ایران در ایران


رطوبت ۱۰۰ درصدی در اهواز و آبادان

اهواز- مدیرکل هواشناسی خوزستان از ادامه وقوع پدیده شرجی در استان خبر داد و گفت: رطوبت دیروز صبح در اهواز و آبادان به ۱۰۰ درصد رسید و امروز هم میزان رطوبت با همین شدت ادامه دارد. محمد سبزه‌زاری اظهار کرد: با وجود گذشتن از نیمه مهرماه رطوبت در برخی شهرهای خوزستان رخ داده، به گونه‌ای که دیروز (۱۷ مهرماه) رطوبت در اهواز و آبادان به ۱۰۰ درصد رسید. وی افزود: میزان رطوبت در بستان نیز به ۸۷ درصد، ماهشهر ۹۳ درصد، شادگان ۸۹ درصد، ۸۶، هندیجان ۸۵ درصد و شوش به ۸۴ درصد رسید. مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: وقوع رطوبت در خوزستان امروز هم با همین شدت ادامه می‌یابد. از سوی دیگر عبدالحمید عباس شیاری مدیرعامل شرکت توزیع برق خوزستان با اشاره به قطعی چند ساعته برق در اهواز اظهار کرد: بامداد دیروز یکشنبه ۱۷مهرماه شاهد ورود مه بسیار غلیظ همراه با رطوبت بالا در سطح شهر اهواز بودیم که برخی از خطوط شبکه برق را متأثر کرد. وی افزود: به منظور حفظ ایمنی و جلوگیری از بروز حادثه روی شبکه و لوازم خانگی شهروندان، مرکز دیسپاچینگ در یک عملیات پیشگیرانه اقدام به خاموش کردن اضطراری برخی خطوط کرد. مدیرعامل شرکت توزیع برق اهواز گفت: با بالا آمدن خورشید و کاهش میزان رطوبت، پس از دریافت ضمانت شبکه تمام خطوط به ترتیب براساس ایستگاه‌های تغذیه کننده خطوط ۱۱ و ۳۳ هزار ولت وارد مدار شد.

برنامه‌ریزی برای کشت بیش از ۳۰ هزار هکتار گندم در سیستان‌وبلوچستان

زاهدان- مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان‌وبلوچستان از آماده‌سازی بیش از ۳۰ هزار هکتار زمین در این استان برای کشت گندم در سال زراعی جاری خبر داد. «عباس اشکانی» اظهار داشت: یک هزار و ۲۰۰ تن بذر گندم برای کشت از کشاورزان استان خریداری شده و در حال بوجاری است و تاکنون ۴۰۰ تن بذرگندم اصلاح شده در طبقات مختلف گواهی شده‌است. در همین زمینه، انواع مادری و پرورشی از ارقام سارنگ، سیروان، سیوند و چمران ۲ از سایر استان‌ها تهیه و به استان حمل شده است تا در اختیار کشاورزان گندمکار قرار گیرد.وی تصریح کرد: انواع کود شیمیایی مورد نیاز فصل کشت نیز به شهرستان‌ها ارسال شده و کشاورزان بموقع می‌توانند کود مورد نیاز را با معرفی جهاد کشاورزی از کارگزاران شرکت خدمات حمایتی تهیه کنند. 

انتقال خط تولید اتوبوس‌های برقی به شیراز 

شیراز - استاندار فارس از انتقال خط تولید اتوبوس‌های برقی به کلان‌شهر شیراز خبر داد. محمدهادی ایمانیه در مراسم تودیع و معارفه شهردار شیراز با اعلام انتقال خط تولید اتوبوس‌‌های برقی به کلانشهر شیراز گفت: یک‌هزار اتوبوس برقی تولید شده توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی هفته گذشته رونمایی شد. وی افزود: این اتوبوس‌ها مربوط به شرکتی است که مدیرعامل آن شیرازی است و با مذاکراتی که صورت گرفته مقرر شد خط تولید این خودرو‌های برقی به شیراز منتقل شود. استاندار فارس در این مراسم از شهردار شیراز خواست در زمینه نوسازی ناوگان حمل‌ونقل درون‌شهری شیراز با جدیت ورود کرده و توجه ویژه‌ای به عملیاتی شدن و بهره‌برداری از خطوط قطار شهری و مترو بویژه در خط‌های ۲، ۳ و ۴ و اتصال خطوط به حرم احمد‌ابن موسی(ع) داشته باشد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8022/16/629035/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها