دور دنیا با چند خبر



امریکا
براساس گزارش نیویورک تایمز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین امریکا، در نظر داشت اسناد کاخ سفید را که با خودش به ویلای شخصی اش در  مارالاگو برده بود، با اسناد حساس از تحقیقات اف بی‌آی درباره روابط کمپین او در 2016 با روسیه مبادله کند.

لیبی
فتحی باشاغا، نخست‌وزیر مکلف پارلمان طبرق در لیبی از توافقی برای تشکیل دولت وحدت خبر داد. وی در سفرش به تونس با سفیر آلمان، سفیر انگلیس در لیبی و فرستاده سازمان ملل به این کشور دیدار و درباره تحولات سیاسی و تدوین قانون اساسی بحث و تبادل نظر کرد.


سوریه
فرماندهی مرکزی امریکا اعلام کرد شنبه شب پایگاه نیروهای این کشور در منطقه الرمیلان در شمال شرق سوریه هدف حمله موشکی قرار گرفته است. در این بیانیه تأکید شده که موشک شلیک شده به خارج از محل حضور نیروها اصابت کرده و هیچ تلفات و خسارتی به همراه نداشته است.

فرانسه
همزمان با گمانه زنی‌های اروپایی از احتمال حمله هسته‌ای روسیه، جو بایدن، رئیس جمهور امریکا نسبت به تهدید همتای روسی‌اش هشدار داد و آن را جدی دانست. این اظهارات اما با انتقاد امانوئل مکرون همراه شد. او به بایدن گفت: «هنگام صحبت در خصوص چنین مسائلی باید با احتیاط سخن گفت.»

فلسطین
یک روزنامه عبری زبان از هک سایت‌های شرکت بین‌المللی انرجین که با رژیم صهیونیستی همکاری دارد و توقف کار لوله‌های انتقال گاز و پمپاژ در سکوی کاریش پرده برداشت. گفته می‌شود یک شرکت گاز متعلق به دولت تل آویو نیز همزمان هک شده است.

انگلیس
صدها نفر از طرفداران جولیان آسانژ، مؤسس ویکی لیکس در اقدامی اعتراضی، مقابل پارلمان انگلیس زنجیر انسانی تشکیل دادند. آسانژ به خاطر 18 مورد جرم از جمله جاسوسی در رابطه با انتشار داده‌های محرمانه نظامی و دیپلماتیک در سایت ویکی لیکس، از سوی امریکا تحت تعقیب است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8022/4/629059/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها