۵۰ درصد واحدهای روستایی کشور مقاوم‌سازی شد


معاون عمران روستایی بنیاد مسکن با بیان اینکه تاکنون بیش از ۵۰ درصد واحدهای روستایی کشور مقاوم‌سازی شده‌اند، گفت: طبق برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری انجام شده، تمامی واحدهای روستایی تا ۱۰ سال آینده مقاوم‌سازی می‌‌شوند البته تحقق این مهم به میزان حمایت‌های دولت و تسهیلات بستگی دارد.
محمدرضا شاملو با اشاره به اینکه تاکنون حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی در کشور مقاوم‌سازی و نوسازی شده است، افزود: از این میزان حدود ۹۶۰ هزار واحد مسکونی در راستای مقاوم‌سازی و نوسازی بوده و مابقی نیز حوادث غیرمترقبه مثل سیل و زلزله را شامل می‌‌شود.
وی با بیان اینکه تا کنون برای بیش از ۴۰ هزارو ۸۸۰ روستا طرح‌های ‌هادی روستایی تهیه شده است، اضافه کرد: این طرح در بیش از ۲۲ هزار و ۲۰۰ روستا نیز به اجرا درآمده که آثار بسیار خوبی در ارتقای کیفیت زیستی مردم، تسهیل در تردد و ایمن‌سازی روستا در قبال حوادث غیرمترقبه داشته و از طرفی وابستگی و دلبستگی برای ماندگاری مردم ایجاد کرده است.
این مسئول با بیان اینکه در زمان حاضر حدود سه میلیون و ۸۴۰ هزار واحد مسکونی روستایی واجد شرایط سند مالکیت دریافت کرده‌اند، ادامه داد: از این میزان سه میلیون و ۵۲۰ هزار واحد، روستایی و مابقی املاک واقع در شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت را دربر می‌‌گیرد.
وی اظهار داشت: خوشبختانه مطالعات نشان می‌‌دهد در روستاهایی که طرح‌های‌ هادی و بهسازی محیط روستایی، نوسازی و مقاوم‌سازی اجرا شده یک ثبات جمعیتی به وجود آمده و یا روند مهاجرت متوقف شده و یا مهاجرت معکوس به‌وقوع پیوسته است.
شاملو با بیان اینکه با اجرای این طرح نیازهای زیستی روستاییان تأمین شده است، افزود: شرایط زندگی این روستاییان قابل قبول است، بسیاری به این روستاها بازگشته‌اند و فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری نیز از طریق بخش خصوصی و دستگاه‌های خدمات‌رسان رشد قابل توجهی پیدا کرده است.
وی با بیان اینکه طی یکسال گذشته درخواست افزایش حریم روستایی داشته‌ایم، اظهار داشت: بیش از ۴۶۰ هزار تقاضای افزایش محدوده و ساخت‌وساز وجود داشته، که شامل ۲ بخش است یکی بخش افراد نیازمند واقعی را شامل می‌‌شود که زمین مناسبی ندارند و در کمیته‌های تصویب طرح‌های‌ هادی درخواست آنان مطرح و بررسی و به طور عمده موافقت می‌‌شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8022/12/629022/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها