اخبـــــار


وزیر آموزش و پرورش تشریح کرد
شروط فارغ‌التحصیلی از دانشگاه فرهنگیان

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه دانشگاه فرهنگیان به این سمت حرکت می‌کند که از یک دانشگاه معمولی به یک دانشگاه جامع تربیت معلم تبدیل شود گفت: پیش‌بینی کرده‌ایم که از این پس اگر کسی بخواهد از دانشگاه فرهنگیان فارغ‌التحصیل شود باید شش مهارت را کسب کرده باشد که در حیطه ساحت‌های تربیتی شش‌گانه ما قرار می‌گیرد.
یوسف نوری به ایسنا گفت: دانشگاه فرهنگیان را در شرایطی تحویل گرفتیم که حدود ۵۰ هزار دانشجو را جذب کرده بودند و برایش جا نداشتند؛ دوسال در شرایط کرونایی بودیم و آموزش‌ها غیرحضوری بودند.
وی افزود: کار خوبی برای جذب دانشجو انجام داده بودند، اما فضا و ظرفیت دانشگاه برای پذیرش هم مهم است. همچنین هیأت ممیزه دانشگاه فرهنگیان در وزارت علوم قرار داشت. معلم چندمهارتی و چندپایه نداشتیم. رشته مربی بهداشت را در دانشگاه فرهنگیان دایر کردیم. 
نوری ادامه داد: اقدام مهم اول اینکه خوشبختانه هیأت ممیزه به دانشگاه فرهنگیان بازگشت. دوم آنکه ۱۵۰۰ مجوز جذب هیأت علمی اخذ شد که ۱۳۰۰ مجوز صادر شده و بخش اعظمی از اینها دکترمعلم‌ها هستند که البته تبدیل وضعیت آنها به‌عنوان عضو هیأت علمی دانشگاه، قیود و شرایطی دارد از جمله اینکه معدل و محل تحصیلشان خوب باشد. بیش از ۳۰۰ نفر از نخبگان جذب خواهند شد و حدود ۱۰۰۰ نفر دکتر معلم خواهند بود.
نوری ادامه داد: همچنین فارغ‌التحصیلان ما باید به نرم افزارهای مختص کار خودشان مسلط باشند. اکثر دانشجویان ما رتبه‌های زیر ۳۰۰۰ کنکور و بسیار توانمند هستند و بخوبی از عهده فراگیری این مهارت‌ها برمی‌آیند. مهارت‌ها توسط ارزیابان حرفه‌ای احراز می‌شود و نه توسط آزمون چهارگزینه‌ای و مانند آن و به روال معمول، یک آزمون استاندارد هم تحت عنوان آزمون صلاحیت معلمی از فارغ‌التحصیلان گرفته خواهد شد.


سخنگوی سازمان انتقال خون ایران اعلام کرد
رشد ۱۳درصدی شاخص اهدای خون در کشور

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران اعلام کرد: در شش ماهه ابتدایی سال جاری حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از هموطنان کشورمان به مراکز و کلینیک‌های اهدای خون سراسر کشور مراجعه کرده‌اند که از این تعداد، حدود یک میلیون و ۱۳۰ هزار نفر موفق به اهدای خون شده‌اند.
دکتر عباس صداقت سخنگوی سازمان انتقال خون ایران با اعلام این خبر افزود: خوشبختانه با احساس مسئولیت هموطنان نوع‌دوست و اهداکنندگان همیشه همراه، سازمان انتقال خون ایران توانسته است در ۶ ماهه نخست سال جاری، حدود ۴ میلیون واحد محصولات و فرآورده‌های خون مورد نیاز مراکز درمانی کشور را فرآوری و تأمین نماید که بدین ترتیب، شبکه ملی خون‌رسانی کشور در این شاخص رشدی حدود ۱۳ درصدی را نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کسب کرده است.
صداقت افزود: استان‌های خراسان شمالی، کردستان و همدان به ترتیب با ۳۶.۵ درصد، ۳۲ درصد و ۲۸ درصد، بیشترین رشد شاخص اهدای خون را نسبت به سایر استان‌های کشور در ۶ ماهه ابتدای سال جاری نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته، به خود اختصاص داده‌اند. با همراهی هموطنان عزیزمان، در استان تهران نیز شاهد ۲۲.۴ درصد رشد شاخص اهدای خون در ۶ ماه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بوده‌ایم.

۸ فوتی و شناسایی ۳۲۳ بیمار جدید کرونا در کشور

بنابر اعلام وزارت بهداشت، در شبانه روز منتهی به روز گذشته ۳۲۳ بیمار کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند و متأسفانه در این بازه زمانی 8 بیمار نیز جان خود را به دلیل این بیماری از دست دادند. ۹۱ بیمار نیز بستری شدند.
مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۵۵۱ هزار و ۶۸۰ نفر رسید. مجموع جانباختگان این بیماری، به ۱۴۴ هزار و ۴۸۶ نفر رسید. خوشبختانه تاکنون ۷ میلیون و ۳۲۷ هزار و ۷۲۵ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. ۱۱۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.
همچنین تاکنون ۶۵ میلیون و ۹۶ هزار و ۵۳۹ نفر دوز اول، ۵۸ میلیون و ۴۹۸ هزار و ۹۷۷ نفر دوز دوم و ۳۱ میلیون و ۲۶۰ هزار و ۱ نفر نیز دوز سوم و بالاتر واکسن کرونا را در کشور تزریق کرده‌اند. به این ترتیب مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۴ میلیون و ۸۵۵ هزار و ۵۱۷ دوز رسید.
در حال حاضر هیچ شهرستانی در وضعیت قرمز کرونا نیست. ۱۸ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۹۲ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۳۸ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.
استفاده از ماسک در کشور به ۱۹ درصد کاهش یافت
میانگین استفاده از ماسک در شاغلین و خدمت گیرندگان به تفکیک اماکن عمومی استان‌های کشور از ۶ تا ۱۳ مهر ماه ۱۹.۶۹ درصد بوده که بیشترین میزان رعایت در استان خراسان جنوبی با ۳۵.۵۰ درصد و کمترین میزان رعایت مربوط به یزد با ۹.۳۰ درصد بوده است.
به گزارش معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در کشور همچنان در روندی کاهشی قرار دارد و آمار آن در هفته منتهی به ۱۶ مهر ماه ۱۴۰۱، به بالغ بر ۳۲.۴۵ درصد رسیده است. میانگین میزان رعایت بهداشت فردی در اماکن عمومی استان‌های کشور در بازه زمانی ۶ تا ۱۳ مهر ماه ۱۴۰۱، بالغ بر ۴۴.۱۸ درصد بوده و میانگین رعایت بهداشت فردی در اماکن عمومی کشور از ۳۰ شهریور تا ۱۳ مهر ماه ۱۴۰۱، بالغ بر ۴۴.۱۸ درصد بوده که فرودگاه‌ها با ۱۰۰ درصد بیشترین میزان رعایت و رستوران‌ها با ۴۴.۲۵ درصد کمترین میزان رعایت را در این شاخص داشته‌اند.
میانگین استفاده از ماسک در شاغلین و خدمت گیرندگان به تفکیک اماکن عمومی کشور از ۳۰ شهریور تا ۱۳ مهر ماه ۱۴۰۱ بالغ بر ۱۹.۶۹ درصد بوده است که بیشترین میزان استفاده از ماسک در اماکن عمومی مربوط به دانشگاه‌ها با ۷۲.۵۰ درصد و کمترین میزان استفاده از ماسک مربوط به اماکن با ۱۳.۳۹ درصد است.

زمان صدور پروانه ساختمان باید کوتاه‌تر شود

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تذکرات اعضای شورا درباره زمان طولانی صدور پروانه ساختمان را بجا دانسته و تأکید کرد این زمان باید تا حد ممکن کوتاه شود. 
به گزارش ایسنا، در نود و پنجمین جلسه شورا، ناصر امانی از اعضای شورای شهر تهران دیروز در صحن شورا نسبت به طرح ملی مسکن، واگذاری زمین و نیز صدور پروانه به بیان نکات و تذکراتی پرداخت.
مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به تذکر امانی اظهار کرد: صدور پروانه ساختمان در کمترین زمان ممکن، مطالبه درستی است و همواره در شورا به این موضوع پرداخته شده است و شهرداری تهران نیز تاکنون تلاش خود را در این باره انجام داده اما موضوع شفاف و روشنی درباره چگونگی صدور و مدت پروانه ارائه نشده که همچنان نیازمند بررسی است. وی افزود: متأسفانه زمان می‌برد تا شهرداری تهران از آن حالت رکودی که قرار داشت، خارج شده و دوباره به حرکت درآید. پیش از این هم تذکراتی درخصوص مدت زمان طولانی صدور پروانه ارائه شده است و در این دوره نیز باید اهتمام بیشتری برای رفع این مسأله شود. همچنین می‌دانیم شهرداری نیز تلاش خود را در این باره انجام می‌دهد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8022/22/629109/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها