دیگه چه خبر؟


اسب تروای براندازان باز هم به جاده خاکی زد

 خبر اول اینکه، محسن سازگارا، عنصر برانداز خارج‌نشین که با تئوری اسب تروای خود معروف شده است، در اغتشاشات اخیر هم به جاده خاکی زد. این عنصر سابقاً اصلاح‌طلب در گفت‌وگویی با شبکه ضدایرانی اینترنشنال، مدعی شد که در اغتشاشات شنبه گذشته 100 شهر کشور درگیر بودند و نزدیک به 8 میلیون نفر هم در آنها شرکت کرده بودند! وی همچنین ادعا کرد که دو هفته قبل هم 4 میلیون نفر در اغتشاشات شرکت کردند و براساس همین آمارها، مدعی شد که اگر اغتشاش‌ها ادامه داشته باشد، در دور بعد 30-40 میلیون نفر به خیابان‌ها خواهند آمد! البته این دست تحلیل‌های محسن سازگارا که مدعی است براساس منابع داخل حکومتی هم بیان می‌‌شود، مسبوق به سابقه است و دست‌کم اینکه برمبنای آنچه او ادعا می‌‌کند، از سال 88 تا امروز تقریباً 20-10 انقلاب در کشور رخ داده است. فارغ از اینکه اگر نمودار جمعیتی مورد ادعای سازگارا با همین منوال به رشد خود ادامه بدهد، در آینده نه چندان دور، تعداد جمعیت در خیابان از جمعیت 85 میلیونی کشور هم بیشتر خواهد شد که احتمالاً او مجبور خواهد شد آمار اتباع بیگانه یا شهروندان دیگر کشورها را هم در محاسبات علمی خود لحاظ کند!

بالاخره اعتصاب یا فشار مأموران؟

 خبر دیگر اینکه، شبکه تلویزیونی «بی‌بی‌سی» که از لندن علیه ایران برنامه پخش می‌‌کند، از یک سوژه خبری دوبار و با دو هدف متفاوت استفاده کرد. این شبکه تلویزیونی با استناد به ویدیوی کوتاهی از بسته بودن برخی مغازه‌ها در یک خیابان که معلوم نیست مربوط به چه شهری و اساساً برای روز تعطیل یا عادی است، نتیجه گرفت که بازاریان در همراهی با آشوب‌های اخیر اعتصاب کرده و کرکره‌های خود را پایین کشیده‌اند. همین شبکه، باز در خبری دیگر ادعا کرد که نیروهای امنیتی و انتظامی مغازه‌داران و کسبه را وادار کرده‌اند تا مغازه‌های خود را ببندند. به این ترتیب، این شبکه مخاطبان خود را در یک بلاتکلیفی و سردرگمی قرار می‌‌دهد که این مغازه‌های ادعایی به دلیل اعتصاب بسته شده‌اند یا به دلیل فشار نیروهای انتظامی؟ هرچند واقعیتی که رسانه سلطنتی BBC انکار می‌کند، آن است که در شیوه جدید اغتشاش‌ها و ناامنی، آشوب به صورت هدفمند و با نیت ایجاد اختلال در مراکز پر تردد و ایجاد رعب و وحشت میان کسبه و مشتریان آنان صورت می‌‌گیرد. آنچه شنبه گذشته در بازار تهران رخ داد، از همین دست بود. به این ترتیب که ابتدا چند نفر معدود با کوکتل مولوتف کیوسک پلیس را به آتش کشیدند و همین امر باعث تعطیلی بازار از سوی کسبه شد، اما رسانه‌های ضدایرانی، درست مانند رفتار بی‌بی‌سی، درعین حال که خبر اغتشاش در بازار تهران را با آب و تاب پوشش دادند، در همان حال مدعی شدند که بازار تهران اعتصاب هم کرده است!

چه کردید چه کردید، به جز توهین و تحقیر؟

 دست آخر اینکه، دانشجویان دانشگاه‌های تهران و امیرکبیر اقدامات اخیر اغتشاشگران را محکوم کردند. دانشجویان دانشگاه‌های تهران و صنعتی امیرکبیر با در دست داشتن پرچم جمهوری اسلامی ایران اقدامات روزهای اخیر آشوب طلبان در هتک حرمت مقدسات، تخریب اموال عمومی و برهم زدن امنیت و آرامش جامعه را محکوم کردند. «آفت هر ملتی، تفرقه بی حرمتی»، «دست‌های پینه بسته پای نظام نشسته»  و «چه کردید چه کردید به جز توهین و تحقیر» از جمله شعارهای دانشجویان در این تجمع آرام و راهپیمایی اعتراضی در محکومیت اغتشاشات بود. همزمان با حمایت دانشجویان از نظام و محکومیت حوادث اخیر در دانشگاه‌های تهران و امیرکبیر، دانشجویان دانشگاه‌های بوشهر نیز در اعتراض به وقایع اخیر کشور و آسیب زدن اغتشاشگران به امنیت و اموال مردم واکنش نشان دادند و تجمع برگزار کردند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8022/5/629065/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها