آیت‌الله رئیسی در جلسه هیأت دولت تأکید کرد

اخلال در پیشرفت کشور؛ هدف دشمن از آشوبگری‌ها


گروه سیاسی/  رئیس جمهور روز گذشته در جلسه هیأت دولت، با اشاره به پیشرفت‌های اقتصادی اخیر کشورمان اظهار کرد: دشمن از کار و تلاش مستمر در جهت تحقق پیشرفت‌های کشور لطمه خورده و می‌خواهد در این مسیر اخلال و وقفه ایجاد کند و باید با کار مضاعف و گره‌گشایی از کار مردم، دشمن را مأیوس و مردم را روز به روز امیدوارتر کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله رئیسی در بخشی از سخنان خود با اشاره به رخدادهای روزهای اخیر کشور، بصیرت و قدرت تحلیل موجود در مردم را عاملی مهم برای شناخت حق و ایستادگی در راه آن برشمرد.
وی با دقیق و همه‌جانبه دانستن تحلیل و تبیین رهبر معظم انقلاب از رویدادهای اخیر و ریشه‌های آن به چند نکته مهم در این زمینه اشاره کرد.
رئیس جمهور با تشریح ابعاد مختلف حوادث اخیر، متولیان امنیت جامعه را مکلف کرد با کمک مردم و دقت و هوشیاری، مجال اخلال در نظم جامعه و زندگی مردم را از اخلالگران سلب کرده و همه توان خود را برای حفظ امنیت و آرامش کشور و ایجاد فضای مناسب برای کار، تلاش و زندگی روزمره شهروندان 
به کار گیرند.
آیت‌الله رئیسی جهاد تبیین و آگاهی‌بخشی را دیگر مأموریت مهم امروز دغدغه‌مندان و دوستداران کشور و نظام اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: دشمن به دنبال آن است که با جنگ روانی و شایعه‌افکنی اذهان عمومی را مشوش کرده و در جامعه هراس و یأس ایجاد کند.
رئیس جمهور بر همین اساس به صاحبان تریبون و فعالان عرصه رسانه و فضای مجازی تأکید کرد همه تلاش خود را برای تبیین واقعیت‌ها و روایتگری دقیق درباره ابعاد و پشت پرده آشوبگری‌ها و اغتشاشات اخیر به کار گیرند تا دشمن نتواند با روایت‌های مغشوش، واقعیت را تحریف کند.
آیت‌الله رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به پیشرفت‌های اقتصادی اخیر کشورمان اظهار کرد: دشمن از کار و تلاش مستمر در جهت تحقق پیشرفت‌های کشور لطمه خورده و می‌خواهد در این مسیر اخلال و وقفه ایجاد کند و باید با کار مضاعف و گره‌گشایی از کار مردم، دشمن را مأیوس و مردم را روز به روز امیدوارتر کرد.
جزئیات مصوبه مهم شورای‌عالی انقلاب فرهنگی
همچنین اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در جلسه صبح روز گذشته خود که به ریاست آیت‌الله رئیسی تشکیل شد، ۹ مسأله مهم و دارای اولویت فرهنگی و اجتماعی را بررسی و برمبنای آن راهبردها و برنامه‌های اقدام را تنظیم و تصویب کردند. این برنامه‌ها با هدف افزایش کارآمدی آموزش و پرورش، نشاط و پویایی اجتماعی در دانشگاه‌ها، تقویت‌ نحوه گذراندن اوقات فراغت، تقویت فضای گفت‌وگو و فعلیت بخشیدن به مصوبه قبلی شورای عالی انقلاب فرهنگی تحت عنوان «خانه ملی گفت‌وگوی آزاد» تنظیم و تصویب شده‌اند. خانه گفت‌وگوی آزاد زمینه ایجاد فضای آزاد برای دانش‌آموزان و دانشجویان را به دور از هرگونه محظوریت علمی و گفت‌وگویی در محیط مدرسه و دانشگاه فراهم می‌کند.  همچنین در این جلسه موضوع فراهم کردن زمینه‌های فعالیت کرسی‌های آزاداندیشی مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8022/2/629121/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها