همسویی دارد، به کشاورزان بویژه لوبیاکاران استان توصیه می‌شود در تناوب‌های کشت، کاشت سویا را در دستور کار قرار دهند. سعیدی ادامه داد: هر کیلوگرم سویا به‌صورت تضمینی به مبلغ ۲۵ هزار تومان از کشاورزان خریداری می‌شود و علاوه‌بر آن، برای این محصول پاداش تولید 3 تا 5 میلیون تومانی برای هر هکتار سطح زیر کشت توسط جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری پرداخت می‌شود.

تأمین نهاده‌های دامی و آب دومطالبه مهم مردم استان سمنان

سمنان - استاندار سمنان با اشاره به جلوگیری برداشت آب از چاه‌های غیرمجاز و کنترل مقدار برداشت آب از چاه‌ها خاطرنشان کرد: تأمین نهاده‌های دامی و مقدار برداشت آب، دو مسأله مهم و از مطالبه‌های مردم است که پیگیری می‌شود.
سیدمحمدرضا هاشمی اولویت نخست را تأمین آب شرب، کشاورزی و تأمین آب واحدهای صنعتی برشمرد و گفت: در گذشته ۵۲ روستا در استان با تنش آبی مواجه بودند که تعداد این روستا به ۴۰ روستا کاهش یافت. استاندار سمنان جلوگیری از هدررفت آب به‌دلیل فرسودگی خطوط انتقال و نصب کنتورهای غیرمجاز را یک اصل در جلوگیری از هدررفت منابع آبی دانست و گفت: با توجه به تنش آبی استان این مهم باید پیگیری و رصد شود. وی با تأکید بر تنش کم‌آبی حاکم بر استان سمنان اظهار داشت: افزایش سطح زیر کشت مجتمع‌های گلخانه‌ای در مناطق مختلف استان ضرورتی انکارناپذیر است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8019/12/628695/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها