برنامه‌های سی‌وششمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی اعلام شد

شرکت حضوری و غیرحضوری 200 سخنران از 60 کشور جهان


گروه فرهنگی/ دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: «امروز امریکا در سوریه و عراق دقیقاً به‌دنبال تجزیه است تا در پی آن منابع این کشورها را به یغما ببرند، از این‌رو به همه جوانان توصیه می‌کنیم تاریخ چندساله همین کشورهایی را که ذکر شد مطالعه کنند.»
وحدت مسلمانان پیام اصلی انقلاب اسلامی ایران
آن‌طور که در گزارش ایسنا آمده حجت‌الاسلام حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ظهر روز گذشته در نشست خبری سی‌وششمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی که در دانشگاه مذاهب اسلامی برگزار شد با تأکید بر اینکه پیامبر اکرم(ص) نوید بخش ارتقای جهان به سوی سعادت و دستیابی به نجات بوده گفت: «محورهای این دوره از کنفرانس وحدت اسلامی، «جنگ، جهاد و صلح عادلانه و اخوت اسلامی»، «مقابله با اختلاف‌پراکنی»، «پذیرش اجتهاد مذهبی»، «مقابله با تکفیر» و «همدردی اسلامی و جلوگیری از منازعات دینی، رعایت ادب در اختلاف و مقابله با بی‌احترامی به یکدیگر» خواهد بود.»
شهریاری تأکید کرد: «وحدت مسلمانان پیام اصلی انقلاب اسلامی بوده است. اتحاد مسلمانان فکر امام راحل بود و پس از ایشان نیز رهبر معظم انقلاب موضوع وحدت را به‌عنوان یکی از موضوعات مهم ‌پیگیری و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی مطرح کردند.پیام جمهوری اسلامی موجب خشم استکبار جهانی بعد از چهاردهه شده  زیرا وحدت منافع استکبار جهانی را به خطر انداخته است. از قرون گذشته، استکبار جهانی سعی داشته از وحدت جوامع جلوگیری و کشورهای مختلف را به چند تکه تقسیم کند. کشور هند و حکومت عثمانی نمونه‌هایی از تقسیم بندی‌ها است و این نقشه همچنان ادامه دارد. ایران نیز توسط استعمار پیر در برهه‌های مختلف تاریخ به چند تکه تقسیم شد.»
شهریاری یادآور شد: «امروز امریکا در سوریه و عراق دقیقاً به‌دنبال همین تجزیه است تا در پی آن منابع این کشورها را به یغما ببرد. از این‌رو به همه جوانان توصیه می‌کنیم تاریخ چندساله همین کشورهایی را که ذکر شد مطالعه کنند. امروز استکبار جهانی پیشرفت ایران را دیده و حتی نقش مؤثر بانوان ما را در حوزه‌های مختلف حس کرده است بنابراین سعی دارد با پروژه‌ای که در سوریه اجرا کرد؛ یعنی ایجاد اختلاف داخلی، کشور ما را نیز تجزیه کند.»
برگزاری کنفرانس منطقه‌ای در لبنان
وی بیان کرد: «در این دوره از کنفرانس وحدت از شخصیت‌های مهم جهان اسلام دعوت کرده‌ایم. تفاوت این دوره نسبت به گذشته در دعوت میهمانان از مقامات رسمی تا چهره‌های نخبگانی است. همچنین کنفرانس منطقه‌ای در کشورهای دیگر را کلید زدیم که امسال برای اولین بار در لبنان برگزار خواهد شد، البته موضوع کنفرانس منطقه‌ای در خراسان رضوی، گلستان، سیستان و بلوچستان، کردستان و سایر شهرهای ایران نیز مورد بررسی قرار دارد تا کنفرانس‌های منطقه‌ای را بتوانیم فعال کنیم.»
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خاطرنشان کرد: «در سی‌وششمین دوره از کنفرانس از ۶۰ کشور دنیا و ۲۰۰سخنران به‌صورت حضوری و غیرحضوری بهره‌مند خواهیم شد. از روز چهارشنبه ۲۰ تا جمعه ۲۲ مهرماه کنفرانس حضوری وحدت اسلامی برگزار می‌شود. روز افتتاحیه چهارشنبه با حضور رئیس‌جمهور همراه خواهد شد، پنجشنبه نشست عمومی با میهمانان خارجی داریم و سپس به زیارت مرقد امام‌ راحل خواهیم رفت. در روز جمعه نیز دیدار با رهبر معظم انقلاب را خواهیم داشت و سپس بیانیه پایانی کنفرانس بعد ازظهر همان روز قرائت می‌شود.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8022/23/629040/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها