در تماس تلفنی دبیرکل سازمان ملل با رئیسی مطرح شد

درخواست از ایران برای حل مسائل منطقه‌ای


گروه سیاسی/ رئیس جمهور شامگاه دوشنبه در پاسخ به تماس تلفنی «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد و در پاسخ به قدردانی وی از حسن نیت و عمل ایران در آزادی دو نفر از محکومان امنیتی زندانی در کشورمان گفت: این اقدام گواه حسن نظر و رویکرد تعاملی جمهوری اسلامی ایران برای حل مسائل و مشکلات است. وی در واکنش به اظهار امیدواری دبیرکل سازمان ملل برای تمدید و تداوم آتش‌بس در یمن نیز اظهار داشت: ایران همواره بر رفع محاصره و برقراری آتش‌بس در یمن و تلاش برای حل بحران از طریق گفت‌وگوهای یمنی-یمنی و تفاهم بدون دخالت خارجی در این کشور تأکید داشته است و همکاران شما در سازمان ملل هم این موضوع را تأیید می‌کنند. آیت‌الله رئیسی خطاب به دبیرکل سازمان ملل افزود: امیدوارم با تلاش‌ها و پیگیری‌های شما، عربستان سعودی نیز به تعهدات خود در توقف حملات به یمن عمل کرده و برای حل مسائل این کشور با مشارکت خود یمنی‌ها و تعیین سرنوشت یمن از سوی مردم این کشور مجاب شود.
آیت‌الله رئیسی تأکید کرد که جمهوری اسلامی ایران آماده است ظرفیت‌های متنوع و مؤثر خود را برای حل مسائل منطقه و جهان به کار بگیرد.
آقای «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن قدردانی از حسن نظر و رویکرد انساندوستانه و تعاملی جمهوری اسلامی ایران در حل مسائل منطقه‌ای و جهانی به دیدار خود با رئیس جمهور کشورمان در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل اشاره کرد و گفت: میزبانی از جنابعالی برای بنده افتخار بزرگی بود. در آن ملاقات گفت‌وگوهای مهمی داشتیم و بنده نگرانی‌های جمهوری اسلامی نسبت به مسائل جهانی را بخوبی دریافت کردم.
دبیرکل سازمان ملل متحد به رئیس جمهور ایران اطمینان داد که تمام تلاش خود را برای مجاب کردن عربستان سعودی به توقف حملات به یمن و تلاش برای حل بحران از طریق گفت‌وگوی گروه‌های مختلف یمنی به کار خواهد گرفت. گوترش تصریح کرد: امیدوارم بتوانیم با مشارکت ایران که از سابقه تمدنی چند هزار ساله برخوردار است، ساختار سیاسی جدیدی را در منطقه‌ای که جایگاهی ویژه و کهن در تمدن بشری دارد، ایجاد کنیم.
بازدید رئیس جمهور از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی
روز گذشته همچنین آیت‌الله رئیسی در ادامه فرایند نظارت ستادی از دستگاه‌های اجرایی، به محل موزه ملی ایران رفت و در جمع وزیر و مدیران وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ضمن استماع گزارش عملکرد یکساله این مجموعه، رهنمودهایی برای ارتقای کیفی و کمی عملکرد این وزارتخانه ارائه کرد. 
بهره‌برداری از آثار فرهنگی برای جلوگیری از میرایی
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، رئیس جمهور در بخشی از اظهاراتش با اشاره به اینکه بخش میراث فرهنگی مأموریت‌های این وزارتخانه، وظایف مهمی در زمینه شناسایی، ثبت، مرمت و نگهداری، تعیین حریم آثار و معرفی و بهره‌برداری از مواریث فرهنگی و تاریخی دارد، تأکید کرد: اگر از آثار فرهنگی بهره‌برداری نشود، این آثار دچار میرایی خواهند شد. تداوم حیات و اثربخشی آثار فرهنگی و تاریخی در گرو بهره‌برداری صحیح و شایسته از این آثار و امکان بازدید و استفاده مردم از آنها است. آیت‌الله رئیسی موضوع مهم دیگر در مأموریت‌های بخش میراث فرهنگی را تعیین حریم عنوان و اظهارکرد: تعیین حریم آثار فرهنگی و تاریخی بسیار مهم و حساس است، اما باید مراقب بود که تعیین این حریم، اختلالی در کسب و کار و معاش مردم ایجاد نکند.
توسعه گردشگری با محوریت خانواده
رئیس جمهور با تأکید بر وجود ظرفیت‌های فراوان برای رسیدن عدد گردشگران خارجی به ۱۵ میلیون نفر در سال اظهارکرد: گردشگری خانواده محور، لغو روادید گردشگری با کشورهای هدف، تسهیل و حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بخش گردشگری با اعطای تسهیلات و امکانات از جمله اقدامات لازم برای توسعه و رونق گردشگری است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8019/2/628755/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها