اخبـــار


عیادت رئیس جمهور و نماینده رهبر انقلاب از آیت‌الله نوری همدانی

رئیس جمهور بعد از ظهر یکشنبه با حضور در یکی از بیمارستان‌های تهران، از حضرت آیت‌الله العظمی حسین نوری همدانی، از مراجع عظام تقلید عیادت کرد. آیت‌الله رئیسی ضمن آرزوی بهبودی و سلامتی کامل برای آیت‌الله العظمی نوری همدانی، در گفت‌وگو با کادر درمان از آخرین وضعیت سلامتی و روند درمان ایشان مطلع شد. همچنین رئیس دفتر مقام معظم رهبری نیز صبح دیروز - یکشنبه ۱۷ مهر - از طرف رهبر معظم انقلاب اسلامی از آیت‌الله نوری همدانی از مراجع تقلید عیادت کرد. حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی همچنین در جریان آخرین وضعیت درمانی آیت‌الله نوری همدانی قرار گرفت و برای ایشان آرزوی بهبود و سلامتی کرد. مرجع تقلید شیعیان روز شنبه به علت بیماری و کسالت در بیمارستان بستری شد.


هشدار معاون وزیر کشور به آشوبگران
از امروز هرکس دستگیر شود تا زمان محاکمه آزاد نمی‌شود

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور ضمن هشدار به آشوبگران گفت: از امروز به بعد دستگیرشدگان صحنه اغتشاشات، تا زمان محاکمه به هیچ وجه آزاد نخواهند شد. سید مجید میراحمدی معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور ضمن هشدار به آشوبگران، افزود: دادگاه‌های این افراد نیز به‌ سرعت برگزار می‌شود و احکام بسیار قاطع و بازدارنده‌ای برای آنها صادر خواهد شد. وی گفت: روز گذشته جز شهر‌های تهران و سنندج که شاهد ناآرامی‌های مختصری در آنها بودیم، در تمام کشور آرامش و امنیت کامل برقرار بود و حقیقتاً دشمن در این توطئه جدید نیز با شکست مواجه شده است. معاون امنیتی وزیر کشور گفت: ان‌شاءالله این مسائل اخیر بزودی حل می‌شود و با بقایای اغتشاشگران برخورد خواهد شد تا اندک ناآرامی‌های باقی‌مانده تمام شود.


نماینده اقلیم کردستان عراق:
مقرهای گروه‌های کرد مخالف ایران تخلیه خواهد شد

در پی تحرکات تروریستی گروه‌های ضد انقلاب در مرزهای غربی کشور در روزهای اخیر، مواضع این گروهک‌ها در خاک اقلیم کردستان عراق مورد حملات پهپادی و توپخانه‌ای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت. در این راستا نیروی زمینی سپاه پاسداران با بکارگیری انواع سامانه‌های موشکی، توپخانه و پهپادی مواضع چهار گروهک تجزیه طلب کومله، دموکرات، پاک و پژاک را مورد حملات سنگین قرار داد. به گزارش تسنیم، این حملات یکی از طولانی‌ترین عملیات‌های سپاه در سال‌های اخیر برای درهم کوبیدن مقر‌های گروهک‌های تجزیه طلب مستقر در اقلیم کردستان عراق بود که دو روز قبل متوقف شد. در همین چهارچوب«ناظم دباغ»، نماینده حکومت اقلیم کردستان در ایران در گفت وگو با ایرنا درباره اقدامات انجام شده برای جلوگیری از فعالیت‌های تروریستی گروه‌های ضد انقلاب که مقرهای آنها در شمال عراق قرار دارد، گفت: «سه ماه قبل و یک بار دیگر نیز حدود ۲۰ روز پیش کمیته امنیتی مشترک در اربیل و تهران جلساتی را برگزار کرده‌اند که در این نشست‌ها تصمیماتی درباره تقویت امنیت مرزها گرفته و تأکید شد نباید گروه‌های اپوزیسیون کرد ایرانی فعالیت مسلحانه یا آموزشی در خاک اقلیم کردستان داشته باشند و تا مدتی هم شاهد توقف فعالیت‌های این گروه‌ها بودیم تا روزهای اخیر که حوادثی در داخل ایران به وجود آمد». دباغ همچنین تصریح کرد: در نشست هیأت‌های مشترک کنسولگری جمهوری اسلامی ایران و ریاست حکومت اقلیم کردستان هم بحث‌های خوبی صورت گرفت و تأکید شد باید مقرهای گروه‌های کردی در خاک اقلیم تخلیه شود که منتظر اجرای این تصمیم هستیم اما این موضوع در حال بررسی است که فقط مقرهای مرزی باید تخلیه شوند یا شامل مقرهایی هم می‌شود که از زمان صدام تا امروز وجود داشته‌اند. نماینده حکومت اقلیم کردستان در ایران اظهار داشت: حکومت اقلیم کردستان همواره اعلام کرده که اجازه نمی‌دهد از خاک این منطقه اقدامی علیه امنیت کشورهای همسایه صورت گیرد و این موضوع را به عنوان سیاست راهبردی به گروه‌های کرد اپوزیسیون ایرانی هم متذکر شده‌ایم.

آخرین وضعیت مذاکرات رفع تحریم ها

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه اعلام کرد که اقدامات در دستور کار برای مذاکرات رفع تحریم‌ها در مسیر درست خود قرار دارد. به گزارش ایسنا، وزیر خارجه با بیان اینکه در حال حاضر به نقطه‌ای رسیده‌ایم که درک مشترک در موضوعات مختلف وجود دارد و این کمک می‌کند در گام‌های نهایی توافق بتوانیم با سرعت بهتر و بیشتری عمل کنیم، افزود: «طرف امریکایی پیش از این با یک مشکل مواجه بود و درک درستی از شرایط نداشت اما احساس می‌کنیم اکنون با درک بهتری در تبادل پیام‌ها حضور دارد.»
امیرعبداللهیان تأکید کرد: «چنانچه طرف امریکایی همین مسیری را در روزهای گذشته در رابطه با آن تبادل پیام شده است و یک درک نسبتاً مشترکی در این موضوع ایجاد شده را به همین شکل واقع بینانه پیش ببرد، توافق بین ایران و سایر طرف‌های دیگر در دسترس است.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8022/2/629124/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها