بایرن‌مونیخ بازهم به صدر جدول نرسید

بازگشت بزرگ دورتموند


گروه ورزشی/ در هفته نهم بوندس‌لیگا، بوروسیا دورتموند موفق شد در نبرد موسوم به «در کلاسیکر» مقابل بایرن مونیخ، با آنکه 2 گل عقب بود، به تساوی 2- 2 برسد تا نبرد غول‌های فوتبال آلمان بدون برنده پایان یابد. آنتونی مودسته که در اولین فصل حضورش در دورتموند تاکنون خوب نبود، توانست نمایشی درخشان برابر بایرن داشته باشد. بایرن با 2 گل لئون گورتزکا و لروی سانه پیش افتاد اما یوسوفا موکوکو ۱۷ساله یک گل زد و تبدیل به جوان‌ترین گل‌زن تاریخ درکلاسیکر شد و در نهایت مودسته در آخرین لحظات بازی کار را به تساوی کشاند. بایرن در 6 بازی قبلی خود در بوندس‌لیگا تنها یک برد داشته است. یولین ناگلزمن، سرمربی بایرن، پس از بازی گفت: «فکر می‌کنم نتیجه منصفانه بود. ما موقعیت‌‌های زیادی داشتیم و می‌توانستیم کار دورتموند را تمام کنیم. در ادامه بخوبی دفاع نکردیم و دروازه‌مان باز شد. اینکه در لحظات آخر پیروزی را از دست دادیم، البته که به ما ضربه زد. ما باید در صحنه گل دوم دورتموند بهتر دفاع می‌کردیم. بازی برابری بود اما ما در نیمه دوم صاحب موقعیت‌هایی شدیم که می‌توانستیم کار دورتموند را تمام و برتری را از آن خود کنیم.» یکی از بازیکنان درخشان این مسابقه جمال موسیالا بود. فرم درخشان این هافبک جوان آلمانی ادامه دارد. او بار دیگر درخشید و هر 2 گل تیمش را ساخت. او حالا در این فصل 7 پاس گل در تمامی رقابت‌ها داشته و 5 گل هم در بوندس‌لیگا زده است. این بازیکن ۱۹ساله یکی از استعدادهای درخشان فوتبال اروپا است و اهمیت او برای بایرن بیش از پیش خواهد شد.
درخشش آنتونی مودسته
در آخرین پنجره نقل و انتقالات آنتونی مودسته ۳۴ساله به عنوان خریدی اضطراری، پس از فروش ارلینگ هالند و ابتلای سباستین هالر به سرطان، به دورتموند پیوست. او روی گل اول زردها تأثیر مهمی داشت و در وقت‌های تلف‌شده هم با ضربه سر در تیر دورتر، توپ را وارد دروازه مانوئل نویر کرد. این یکی از لحظات درخشان فصل تیم ادین ترزیچ سرمربی دورتموند بود. آنها نگذاشتند بایرن به صدر جدول برسد و امتیازشان را برابر با این تیم نگه داشتند. ترزیچ درباره احساسش پس از سوت پایان بازی و حلقه زدن اشک در چشمانش گفت: «بابت این نتیجه خوشحال بودم و شما می‌توانستید این را در گل‌هایی که ما به ثمر رساندیم، ببینید. هفته آسانی برای شخص من نبود (دورتموند چهارشنبه شب با نتیجه 4-1 سویا را در لیگ قهرمانان شکست داد) و هفته خیلی احساسی بود. نمی‌خواهم در این مورد صحبت کنم اما همه چیز آن طور که می‌خواستم پیش رفت.» 
سادیو مانه؛ بازنده بزرگ
خرید جدید بایرن اوضاع پر فراز و نشیبی داشته است. او در برابر دورتموند یکی از نمایش‌های ضعیف خود را داشت. سادیو مانه در برد ۵-۰ مقابل ویکتوریا پلژن نقش پررنگی داشت اما برابر دورتموند نتوانست اثرگذار باشد. او یک فرصت عالی را در نیمه دوم از دست داد و غیر از آن هم فرصت خاصی نداشت. مانه از فرمی که در لیورپول داشت بسیار فاصله گرفته و انگار در بایرن جا نیفتاده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8022/21/629100/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها