از فداکاری تیم‌های لیگ برتر تشکر می‌کنم

کی‌روش: دیگر وقت برای دعوا ندارم


گروه ورزشی/ تیم ملی پس از بازگشت از اردوی اتریش، دور جدید تمریناتش را با حضور 16 بازیکن دعوت شده داخلی آغاز کرده است. کارلوس کی‌روش طبق برنامه‌ای که به فدراسیون و سازمان لیگ برتر داده، بعد از دیدارهای لیگ در هر هفته، ملی‌پوشان شاغل در فوتبال ایران را در اختیار خواهد گرفت. نفرات دعوت شده به اردوی ریکاوری تیم ملی، بعد از انجام دیدارهای خود در ترکیب تیم‌ها، در مجموعه «پک» حضور می‌یابند تا کارشان را زیر نظر کادرفنی تیم ملی دنبال کنند. آنها که از شنبه عصر در اردوی تیم ملی حضور یافتند، با استقبال کی‌روش مواجه شدند. سرمربی پرتغالی تیم ملی که در روزهای گذشته با سرمربیان تیم‌هایی که در تیم ملی بازیکن دارند به صورت تلفنی صحبت کرده بود، اهدافش از تمرینات فعلی تیم ملی را برای بازیکنان حاضر در پک بازگو کرد. او به دلیل کمبود وقت تا برگزاری جام جهانی تأکید ویژه‌ای به ریکاوری درست بازیکنان تیم ملی برای جلوگیری از آسیب دیدگی احتمالی دارد. کاری که قبل از جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه هم انجام داد و حالا جزو برنامه‌های اصلی تیم ملی است. دومین جلسه تمرین تیم ملی  نیز صبح دیروز در پک برگزار شد. انجام تمرینات مربوط به ریکاوری بخش ابتدایی این تمرین بود و بازیکنان حین این تمرین، عملکرد تیم ملی در دیدار برابر اروگوئه را با تمرکز بالایی تماشا کردند. در ادامه بازیکنان در سه دسته تمرینات خود را دنبال کردند. گروهی از بازیکنان با راجرز، گروهی دیگر با ریکاردو و دروازه‌بان‌ها با لوپز تمرینات اختصاصی را انجام دادند. کی‌روش نیز تمرینات این 3 گروه را زیر نظر داشت و در موقعیت‌های مختلف نکات مدنظر را به بازیکنان گوشزد می‌کرد. چالاکی و تصمیم‌گیری سریع در موقعیت‌های تحت فشار با حفظ تمرکز، بخشی از تمرین امروز تیم ملی بود که این موضوع بارها توسط مربیان به بازیکنان تأکید می‌شد. در ابتدای این تمرین که از ساعت ۱۰:۳۰ آغاز شد، کی‌روش در جمع بازیکنان گفت: «باید از فداکاری تیم‌های لیگ برتری و خانواده فوتبال ایران قدردانی کنم. در فاصله ۴۲ روز تا آغاز جام جهانی فرصتی فراهم است که بتوانیم با تعهد و تمرکزمان به این از خودگذشتگی پاسخ بدهیم. تعهد به کار و تمرکز کامل تمام آن چیزی است که از تیم ملی توقع می‌رود.»جالب است که کی روش مانند سابق مصاحبه‌های تند و جنجالی هم نمی‌کند و شرایط سخت و پرفشار تیم ملی باعث شده تا حالا با شوخی و خنده به نزدیکانش بگوید: «دیگر وقت برای دعوا ندارم. کل قرارداد من 3 ماه است. اگر یک سال بود شاید وقت این چیزها را داشتم (خنده) ولی الان وقت سر خاراندن هم نداریم. ما هم بازیکنان داخلی را داریم و هم بازیکنان خارجی را. باید همه را در بهترین فرم ایده‌آل در اختیار داشته باشیم. حتی بازیکنان مصدوم هم تحت نظرمان خواهند بود. در اولین فرصت نماینده پزشکی خود را برای دیدن سردار آزمون به آلمان می‌فرستیم. می‌خواهیم با تمام توان به مسابقات برویم.»
تحلیل رسانه پرتغالی از نگرانی ایران درباره آزمون
همان‌طور که کی روش خودش اشاره کرده، او وضعیت آزمون را به دقت زیر نظر خواهد داشت. در همین رابطه سایت «antenadosnofutebol» پرتغال دیروز در گزارشی به نگرانی تیم  ملی ایران قبل از جام جهانی پرداخت و نوشت: «در شمارش معکوس برای آغاز جام جهانی، بدترین اتفاق ممکن برای یک بازیکن، بدون شک مصدوم شدن است. آزمون مهاجم بایرلورکوزن هم بدترین اتفاق برایش رخ داد و قبل از جام جهانی مصدوم شد. مصدومیت آزمون نگرانی‌ها را در اردوی تیم ملی ایران زیاد کرد. از آنجایی که زمان بهبودی مصدومیت آزمون بین 6 تا 8 هفته طول خواهد کشید، حضور این بازیکن 27 ساله در جام جهانی قطر (که از 20 نوامبر تا 18 دسامبر برگزار می‌شود) به طور جدی در خطر است. ایران اولین بازی خود در جام جهانی 2022 را در تاریخ 21 نوامبر برابر انگلیس و حدود 6 هفته و نیم دیگر انجام خواهد داد.»

برش
خطرناک‌ترین و گران‌ترین رقبای ایران در جام جهانی
​​​​​​​42 روز دیگر مسابقات جام جهانی 2022 به میزبانی قطر آغاز می‌شود. شاگردان کارلوس کی‌روش در این مسابقات باید در گروه دوم با تیم‌های ملی امریکا، انگلیس و ولز رقابت کنند. به همین بهانه، به خطرناک‌ترین و گران‌ترین بازیکنان رقبای ایران در گروه B جام جهانی پرداخته شده است. بر این اساس، خطرناک‌ترین بازیکنان این گروه در این فصل، هری کین (انگلیس- تاتنهام) با 8 گل، مهدی طارمی (ایران- پورتو) با 5 گل، حاجی رایت (امریکا - آنتالیا اسپور) با 5 گل و جانسون (ولز- ناتینگهام فارست) با 2 گل زده هستند. گران‌ترین بازیکنان گروه B جام جهانی هم هری کین (انگلیس) با 99 میلیون یورو، کریستین پولیشیچ (امریکا) با 46 میلیون یورو، مهدی طارمی (ایران) با 22 میلیون یورو و بن دیویس (ولز) با 22 میلیون یورو هستند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8022/1/629137/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها