اخبار


رئیس کل دادگستری استان البرز :
رسانه‌های معاند در مرگ دختر نوجوان سناریو ساختند

گروه حوادث / رئیس کل دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز با حضور در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی استان، تأمین نظم و امنیت را نتیجه تعامل خوب بین دو مجموعه قضایی و انتظامی در استان البرز دانستند.
به گزارش میزان، حسین فاضلی هریکندی رئیس کل دادگستری استان البرز صبح دیروز در این دیدار ضمن گرامیداشت هفته نیروی انتظامی فرا رسیدن این ایام را به فرمانده انتظامی استان البرز و همکاران وی تبریک گفته و با اشاره به هماهنگی و تعامل بسیار خوب بین دو مجموعه قضایی و انتظامی استان در سه سال اخیر بیان کرد: نتیجه این تعامل تأمین نظم، امنیت و انجام هرچه بهتر وظایف و مأموریت‌های دو دستگاه در استان البرز بوده است.
وی با برشمردن برخی از مصادیق این همکاری‌ها در حوزه‌های مقابله با جرایم مختلف، تشکیل چند قرارگاه، کاهش انواع سرقت‌ها از جمله سرقت‌های خشن، تصریح کرد: در اغتشاشات اخیر نیز با وجود برنامه‌ریزی دشمنان که منجر به بروز مشکلاتی برای شهروندان شده در نتیجه این همکاری‌ها، برآیند عملکرد دستگاه‌های انتظامی، امنیتی و قضایی استان در جهت تأمین امنیت و آسایش مردم استان خوب بوده است. رئیس کل دادگستری استان البرز با بیان اینکه زمانی صحبت از دست‌های پشت پرده در حوادث مختلف علیه انقلاب و مردم بود، گفت: امروز دشمنان انقلاب اسلامی آشکارا از راه‌های متعدد از جمله با بودجه‌هایی که صرف رسانه‌های مختلف توسط انگلیس، امریکا و سعودی می‌شود، به میدان آمده‌اند.
دروغ‌پردازی در مرگ دختر نوجوان
وی با اشاره به اینکه تحریف، تقطیع و تشکیک بخش مهمی از سناریوی رسانه‌های معاند است، بیان کرد: در ماجرای دختر نوجوانی که در کرج متأسفانه به‌دلیل سقوط از ارتفاع فوت کرده است با سناریوسازی‌ها، داستان سرایی‌ها و روایت‌های تحریف شده زیادی از سوی رسانه‌های معاند روبه رو بودیم و با ادعاهای مضحک، عجیب و سراسر تحریف، به دروغ مدعی شدند که وی در نقطه دیگری از شهر کشته شده و به محل سکونت مادربزرگش منتقل و از پشت‌بام به پایین پرتاب شده است، حتی وقتی با شفاف‌سازی مادر وی روبه رو شدند و سناریوی خود را باطل شده دیدند با هجمه علیه مادر متوفی، ادعاهایی از قبیل اینکه با اجبار این صحبت‌ها را بیان کرده یا اینکه وی مادرش نیست طرح کردند این درحالی است که همه شواهد و قرائن پرونده حکایت از دروغ بودن ادعای آنها دارد.
فاضلی هریکندی با اشاره به تحقیقات انجام شده توسط بازپرس کشیک دادسرای کرج که بلافاصله در محل حادثه حضور یافته بود، اظهار کرد: تحقیقات انجام شده در پرونده، بخصوص اظهارات مکرر و متعدد مادر متوفی در همان ابتدای وقوع حادثه در محل و نیز در بازپرسی، حکایت از آن دارد که از ابتدای شب حادثه، متوفی به همراه مادرش در منزل مادربزرگ خود در عظیمیه کرج بودند، شام را به اتفاق یکدیگر در آنجا صرف کرده و تا حدود ساعت ۲۳ شب نیز در کنار یکدیگر بوده و برای استراحت و خواب هم در منزل مادربزرگ ماندند و مادر ایشان بعد از نیمه شب متوجه حادثه شد
.
رئیس کل دادگستری استان کردستان خبر داد
تشکیل پرونده قضایی برای شلیک مرگبار به راننده پراید

گروه حوادث / رئیس کل دادگستری استان کردستان از تشکیل پرونده قضایی برای شلیک مرگبار به یک راننده پراید در سنندج خبر داد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی رئیس کل دادگستری استان کردستان درباره فیلم منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر کشته شدن یک شهروند در داخل خودرو در سنندج به میزان، گفت: در این رابطه پرونده قضایی تشکیل شده است و شنبه شب کارشناس پزشکی قانونی و کارشناس اسلحه برای بررسی جسد اقدامات لازم را انجام دادند.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی همچنین خبر مجروح شدن دادستان عمومی و انقلاب سقز را تکذیب کرد و گفت: ادعای مطرح شده کذب است و چنین موضوعی صحت ندارد.
سردار علی آزادی، فرمانده انتظامی استان کردستان نیز در تشریح جزئیات کشته شدن یک راننده خودروسواری پراید توسط ضد انقلاب گفت: هویت این فرد در دست بررسی است و هنوز کسی در این رابطه بازداشت نشده است.
وی در تشریح جزئیات این حادثه گفت: ساعت 12:30 ظهر شنبه یک راننده خودرو سواری پراید در حین عبور از میان اغتشاشگران در خیابان شهید تعریف سنندج کشته و در داخل خودرو رها شده بود.
وی با بیان اینکه بر اساس بررسی‌های انجام شده، نیروهای انتظامی کردستان در زمان وقوع آن حادثه در محل و میان اغتشاشگران حضور نداشته‌اند، افزود: این فرد به منظور اجرای پروژه کشته‌سازی، توسط ضدانقلاب مورد اصابت گلوله جنگی قرار گرفته و کشته شده، در حالی‌که همکارانم در حین مأموریت اصلاً گلوله جنگی به همراه ندارند.
فرمانده انتظامی استان کردستان در پاسخ به این سؤال که آیا هویت این راننده پراید مشخص شده است، گفت: هویت این فرد در دست بررسی بوده و تاکنون کسی در این رابطه نیز بازداشت نشده است.
وی با اشاره به اینکه در اتفاقات اخیر نیز مشابه چنین اقدامی در شهرستان‌های سقز، دیواندره و دهگلان به وقوع پیوسته و 4 نفر از جوانان کرد کشته شدند، تصریح کرد: کشتن راننده پراید توسط همکارانم در سنندج کاملاً تکذیب و طرح این شایعات تنها باهدف خدشه به اعتبار و جایگاه پلیس است.
آزادی بیان کرد: وقتی نیروی انتظامی حافظ جان، مال و ناموس مردم است چطور به سوی مردم تیراندازی می‌کند؟ ما در اتفاقات اخیر با وجود همه توهین‌ها و حمله اغتشاشگران که قصد برهم زدن نظم و امنیت عمومی و سپس ایجاد ناامنی را داشتند، خویشتنداری کردیم و حتی همکارانم مجروح شدند اما اجازه ندادیم که آسیبی به مردم برسد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8022/19/629085/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها