طرح تصفیه گازوئیل پالایشگاه اصفهان عملیاتی شد


مدیرعامل پالایشگاه نفت اصفهان از وارد مدار تولید شدن طرح بزرگ محیط‌زیستی تصفیه گازوئیل شرکت پالایش نفت (پالایشگاه) اصفهان با هدف تولید گازوئیل یورو ۵ خبر داد.
به گزارش شانا، محسن قدیری در این باره گفت: با اجرای این طرح، همه گازوئیل تولیدی این شرکت، مطابق استانداردهای یورو ۵ اروپا تولید می‌شود و در اختیار هموطنان قرار می‌گیرد.
وی افزود: با اجرایی شدن این طرح کلان ملی، مقدار گوگرد ۲۳ میلیون لیتر گازوئیل تولیدی، از ۱۰ هزار به زیر ۱۰ ppm کاهش می‌یابد. وی تأکید کرد: پروژه تصفیه گازوئیل یا گوگردزدایی از گازوئیل شرکت پالایش نفت اصفهان در هوای پاک شهر و استان اصفهان و همه استان‌های وابسته به این شهر تأثیری بسزا خواهد داشت.
مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان با اشاره به اینکه در این طرح محیط‌زیستی، روزانه حدود ۳۰۰ تن از گوگرد گازوئیل تولیدی حذف خواهد شد، گفت: گوگرد استحصالی به‌صورت گرانوله تولید می‌شود و در اختیار شرکت‌های متقاضی قرار خواهد گرفت. قدیری افزود: طرح بزرگ تصفیه گازوئیل (سوخت دیزل) با سرمایه‌گذاری ۶ هزار و ۷۸۴ میلیارد تومان و ۵۱۱ میلیون یورو در پالایشگاه اصفهان اجرا شده است و برآورد افزایش سودآوری آن ۲۶۳ میلیون دلار در سال پیش‌بینی می‌شود.
وی بیان کرد: ‌۹۰ درصد از تجهیزات طرح ملی تصفیه گازوئیل توسط تولیدکنندگان داخلی تهیه شده است و با راه‌اندازی آن در پالایشگاه اصفهان روزانه ۱۰۰ هزار بشکه گازوئیل یورو ۵ تولید می‌شود. با بهره‌برداری از طرح کلان تصفیه گازوئیل، همه گازوئیل تولیدی روزانه پالایشگاه اصفهان مطابق با استاندارد بین‌المللی یورو ۵ تصفیه و روزانه ۳۰۰ تن گوگرد نفت‌گاز تولیدی حذف می‌شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8022/14/629028/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها