40 هندبالیست دراردوی تیم ملی، تمرینات را از سر می‌‌گیرند

وسواس وسلین برای قهرمانی جهان


مهری رنجبر/ وسواس سرمربی تیم ملی برای انتخاب ترکیب نهایی تیمش، 40 هندبالیست را برای قهرمانی جهان 2023  به اردو کشاند. وسلین وویوویچ، سرمربی تیم ملی هندبال 4 روز پیش به تهران برگشت و بعد از تماشای بازی‌های لیگ برتر در اصفهان، به تهران رفت تا با تشکیل اردوی جدید، کارش را شروع کند. او به رغم ترکیبی که در بازی‌های کشورهای اسلامی به قونیه برد، اما وسواس بیشتری برای انتخاب ترکیب تیمش برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان 2023 به خرج داده و با فرصت دوباره به همه بازیکنان، نمی‌خواهد کسی جا نماند. قهرمانی جهان از 22 دی به میزبانی مشترک لهستان و سوئد برگزار می‌شود و ملی‌پوشان ایران در گروه A با تیم‌های اسپانیا، مونته‌نگرو و شیلی دیدار می‌‌کنند. در این شرایط  سرمربی مونته نگرویی در اردوی 7 روزه 40 بازیکن را محک می‌‌زند. اردونشینان از امروز روزی دو جلسه تمرین صبح و بعدازظهر دارند و هرچند به نظر می‌‌رسد گروه اول، گروه اصلی تیم ملی هستند و احتمالاً از گروه دوم، چند بازیکن به گروه اصلی اضافه می‌‌شوند.
 محمد سیاوشی، علی رحیمی کازرونی، امید سرپوشی، مجتبی حیدرپور، محمدرضا کاظمی، امین کاظمی، میلاد قلندری، محمدعلی قاسمی، سید علیرضا موسوی، سلامان بربط، کیارش طاهری، علی کوهزاد، افشین صادقی، شهاب صادق‌زاده، مهران حسینی، محمدرضا اورعی، حسین جهانی، پویا نوروزی‌نژاد، محمدمهدی بهنام‌نیا، احسان ابوئی، شاهو نصرتی و سعید حیدری‌راد بازیکنان گروه اول اردونشین هستند. فؤاد فرهادی، ابوالفضل لطفی، یونس بدیعی، علی شایسته، یونس نصیری، میلاد مسائلی، محمد کیانی، علیرضا دادوند، مجتبی کرمیان، محمد غلامی، سید مهدی موسوی، مهران رهنما، رضا یادگاری، مهرداد صمصامی، بهشاد فاتحی‌زاده، بهرام رستمی، وحید مسعودی، علی پیرزاده اهوازی، کاظم جمعه‌پور و امین فرهادی هم در گروه دوم قرار دارند. شهداد مرتجی یکی از دستیاران وسلین دلیل شروع کار با اردوی انتخابی را به اعتقاد سرمربی تیم ملی برای انتخاب بهترین‌ها ربط می‌‌دهد. او به خبرنگار «ایران» می‌‌گوید: «شرایط بازیکنان سال به سال تغییر می‌‌کند، ممکن است بازیکنان با کیفیت پایین خودشان را بالا بکشند و حتی ملی‌پوشان افت کرده باشند. بنابراین وسلین می‌‌خواهد آماده‌ترین‌ها را انتخاب کند و حتی کاری ندارد که بازیکنان در لیگ ایران بازی می‌‌کنند یا لژیونر هستند. او روی توانمندی بازیکنان برنامه‌ریزی می‌‌کند. بنابراین با دعوت 40 بازیکن به اردو می‌‌خواهد بهترین‌ها را انتخاب کند.» او افزود: «شاید یکسری از بازیکنان حالا شرایط ایده‌آلی نداشته باشند، از طرفی بحث ملی که پیش می‌‌آید رقابت، پیشرفت را در پی دارد. وقتی بازیکنان بدانند آلترناتیو دارند، تلاش  بیشتری می‌‌کنند وهمین مسأله رقابت به وجود می‌‌آورد که نتیجه‌اش پیشرفت است.»
مربی تیم ملی هندبال، فرصت تیم ملی برای آمادگی را کم نمی‌‌داند: «ما بیشتر از سه ماه تا قهرمانی جهان فرصت داریم، از طرفی وسلین اردوها را طبق برنامه‌هایش پیش می‌‌برد و اصلاً جای نگرانی نیست. از امروز بازیکنان دو گروه روزی دو جلسه صبح تمرین دارند و دو جلسه عصر، مسابقه درون اردویی هم برگزار می‌‌شود تا بازیکنان محک بخورند، بنابراین تیم از برنامه آمادگی‌اش عقب نمی‌ماند.»
شهداد مرتجی درباره شرایط تیم هم صحبت کرد: «تیم ما شرایط بدی ندارد، امیدواریم در این 3 ماه فدراسیون با اردو و بازی‌های تدارکاتی خارجی به آمادگی بیشتر تیم کمک کند. اگر تیم مسابقه تدارکاتی خارجی داشته باشد، بچه‌ها بهتر آماده می‌‌شوند. به هر حال تیم ما با تیم‌های خوبی مثل مونته نگرو، اسپانیا و شیلی همگروه است و ما می‌‌خواهیم مقابل آنها با نمایش عالی پیشرفت هندبال ایران را به دنیا و جامعه هندبال نشان دهیم و فکر می‌‌کنم همین کافی است. البته که شک نکنید ما با نمایش عالی نتیجه هم می‌‌خواهیم.» او تأکید کرد حریفان تیم ملی در قهرمانی جهان، قدرتمند هستند: «روی کاغذ اسپانیا و مونته نگرو از هندبال آسیا و ایران سطح خیلی بالاتری دارند. چرا که اسپانیا حریف قدری است و مونته نگرو هم پدیده هندبال اروپاست، شیلی هم از تیم‌های باسابقه در قهرمانی جهان است. تیم ما مقابل آنها کار راحتی ندارد اما بازی با آنها تجربه خیلی خوبی برای تیم ملی ما محسوب می‌‌شود.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8022/21/629095/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها