خبرخوان


واگذاری 5 هزار معدن دولتی با مزایده

برای نخستین بار ۵ هزار معدن دولتی با هدف استفاده بهینه از ظرفیت‌ها در راستای تولید و اشتغال به صورت مزایده در اختیار مردم قرار می‌گیرد.
وزارت صمت اعلام کرد: در سال‌های گذشته به اندازه کافی اکتشاف صورت نگرفته، اما از مهر‌ سال گذشته یک کار ویژه‌ای در این‌باره آغاز شده که به واسطه آن مقرر شده است تا پایان سال ۱۴۰۳ در بسیاری از مناطق کار اکتشاف با جدیت انجام شود که در این خصوص اکتشاف در استان خراسان جنوبی آغاز و کامل شد و در حال حاضر در کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی پروژه‌های اکتشاف فعالند و ما کار را به سرعت توسعه خواهیم داد.
وزارت صمت از برگزاری ۵ هزار مزایده در سه ماه آینده در خصوص اکتشاف و واگذاری معادن در کشور خبر داد و اعلام کرد: این اقدام در نوع خودش کار بی‌نظیری است که به رونق معادن کمک می‌کند و در حال پیگیری و انجام است. در روش کنونی مزایده، معدن به کسانی که فقط توانایی مالی دارند و آن را به بهره‌برداری نمی‌رسانند واگذار نمی‌شود و اولویت واگذاری با متقاضیانی است که در ساختار جدید، روی مواد معدنی خام، پردازش انجام دهند.


وزیر صمت: واردات خودرو به طور قطع انجام می‌شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه فرایند واردات خودرو به کشور با کندی مواجه نیست، گفت: به طور قطع در آینده شاهد ورود نخستین خودروهای وارداتی به کشور خواهیم بود. سید رضا فاطمی امین اظهار کرد: ۳۰۰ شرکت یا شخص حقیقی برای واردات خودرو درخواست داده‌اند، اما بسیاری از آنها در همان ابتدای کار به دلیل نداشتن شرایط لازم حذف شدند. مطابق اعلام وزارت صمت، افراد و شرکت‌هایی که قصد واردات خودرو را دارند، باید از خدمات پس از فروش و همچنین نمایندگی برخوردار باشند، اما بسیاری شرکت‌ها این شرایط را نداشتند. او گفت: اکنون درخواست‌های زیادی به وزارتخانه واصل شده و این درخواست‌ها در حال پالایش است. تا آخر هفته پیش شرایط برای واردات خودرو تنها از سوی دو شرکت مسجل شده بود که از شرایط لازم برای تحقق این مهم و واردات برخوردار بودند.


رشد 6 درصدی سرمایه‌گذاری خارجی

طی 4 ماهه سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل تعداد سرمایه‌گذاری خارجی مصوب در بخش صنعت، معدن و تجارت نسبت به مدت مشابه سال قبل 6 درصد رشد داشته است.
در 4 ماهه اول سال‌جاری تعداد 52 مورد سرمایه‌گذاری خارجی با ارز 131.5 میلیون دلار در بخش صنعت، معدن و تجارت به تصویب رسیده است. در دوره مورد بررسی از لحاظ حجم سرمایه‌گذاری خارجی مصوب سهم بخش صنعت 84، معدن 10 و تجارت 6 درصد است. از 52 مورد سرمایه‌گذاری خارجی در این بخش، 15 شرکت با 100 درصد سهامدار خارجی، 29 شرکت به صورت مشارکتی با شرکای داخلی و 8 مورد به صورت مشارکت معدنی و بیع متقابل است. بیشترین حجم سرمایه‌گذاری خارجی در دوره مورد بررسی در گروه‌های ساخت فلزات اساسی، ساخت سایر تجهیزات جابه‌جایی طبقه‌بندی نشده در جای دیگر، ساخت مبلمان مصنوعات طبقه‌بندی نشده، ساخت مواد و محصولات شیمیایی در جای دیگر بوده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8022/12/629021/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها